شنبه 1 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - 2 خانه بهداشت روز پنجشنبه با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گرمسار در قالب سفر دولت سیزدهم به استان سمنان افتتاح شد.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از بکارگیری از 7 بالگرد در جنوب سیستان و بلوچستان برای امدادرسانی در مناطق سیل زده خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: آمریکا و کشورهای غربی سیاست دوگانه و تبعیض‌آمیز خود در قبال تروریسم را کنار بگذارند.

تهران - ایرنا - معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش 50 درصدی حق الزحمه کار دانشجویی خبر داد.

سمنان - ایرنا - زیرساخت بهداشت و درمان استان سمنان با توجه به میزبانی از 15 میلیون مسافر و زائر امام رضا (ع) نیازمند توسعه، به‌روزرسانی و تجهیز است که تامین این اعتبارات نیازمند نگاه ویژه دولت سیزدهم در سفر به این استان است.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه با صدور حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی را به عنوان معاون اول قوه قضاییه منصوب کرد.

تهران - ایرنا - طبق گزارشات نهادهای بین‌المللی شاهد کاهش تولید مواد مخدر در کشور افغانستان هستیم، در حالی که گزارشات میدانی و رسمی از میزان کشف مواد مخدر در ایران به عنوان مهم‌ترین مسیر ترانزیتی انتقال مخدر حکایت از افزایش میزان صادرات دارد.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست ونهم فروردین به امکان استفاده از تک ماده برای 4 درس، مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان، عرضه 6 هزار داروی طبیعی و سنتی در بازار، امدادرسانی به بیش از یک هزار سیلزده، شناسه‌گذاری حدود 250 میلیون عدد مکمل‌های دارویی و غذایی، تعیین تکلیف پرونده سلامت 95درصد از زائران وکاهش22 درصدی سرقت در نوروز پرداخته است.

تهران - ایرنا - معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: جمهوری اسلامی ایران تجاوز به منافع و امنیت خود را بر نمی‌تابد و هرگونه تعرضی را حتی اگر در قلمرو کشور ثالثی صورت گیرد، پاسخ مستقیم و جدی خواهد داد، این یک معادله جدیدی است که دشمن باید آن را بداند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از ارسال 700 بسته موادغذایی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان با همکاری موسسات خیریه و نیکوکاری و به همت خیران خارج از کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - فوق تخصص خون و سرطان بالغان بیمارستان شهید مدرس گفت: هموفیلی یک بیماری ارثی وابسته به جنسیت است که در مردان بروز می‌کند و زنان دارای ژن معیوب، فقط ناقل بیماری هستند.

تهران - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حقوق فروردین ماه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق طبق مصوبه هیات دولت همراه با 20 درصد افزایش، پرداخت می‌شود.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه از میان حافظان و قاریان قرآن در دانشگاه فرهنگیان بدون آزمون برای مهر 1403 دانشجو می‌پذیرد.

تهران - ایرنا - قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور یکی از وظایف مهم این سازمان برای تحقق شعار سال را نظارت بر حسن جریان امور دانست و بر لزوم حمایت از کارآفرینان و پیگیری تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار تاکید کرد.

تهران - ایرنا - معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: به منظور حمایت از دهیاری‌ها و دست‌یابی به درآمدهای پایدار و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات و تجهیزات، شیوه‌نامه اجرایی تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و بانک کشاورزی امضا و ابلاغ شد.

تهران - ایرنا - سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: تهران با ثبت پنج هزار و 787 رویداد چندقلوزایی در سال گذشته رکورددار این رویداد تولد در کشور بود.