یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس ستاد اجرایی مرکزی ششمین دوره انتخابات هیات مدیره‌های شهرستان‌ها و شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: همه مراحل رأی‌گیری با شفافیت کامل انجام و در این انتخابات، 197 نفر انتخاب شدند که در نهایت 25 عضو اصلی و 5 عضو علی البدل عضو شورای عالی خواهند شد.

تهران - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: الکل سنج تنفسی مرکز تحقیقات این سازمان پس از 6 ماه کار تحقیقاتی و کارشناسی توسط نخبگان جوان این مرکز طراحی و ثبت اختراع شد.

تهران - ایرنا - فرمانده پلیس راهور فراجا گفت: با وجود تمامی تلاش‌های در حوزه مسئولیت ریاست راهور، باید اعتراف کرد به اندازه شایستگی مردم تلاش نکردیم و تمام قد از آنان عذرخواهی می‌کنم.

تهران - ایرنا - فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی تاکید کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی در سایه معماری فراجای آینده باید در حوزه هوشمندی سرعت بیشتری نسبت به دیگر پلیس‌های تخصصی داشته باشد.

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: طرح دستبند و پابند الکترونیکی برای محکومانی است که دوران محکومیت خود را سپری کرده‌اند و این طرح برای پیشگیری از تکرار وقوع جرم اجرا می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به بازگشت 151 هکتار از اراضی دولتی به بیت‌المال در نتیجه پیگیری‌های قضایی، علاوه بر صدور دستور لغو مجوز غیرقانونی برای برداشت آب از رودخانه «حبله رود»، در عین حال تاکید کرد نحوه واگذاری و فروش اراضی و ویلاسازی‌ها در منطقه «یورتعلی حصاربن» موسوم به «باغ فیروزه» بررسی شود.

یاسوج - ایرنا - مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد بهداشتی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بااشاره به نتایج پیمایش ملی سلامت روان گفت: نتایج این پیمایش ملی قابل تطبیق بر استان را دارد که نشان می دهد بیش از 23 درصد ازجمعیت استان بیماری مرتبط با سلامت روان دارند.

تهران - ایرنا - اهدای جسد برای مقاصد درمانی یکی از بهترین بخشش‌هاست، آخرین اهدایی که جان بیماری را نجات می‌دهد و یا زندگی را به کام او شیرین می‌کند، اهدایی که هم اکنون در کشور سالانه 400 هزار نفر از آن بهره‌مند می‌شوند.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در هفدهمین روز از دی به اعطای تسهیلات بانکی به کارفرمایان مددجویان بهزیستی، قتل عمد و تامین مالی تروریسم2 اتهام اصلی درپرونده کیفری حاج قاسم، اضطراب شب امتحان، خدمات توانبخشی و سهم آن درهزینه‌های سلامت، ضرورت دوری از افراط و تفریط درحوزه طب سنتی و راه‌اندازی مرکز رصد جمعیت و همچنین سرویس اعتبار معاملاتی اشخاص پرداخته است.

تهران - ایرنا - در نخستین جلسه ششمین دوره شورای‌عالی نظام پرستاری با رای اکثریت اعضای این شورا، «محمدتقی جهانپور» به عنوان رئیس کل سازمان نظام پرستاری در دوره ششم انتخاب شد.

تهران - ایرنا - براساس اعلام سازمان نظام پرستاری با برگزاری نخستین جلسه شورای‌عالی نظام پرستاری در دوره ششم، اعضای هیات رییسه این نهاد صنفی انتخاب شدند.

تهران - ایرنا - مدیرکل روابط کل عمومی سازمان ملی مهاجرت گفت: در حادثه تروریستی کرمان که در چهارمین سالگرد شهید قاسم سلیمانی رخ داد، 33 تن از اتباع افغانستانی شهید و مجروح شدند.

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون آرایشی انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران با اشاره به خودکفایی کشور در زمینه تولید بهداشتی و آرایشی گفت: افزایش کیفیت تولیدات و افزایش تنوع و تعداد محصولات و برندهای موجود در بازارهای داخلی در این سال‌ها توانست تا حد زیادی حضور نداشتن برندهای خارجی در حوزه محصولات بهداشتی را جبران کند.

تهران - ایرنا - معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه‌ای خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی در این سازمان را تشریح کرد و گفت: خدمات فزیوتراپی برای عموم بیمه‌شدگان تا 2 ناحیه اما برای بیماران خاص تا چهار ناحیه انجام می‌شود.

تهران - ایرنا - بازار شیرخشک نوزادان به عنوان یکی از محصولاتی که ارز یارانه‌ای می گیرد، نیازمند ساماندهی بود تا نه تنها از قاچاق این محصول به خارج از مرزها جلوگیری شود، بلکه مصرف کنندگان آن نیز مشخص شوند تا بتوان برنامه ریزی منسجمی را برای برنامه ریزی در زمینه تامین و واردات مواد اولیه و پایه آن داشت که این ساماندهی در دولت سیزدهم محقق شد.

تهران - ایرنا - دبیر کل شورای علمای عراق گفت: اکنون بیشترین حمایت از غزه از سوی یمنی‌ها رخ می‌دهد، سپس از جانب حزب‌الله و عراق و در پشتیبانی از تمامی این نیروها، حمایت جمهوری اسلامی در منطقه قرار دارد.