جمعه 10 فروردین 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شرکت دانش بنیان «صنایع نورا لایه نگر» با تولید چاپگرهای سه بعدی فلزی با تکنولوژی SLM که در انحصار معدودی کشور خارجی قرار دارد امکان تولید مستقیم پیچیده ترین قطعات از فایل‌های سه‌بعدی را با بالاترین دقت فراهم کرده که تحولی بزرگ در زمینه تولید قطعات مورد نیاز صنایعی از جمله نیروگاهی، خودرو و هوافضا در کشور رقم زده است.

تهران - ایرنا - معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان از افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از تشکیل مرکز ملی سوخت پاک هیدروژن و مرکز ملی گرافین خبر داد و گفت: تلاش داریم تعداد اعضای هیات علمی سازمان را با هدف تسریع در طرح‌های تحقیقاتی به هزار نفر افزایش دهیم و طی 2 سال گذشته 167 نفر در این راستا جذب شدند.

تهران - ایرنا - دانشمندان دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) یک چهارچوب ارگانیک کوالانسی ریزمتخلخل با شبکه‌بندی چگالی بالا ایجاد و پیوندهایی برای تولید پاک و کارآمد پروکسید هیدروژن (H2O2) از طریق فرایند فتوسنتز با آب و هوا مهندسی کرده‌اند.

تهران - ایرنا - متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند بعد از بومی‌سازی دانش فنی داروی فاکتور هشت نوترکیب، خط تولید صنعتی این دارو را راه‌اندازی کنند.

تهران - سازمان سنجش آموزش کشور اینفوگرافیک مربوط به مراحل ثبت نام آزمون سراسری سال 1403 را منتشر کرد.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: دو برنامه قطعی ستاد در سال جاری، توسعه صادرات و همچنین توسعه زیرساخت های مالی با جلب مشارکت مردمی است.

تهران - ایرنا - معاونت آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی اعلام کرد: کلاس‌های درس این دانشگاه بعد از تعطیلات نوروزی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - طرح حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات از طرح‌های پژوهشی و دوره پسادکتری با همکاری مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و بنیاد ملی علم ایران تا 31 فروردین ماه 1403 تمدید شد.

تهران - ایرنا - شرکت دانش‌بنیان «بینا پردازش سیستم» با تکیه بر هوش مصنوعی موفق به طراحی و ساخت سیستم نوآورانه ای شده که با سرعت بالا، تصاویر محصولات را در خط تولید پردازش و عیوب را به طور دقیق شناسایی می‌کند. این فناوری پیشرفته، ضایعات و هزینه‌های تولید را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد و به ارتقای کیفیت محصولات در صنایع مختلف کمک می‌کند.

تهران - ایرنا - نام‌نویسی برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری 1403 از امروز (هفتم فروردین) آغاز شد و تا دوازدهم فروردین ادامه دارد. این آزمون 7 و 8 تیر 1403 برگزار خواهد شد.

تهران - ایرنا - یک مطالعه حاکی است که وجود مشکل در پردازش زبانی، در کنار از دست دادن حافظه، یکی از نشانه‌های نقص شناختی ملایم فراموشی است.

تهران - ایرنا - معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 در روزهای پنجشنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت ماه 1403 برگزار خواهد شد، اعلام کرد: ثبت‌نام نوبت دوم آزمون سراسری سال 1403 از فردا هفتم فروردین ماه آغاز می‌شود.

تهران - ایرنا - سامانه اسکادا که برای پایش، جمع آوری و تحلیل داده‌های حوزه انرژی به کار می‌رود، توسط جمعی از متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان بومی‌سازی شده که باعث صرفه‌جویی ارزی 80 درصدی در خرید نمونه مشابه خارجی می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل دبیرخانه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان گفت: در سال 1402 صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری 100 درصد و پذیرش ضمانت‌نامه تعهد پرداخت در این صندوق‌ها، 300 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

تهران - ایرنا - رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ثبت‌نام وام‌های دانشجویی از اسفندماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.