چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بر لزوم گردآوری داده‌های مبتنی بر واقعیت تاکید کرد و گفت: در تدوین قوانین و مقررات باید پیوست‌های نظام مسائل بحرانی مورد توجه قرار گیرد.

تهران - ایرنا - معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه پیش‌نویس اصلاق قانون مدیریت پسماندها تهیه شد، گفت: از همه دستگاههای دولتی خواسته شده تا در هفته زمین پاک به منظور حفظ محیط زیست اقدامات تاثیرگذاری انجام دهند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مهمترین مخاطره کشور را وقوع سیلاب‌ها برشمرد و گفت: برای مقابله با این مهم راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد همچنین اقدام دیگر احداث سدهای زیرزمینی مخصوصا در مناطق خشک و نیمه خشک است.

تهران - ایرنا - رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: آیین‌نامه فروش اینترنتی دارو باید ناظر بر ایمنی دارویی بیماران، حفظ امنیت داده‌ها و حذف بسترهای فسادزا باشد.

تهران - ایرنا - معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با اشاره به کلاهبرداری با شگرد اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی، گفت: با یک استعلام ساده از سازمان مربوطه، جعلی بودن این کارت مشخص می‌شود.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نظام سلامت ایران را قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه دانست وگفت: اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکی از اهداف در وزارت بهداشت است و در این خصوص نیازمند دانشمندان متعهد و متدین هستیم.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه همه باید طبق قانون از فراجا حمایت کنیم، گفت: فراجا علاوه بر وظایف ذاتی و قانونی که در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد، در ستاد عفاف و حجاب نیز مأموریت‌هایی برعهده این نهاد گذاشته شده است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تعداد درخواست‌ها و بازنشستگی‌های برقرار شده در مشاغل سخت و زیان‌آور مغایر اهداف و نیات اصلی تصویب این قانون است و سهمی عمده در ناترازی منابع و مصارف سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان یک سازمان بیمه‌ای بین نسلی دارد.

تهران - ایرنا - مدیرروابط عمومی اورژانس کشور از افزایش 59 درصدی میزان غرق شدگی‌ها در فروردین امسال خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه اعلام دستمزد غیرواقعی به‌عنوان مبنای کسر حق بیمه هم حقوق بیمه شدگان و هم سازمان تأمین‌اجتماعی را ضایع می‌کند، اظهار داشت: تلاش برای واقعی‌سازی دستمزدهای مبنای کسر حق بیمه که به سود کارگران هم خواهد بود از اولویت‌های سال جاری در حوزه بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی است.

تهران - ایرنا - دبیر شورای سیاست‌گذاری صادرات سازمان غذا و دارو با اشاره به کاهش معنادار زمان تایید درخواست‌های صادرات به دلیل سیستمی شدن تاییدیه‌ها در سامانه تی تک، از حرکت این سازمان به سمت تسهیل فرایندها خبر داد.

تهران - ایرنا - سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت خدمات پزشکی اورژانس، 40 دستگاه دفیبریلاتور خارجی خودکار به همراه هزار و 250 پد دفیبریلاتور را با کمک مالی اتحادیه اروپا تهیه و به سازمان ملی اورژانس ایران اهدا کرده‌است که به طور قابل توجهی ظرفیت پیش بیمارستانی این سازمان را افزایش خواهد داد.

تهران - ایرنا - دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات 104 نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی فردا سه‌شنبه چهارم اردیبهشت در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان تهران گفت: زندانیان شاغل ضمن آموزش‌های تخصصی رایگان در رشته‌های شغلی و مورد علاقه خود، گواهینامه‌های معتبر فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند که پس از اتمام دوره حبس از این مدارک برای ادامه آن حرفه و حتی دریافت وام‌های خوداشتغالی بهره‌مند شوند.

تهران - ایرنا - معاون وزیر دادگستری گفت: بیش از 80درصد زباله‌گردها اتباع غیرایرانی هستند و اگر جزو اتباع دارای مدارک مجاز برای اقامت باشند با دریافت تعهد مبنی بر عدم اشتغال مجدد به زباله‌گردی آزاد می‌شوند و اگر از اتباع غیرمجاز باشند، پس از تحویل به اردوگاه‌های تعیین شده با هماهنگی سفارت کشور مربوطه، مقدمات بازگرداندن فرد مورد نظر به کشور متبوعش انجام می‌شود.

تهران - ایرنا - اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگار سال 1403 وزارت آموزش و پرورش برای حضور داوطلب در فرایند ارزیابی تکمیلی و گزینش؛ شامل بررسی مدارک و مستندات خوداظهاری ثبت‌نام، معاینات پزشکی، بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش و سنجش و ارزیابی تکمیلی اعلام شد.