سه‌شنبه 28 فروردین 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان تشدید نظارت بر مداخله افراد غیرحرفه‌ای بر امور درمان، گفت: بیش از پنج هزار مرکز غیرمجاز مداخله‌گر در امر درمان در سال گذشته تعطیل شد.

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: 5 طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی و نیروگاه خورشیدی متمرکز با ظرفیت ایجاد اشتغال برای 58 نفر در شهرستان کاشان به بهره‌برداری رسید.

تهران - ایرنا - ثبت سفارش کتاب‌های درسی که قرار بود از امروز سه‌شنبه 28 فروردین آغاز شود، براساس اعلام سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به تعویق افتاده است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور از تدوین سند سلامت روانی خبر داد و گفت: پیش نویس این سند از سوی اعضای شورای مرکزی این سازمان آماده شده و وزارت بهداشت نیز پیش نویسی مشابهی تهیه کرده است.

تهران - ایرنا - تیم پشتیبانی شبکه شاد در اطلاعیه‌ای با تاکید بر اینکه هیچ درخواستی از کاربران برای ارسال اطلاعات نداشته است، اعلام کرد: همه درخواست‌های ارسالی با هر نام و عنوانی، به قصد ورود به حساب کاربری افراد و سوءاستفاده از آن، صورت می‌گیرد.

تهران - ایرنا - ماجرای زورگیران اتوبان صدر که فیلم آن در فضای مجازی دست به دست شد و مرتکبان به سرعت توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند، یک نکته داشت و آن اینکه چرا مجرمان و سارقان سابقه‌دار به راحتی از حبس آزاد می‌شوند و چرا به طور مداوم پایش و رصد نمی‌شوند.

تهران - ایرنا - موسیقی درمانی شیوه‌ای جدید در دانش پزشکی محسوب می‌شود، اما تحقیقات و پژوهش‌ها نشان می‌دهند که سابقه تاریخی درمانگری به کمک موسیقی در رشته‌های مختلف پزشکی، قدمت زیادی دارد و در گذشته‌های دور از موسیقی برای مقابله با امراض و مداوای برخی بیماری‌ها بهره‌مند می‌شدند.

تهران - ایرنا - سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه که در ششم فروردین 1403 به تصویب رئیس قوه قضاییه رسیده است، ابلاغ شد.

تهران - ایرنا - بهمن و اسفند 1402 و فروردین 1403 بارندگی‌های خوبی در برخی از نقاط کشور داشتیم و موجب شد تا وضعیت آبی در 10 استان بهبود یابد و شرایط آبی دو رودخانه کرخه و کارون هم بهتر شود اما این به منزله عبور از تنش خشکسالی در کشور نیست.

تهران - ایرنا - بسته اخباراجتماعی ایرنا دربیست وهفتم فروردین به آسیب‌شناسی استعمال دخانیات در فیلم‌ها، ابلاغ تعرفه‌های پزشکی، رایزنی برای تامین داروهای بیماران خاص، افزایش 65درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی، کشف 5.5تن موادمخدر درمرزهای کشور، بازگشت 119 همت به بیت‌المال، پلمب 4هزار واحد صنفی، صدور رأی پرونده کینگ‌مانی و لغو کسر45درصد ازحقوق دانشجو معلمان پرداخته است.

تهران_ایرنا_مردم شهرستان دِزپارت نمی‌خواهند کوهستان دره‌برفی برای استخراج معدن تخریب شود. در مزایده‌های اخیر سازمان صنعت و معدن برای واگذاری معادن خوزستان، نام چند منطقه، مردم و فعالان محیط زیست را نگران کرد. از جمله کوهستان دره‌برفی که دارای پوشش جنگلی و درختان بلوط و بنه و بادام و بخشی از زاگرس میانی در استان خوزستان است.

تهران - ایرنا - مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو با بیان اینکه رویه تولید دارو در کشور رو به رشد است، گفت: تولیدات دارویی نشان می‌دهد از 60 درصد به بالای 85 درصد حرکت کردیم و با حمایت از تولید داخل به سمت رفع نیازهای جدید دارویی کشور پیش می‌رویم.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صدور 2 هزار و 661 فقره سند مالکیت واحدهای صنعتی استان تهران خبر داد.

تهران - ایرنا - تصویب‌نامه هیات وزیران درخصوص تعیین تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در بخش عمومی غیردولتی در سال 1403 به مراکز درمانی سراسر کشور ابلاغ شد که مبنای عمل مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی خواهد بود.

تهران - ایرنا - جامعه محیط‌بانان و حافظان محیط‌زیست از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع مشروع از خاک میهن را مورد حمایت قرار دادند و اعلام کردند: تعرض به خاک پاک ایران اسلامی خط قرمز نابخشودنی برای هر ایرانی در اقصی نقاط جهان است.

تهران - ایرنا - رییس مدیریت مرکز شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بازنگری طرح گسترش شبکه بهداشت کشور در بستر الکترونیک و نظام رگولاتوری، اپراتوری وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی انجام می‌گیرد.