شنبه 8 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی بعد از دو سال تلاش در اولین نمایشگاه عمومی و رایگان برای بازدید همه مردم، «روایت خدمت» دور هم گرد آمدند تا اقدامات صورت گرفته را به شکل حضوری به نمایش بگذارند.

تهران - ایرنا - نتایج دوره بدون آزمون دکتری تخصصی (ویژه استعدادهای درخشان) سال 1402 دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

تهران - ایرنا - هیات های تجاری - فناوری ایران با هماهنگی مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به شرق آفریقا اعزام می‌شوند.

تهران - ایرنا - معاون مالی، اداری و منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد اقدامات این وزارتخانه اظهار داشت: با حمایت مقام معظم رهبری مبلغ 100 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای تجهیز آزمایشگاه‌ها تخصیص یافته است و همزمان با هفته دولت 150 واحد خوابگاه متاهلی تحویل شد.

اراک - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: کارگاه آموزش هوش مصنوعی و تجاری برای اولین‌بار در مراکز فنی و حرفه‌ای کشور در شهرستان ساوه راه‌اندازی شد.

تهران - ایرنا - پژوهشگران یک شرکت دانش‌بنیان، پانسمان پیشرفته نانویی را تولید کردند که در طیف وسیعی از زخم‌ها از جمله جراحی، سوختگی، زخم‌بستر، زخم دیابتی و حتی آفتاب‌سوختگی کاربرد دارد. این پانسمان پیشرفته به زائران اربعین حسینی کمک می‌کند تا با استفاده از آن، زخم‌هایی که ممکن است در اثر پیاده‌روی طولانی، روی پاها ایجاد شوند به سرعت التیام یابد.

تهران - ایرنا - سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای از برگزاری یازدهمین آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفای دانشگاهی) سال 1402 در داخل و خارج کشور در روز جمعه دهم شهریور ماه خبر داد.

تهران - ایرنا - محققان دانشکده مهندسی معدن دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ارائه الگوریتمی جدید برای شناسایی اهداف مناطق اکتشافی شدند.

تهران - ایرنا - یک محقق ایرانی برای نخستین بار در جهان با هدف افزایش درآمد ارزی کشور از محل صادرات انجیر و رفع یکی از معضلات کشاورزان، موفق به شناسایی نوعی بیمارگر قارچی این میوه شد.

تهران - ایرنا - استاد دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران به عنوان عضو هیأت تحریریه یک مجله علمی معتبر از مجموعه مجلات انتشارات بین‌المللی Springer تعیین شد.

تهران - ایرنا - بیست و چهارمین کنگره بین‌المللی رویان (Royan International Twin Congress) از امروز آغاز به کارکرد.

ساری - ایرنا - معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دبستان مهر عظام را بعد از 17 سال با هزینه اعتبار 150 میلیارد ریال در آمل افتتاح شد.

تهران - ایرنا - نخستین جلسه میز تخصصی تعاملات علمی بین‌المللی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تهران "تاب‌آوری اجتماعی" را به عنوان یکی از مولفه‌های الهام‌بخش پیاده‌روی اربعین دانست و گفت: بسیاری از مسائل رفتاری و تنش‌های سازمانی در نظامات مدیریتی با ارتقای تاب‌آوری اجتماعی قابل حل است.

تهران - ایرنا - یک تیم تحقیقاتی بین رشته‌ای در استرالیا و ژاپن استفاده از سوزن‌های نانویی برای بهبود نتایج سلول درمانی CAR-T در بیماران مبتلا به سرطان خون را بررسی کرد.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تشریح اقداماتی که برای اولین بار در این وزارتخانه طی دو سال گذشته انجام شده است، تلاش برای مرجعیت علمی با نمایه‌سازی بین‌المللی مجلات، تدوین و تصویب آیین‌نامه پژوهانه و اجرای بورس صنعت را برای جلوگیری از بیکاری دانش‌آموختگان از مهم‌ترین این اقدامات برشمرد.