جمعه 21 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققانی از دانشگاه آکسفورد به یک پیشرفت مهم به سمت تحقق وسایل مینیاتوری یکپارچه شده بیولوژیکی (bio-integrated) دست یافته‌اند که قابلیت تحریک مستقیم سلول‌ها را دارد.

تهران - ایرنا - اصول و مبانی ارزشی سند ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران در دومین جلسه میز تخصصی هوش مصنوعی اصلاح شد.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه تهران با تمرکز بر کاربرد شبیه‌سازی عددی معادلات غیرخطی و پیچیده سهموی تباهیده در مدل‌سازی رفتار سیستم‌های فیزیکی، موفق به ارتقای کیفیت تصویربرداری پزشکی با استفاده از مدل‌سازی ریاضی شدند.

تهران - ایرنا - سیزدهمین همایش ملی نخبگان با شعار «نخبگان، پیشران پیشرفت»، هفته چهارم مهرماه 1402 برگزار می‌شود.

قزوین - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از ارایه خدمات آموزشی به هفت هزار دانش آموز اتباع در مقاطع مختلف برای سال تحصیلی جدید این استان خبر داد.

اصفهان - ایرنا - مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به دانشگاه‌هایی که هنوز اصرار به ادامه فعالیت دبیرخانه شورای موارد خاص در معاونت آموزشی دارند تاکید داریم که این دبیرخانه به معاونت دانشجویی منتقل شود.

تهران - ایرنا - پربازدیدترین مقالات علمی نمایه شده در پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) با موضوع بهورز براساس میزان بازدید مخاطبان مشخص و معرفی شدند.

تهران - ایرنا - بنیاد مصطفی (ص) با هدف آشنایی دانشمندان جهان اسلام با ظرفیت‌های علمی و فناوری دیگر کشورها و تقویت تعاملات بین‌المللی، رقابت «پوستر تحقیقاتی» را بین پژوهشگرانی برگزار می‌کند که در حوزه‌های اثر برگزیدگان پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) دستاوردی قابل ارائه دارند.

تهران - ایرنا - مهلت نام‌نویسی پذیرفته‌شدگان دوره دکتری تخصصی سال 1402 دانشگاه آزاد اسلامی تا 22 شهریورماه تمدید شد.

تهران - ایرنا - فناوران سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، با فناوری انتخاب اسپرم، موفق به تعیین جنسیت جنین دام پیش از لقاح شدند.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه آکسفورد در انگلیس گام بزرگی در مسیر تحقق دستگاه‌های مینیاتوری زیستی یکپارچه برداشتند، دستگاه‌هایی که قادر به تحریک مستقیم سلول هستند.

تهران - ایرنا - مهلت انتخاب رشته متقاضیان رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کننده در آزمون سراسری سال 1402 و همچنین صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی تا 18 شهریور تمدید شد.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند در یک طرح تحقیقاتی بازدارنده‌های خوردگی در لوله‌های انتقال نفت را تولید کنند.

تهران - ایرنا - سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در سه مرحله (از دانشگاه تا اشتغال) از دانشجویان رشته‌های بخش معدن و صنایع معدنی حمایت می‌کند.

زنجان - ایرنا - مسوول روابط عمومی پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: زمین هبه شده برای راه اندازی کارخانه نوآوری استان در تصرف عدوانی یک شهروند قرار دارد و همین موضوع، مشکلاتی را برای آغاز عملیات اجرایی این طرح ایجاد کرده است.

سنندج - ایرنا - رئیس دانشگاه کردستان گفت: در این دانشگاه به هیچ وجه تبعیض وجود ندارد اما تفاوت قطعا وجود دارد که البته موجب حرکت و پیشرفت در سیستم خواهد شد.