جمعه 10 فروردین 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سامانه اسکادا که برای پایش، جمع آوری و تحلیل داده‌های حوزه انرژی به کار می‌رود، توسط جمعی از متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان بومی‌سازی شده که باعث صرفه‌جویی ارزی 80 درصدی در خرید نمونه مشابه خارجی می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل دبیرخانه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان گفت: در سال 1402 صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری 100 درصد و پذیرش ضمانت‌نامه تعهد پرداخت در این صندوق‌ها، 300 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

تهران - ایرنا - رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ثبت‌نام وام‌های دانشجویی از اسفندماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

تهران - ایرنا - اصلاحات و تغییرات در آنتن بزرگ روی فضاپیمای راداری آمریکایی - هندی NISAR موجب شد پرتاب این فضاپیما تا نیمه دوم سال 2024 به تعویق بیافتد.

تهران - ایرنا - صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در راستای سیاست‌های حمایتی دولت تاکنون 18 هزار و هشتصد و پنجاه و هشت میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا کرده که نسبت به دوره مشابه در دولت قبل رشد 1.8 برابری را نشان می‌دهد.

تهران - ایرنا - دانشمندانی از دانشگاه ملی سنگاپور نوعی جدید از سلول خورشیدی ابداع کرده‌اند که به بهره‌وری رکورد جهانی در حد 27.1 درصد رسیده است.

تهران - ایرنا - فناوری تله‌رباتیک یک گام مهم در مسیر بهبود روند پاکسازی ایمن و موثر مواد خطرناک در سایت‌های اتمی به شمار می‌رود و به تازگی محققان یک آزمایشگاه ملی در آمریکا یک سیستم تله‌رباتیک جدید را برای انجام پاکسازی پسماندهای خطرناک اتمی طراحی کرده‌اند.

تهران - ایرنا - محققان موسسه فناوری کالیفرنیا با همکاری یک دانشگاه آمریکایی، رباتی شبیه به مار مجهز به حسگر و دوربین را برای کاوش در سطح یکی از قمرهای یخی سیاره زحل طراحی کرده و ساخته‌اند.

تهران - ایرنا - اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان به منظور ترویج تولید محتوای باکیفیت در حوزه ایثار و شهادت، دومین دوره جشنواره فرهنگی «شهید آوینی» را در بهار سال جاری در شیراز برگزار می‌کند.

تهران - ایرنا - کشف اخیر هشت گونه جدید از زنبورها یک معمای علمی چند دهه‌ای درباره مهاجرت زنبورها را حل کرده است.

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: این دانشگاه سال گذشته توانست مشکل پایه پولی خود را حل کند از این رو در سال جاری با مسائل کمتری مواجه هستیم.

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه دولت باید در سیاست‌گذاری، مدیریت، پشتیبانی و تسهیل قوانین نقش داشته باشد و کار به مردم سپرده شود، گفت: برای تحقق جهش تولید باید مردم را در امور جاری دخالت دهیم.

تهران - ایرنا - معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه 20 خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

تهران - ایرنا - تحقیقات جدید نشان داد که پاک کردن اطلاعات کلیدی در جریان آموزش به مدل‌های یادگیری ماشین، اجازه می‌دهد تا زبان‌های جدید را سریع‌تر و آسان‌تر یاد بگیرند.

تهران - ایرنا - سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اقتصاد و صنعت مبتنی بر دانش، امروز مبنای پیشرفت و توسعه است و این دانشگاه آماده است با انجام طرح‌های تحقیقاتی مورد نیاز کشور این هدف را محقق کند.

تهران - ایرنا - نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از دانشجویان خواست برای حضور در دیدار رمضانی با رهبر معظم انقلاب در پایگاه اطلاع‌رسانی این نهاد نام‌نویسی کنند.