یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - امسال روزهای پاییزی و آغازین زمستان در برخی از نقاط جهان با تفاوت آب و هوایی سپری شد. برخی از شهرها در ایالات متحده و کانادا برخلاف سال‌های گذشته، کریسمس را بدون برف گذراندند و تفریحات زمستانی لغو شدند. این افزایش دما و کم بارشی‌ها در برخی مناطق از قاره آسیا و جنوب اروپا تا کانادا و آمریکا به ثبت رسیده است.

تهران - ایرنا - مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت 462 میلیارد و 165 میلیون ریالی یک شرکت لبنیاتی به دلیل گرانفروشی و کم فروشی خبر داد.

تهران - ایرنا - نماینده دادستان در پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات گروهک تروریستی منافقین به شباهت‌های این گروهک با داعشی‌ها اشاره کرد و گفت: هر دوی این گروهک‌های تروریستی با انجام ترورهای کور در پی گرفتن تلفات بیشتر هستند.

تهران - ایرنا - فرماندهی یگان‌های ویژه از طراحی مسئولیت‌های جدید برای این نیرو در فراجا خبر داد و گفت: یکی از نقش‌های جدیدی که به وظایف یگان‌های ویژه اضافه شده، مبارزه با جرایم خشن و اشرار مسلح است.

تهران - ایرنا - قوه قضاییه اعلام کرد: متهم ردیف اول پرونده پرونده هواپیمای اوکراینی به اتهام قتل شبه عمد از ابتدای تشکیل پرونده در بازداشت به سر می‌برد و برای وی تاکنون قرار وثیقه که منجر به آزادی شود، صادر نشده است.

تهران - ایرنا - محققان یک شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دانش فنی پانسمان برای بیماران پروانه‌ای دست یافتند و مراحل آزمایش‌های اولیه آن نیز تایید شده است، اما تجاری‌سازی آن نیازمند حمایت مسئولان است.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در هجدهمین روز از دی به گزارشی از روند اهدای جسد در پزشکی قانونی، اجرای طرح پابند الکترونیک برای سارقان، عذرخواهی سردار هادیانفر از مردم، مجرم شناخته شدن روزنامه شرق، ارزش 1.5 میلیارد دلاری تولید داخلی تجهیزات پزشکی، ناکارآمدی طرح زوج و فرد در کاهش آلودگی هوا، اجرای طرح بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی پرداخته است.

تهران - ایرنا - مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران از صدور سند مالکیت پارک علم و فناوری پردیس با مساحت حدود 409 هزار مترمربع خبر داد.

تهران - ایرنا - سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: ولادت 29 هزار و 728 چندقلو از ابتدای امسال تا پایان آذر در کشور به ثبت رسیده است که استان‌های تهران، خراسان رضوی و خوزستان بیشترین تعداد چند قلوزایی را به خود اختصاص داده‌اند.

تهران - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب تهران از تشکیل پرونده قضایی و اعلام جرم علیه تعدادی از افراد از جمله هفت چهره شناخته شده در دادسرای تهران به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از حادثه تروریستی کرمان خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه گفت: کسانی پس از حادثه تروریستی کرمان با دشمن همصدایی و کمک کردند؛ آنها دلِ مردم مؤمن ایران اسلامی را به درد آوردند و در زمین دشمن بازی کردند که دادستان‌ها نباید از اقدامات آنها رد شوند و این اقدامات را نادیده بگیرند، بلکه باید مطابق با قانون به تعقیب آنها بپردازند.

تهران - ایرنا - سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: اعضای هیات منصفه، مدیرمسئول روزنامه شرق را به اتهام انتشار مطالب خلاف واقع درمورد کنکور با اکثریت مطلق آراء مجرم شناخت و مستحق تخفیف ندانست.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: ذخایر خونی کشور از چهار روز به هشت روز افزایش یافته است.

تهران - ایرنا - نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی 28 آبان امسال در راستای بررسی برنامه هفتم توسعه با امکان بهره‌مندی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از مزایای بیمه تأمین اجتماعی موافقت کردند اما اینکه این بیمه به چه شیوه‌ای قرار است برای رانندگان اجرا شود، هنوز مشخص نیست.

تهران - ایرنا - رییس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زوج و فرد کردن خودروها در روزهای آلوده هیچ توجیه محیط‌زیستی ندارد، گفت: بهتر است در روزهای آلوده خودروهای پاک‌تر اجازه تردد داشته باشند.

تهران - ایرنا - رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: حدود 80 درصد اقلام مصرفی مراکز درمانی تجهیزات پزشکی تولید داخل است که ارزش هر کدام از این محصولات 1.5 میلیارد دلار برآورد می‌شود.