شنبه 8 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به روند جذب و ادامه همکاری اعضای هیات علمی درمورد قطع همکاری با یک استاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: این فرد توسط هیات اجرایی جذب دانشگاه فاقد شرایط لازم تشخیص داده شد و نامه قطع همکاری وی به وزارت علوم ارسال شده است. تصمیم بعدی از اختیار دانشگاه خارج است.

تهران - ایرنا - 2 معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت از غرفه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نمایشگاه «روایت خدمت» بازدید کردند.

تهران - ایرنا - شورای عالی انقلاب فرهنگی و جهاد دانشگاهی در راستای اجرای اسناد راهبردی منشور توسعه فرهنگ قرآنی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

تهران - ایرنا - رییس فرهنگستان علوم گفت: پیشنهاد بنده علاوه بر جایگاه مشورتی نقش تصمیم سازی فرهنگستان است که با ظرفیت دانشمندان برای پیشرفت کشور محقق می‌شود.

همدان - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: بازنگری در فرایندها و آئین نامه های بنیاد ملی نخبگان با هدف تسهیل در ارایه خدمت به نخبگان کشور در دستور کار این معاونت قرار دارد.

تهران - ایرنا - رییس بسیج اساتید کشور با تاکید بر اینکه جریانات سیاسی به بهانه لغو قرارداد برخی اساتید دارای رکود علمی، برای نظام هزینه ایجاد نکنند، گفت: می‌توانیم از دروغ‌های دشمن پرده‌برداری کنیم.

تهران - ایرنا - مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: پذیرش دانشجوی دکترا در پژوه‌هشگاه‌ها و موسسات پژوهشی فقط در رشته‌های قید شده در سامانه «نان» به عنوان نیازهای اولویت‌دار کشور مصوب شد.

تهران - ایرنا - ایران بر اساس آمار شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در مرداد ماه 1402 بیش از 530 بار لرزید.

سمنان - ایرنا - معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو گفت: بیش از یکهزار واحد دانش‌بنیان در صنعت آب و برق کشور مشغول به فعالیت هستند.

تهران - ایرنا - رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در خصوص برکناری برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، با غیرواقعی خواندن آمار ارائه شده در این خصوص گفت: جذب و ادامه فعالیت اعضای هیات علمی طبق قانون صورت می‌گیرد، نمی‌توان به راحتی به یک عضو هیات علمی گفت که شما بروید یا شما باشید. «اخراج» کلمه سنگینی است که در موارد انگشت‌شمار از آن استفاده می‌شود.

یزد - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به دنبال خلق ثروت و خدمت باشند، به مزیت کویری بودن استان یزد اشاره کرد و گفت: کویر یک نعمت است، تهدید نیست؛ باید در این زمینه به صورت جدی مطالعات ریشه‌ای در حوزه ملی و فراملی برای بهره گیری از کویر در این استان انجام شود.

سنندج - ایرنا - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان گفت: این دانشگاه برای اولین بار دانشجو در دوره های کاردانی و کارشناسی با تضمین اشتغال پذیرش می کند.

تهران - ایرنا - پژوهشگران ایرانی برای نخستین بار در جهان موفق به تولید نوعی خوراک دام غنی از نیتروژن از «پسماندهای لیگنوسلولزی» شدند که علاوه بر هضم‌پذیری بالا، انتشار گاز متان را نیز کاهش می‌دهد.

تهران - ایرنا - فراخوان هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری با همکاری انجمن مدیریت فناوری و شرکت نسل کارآفرینان هوشمند منتشر شد.

اصفهان - ایرنا - رییس انجمن فیزیک ایران گفت: برای اینکه امروزه بتوانیم توسعه پایدار داشته باشیم باید بر روی علوم پایه سرمایه‌گذاری کنیم و اگر کشوری در این زمینه ورود پیدا نکرد در آینده محتاج ورود فناوری خواهد بود.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: با هیچ استاد این دانشگاه به دلایل مسایل سیاسی یا فرهنگی قطع همکاری نشده است.