یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و دبیر ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی کشور گفت: تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخابات در فضای مجازی رصد می‌شود و با اعلام ضابطان، دادستان‌ها در سراسر کشور پیگیری‌ها و برخورد لازم را انجام می‌دهند.

تهران - ایرنا - جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از انهدام باند عقرب 2، باند بزرگ تهیه و توزیع قرص‌های روانگردان از طریق فضای مجازی در شهر تهران، طی یک عملیات ضربتی خبر داد و گفت: از مخفیگاه این باند 43 کیلوگرم پودر آغشته به ماده مخدر شیشه و تعداد 117 هزار عدد قرص روانگردان کشف شد.

تهران - ایرنا - سرویس اعتبار معاملاتی اشخاص با هدف اجرای سند تحول قضایی و اطلاع رسانی درباره موضوعاتی مانند ممنوع‌المعامله بودن، محجور، غایب مفقودالاثر، متوفی فرضی، متوقف، ورشکسته، معسر، متهم، محکوم و متواری، محکومیت مالی محاکم، محکومیت مالی اجراییات ثبت راه اندازی شد.

تهران - ایرنا - فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه باید دل ها را در فضای مجازی تسخیر کنیم و دایره خاکریز خود را گسترش دهیم، گفت: ماموریت حفظ و نگهداری آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه‌ای خطیر است؛ همانند امنیت که باید از آن حفاظت نمود تا استمرار یابد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به برخی مخالفت‌ها با طب ایرانی و دخالت برخی غیرمتخصصان در امر درمان اشاره کرد و گفت: طب ایرانی ظرفیت‌های ارزشمندی دارد و باید به دور از افراط و تفریط‌ها و با سیاستگذاری‌های درست و دقیق از آن به نحو احسن بهره‌مند شد.

تهران - ایرنا - تفاهم‌نامه سه جانبه صیانت از بانوان سرپرست خانوار عضو گروه‌های همیار بین بهزیستی، مرکز تحقیقات و تعلیمات فنی و بهداشت کار و رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران منعقد شد.

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و جمعی از مسئولان قضایی در دیدار مردمی به سوالات و مشکلات تعدادی از نمازگزاران و مراجعان در محل امامزاده صالح بن موسی کاظم (ع) تهران پاسخ دادند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان ثبت احوال به راه‌اندازی مرکز رصد جمعیت برای نخستین بار در کشور اشاره کرد و گفت: به منظور رصد تحولات جمعیتی کشور سازمان ثبت احوال اقدام به راه‌اندازی مرکز رصد جمعیت کشور کرده که در این راستا اتاق وضعیت جمعیت کشور با رویکرد ارائه آمار لحظه‌ای از تحولات جمعیتی در ذیل این مرکز ایجاد شده است.

تهران - ایرنا - زن ایرانی به دلیل سیاست‌های فرهنگی رضاشاه که در واقع ترویج ظواهر تفکر و فرهنگ غربی بود، با بُعدی از خودِ کاذب مواجه شد تا در جست‌وجوی هویتی بین «خود واقعی» و «خود کاذب» در برابر سنت‌ها و هجوم فرهنگ غربی، مقاومت خود را از دست دهد و بخشی از دین و فرهنگش را به غرب تسلیم دارد.

تهران - ایرنا - معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور گفت: کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را استخدام می‌کنند، بنا به درخواست خود می‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند که حالت‌های مختلفی دارد.

تهران - ایرنا - چهارمین دوره مسابقه عکس سوانح و حوادث با موضوع خشکسالی، بیابان‌زایی، جنگل زدایی، آلودگی هوا، گرد و غبار در دو بخش تک عکس و مقایسه‌ای برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه به صورت دوشوری موافقت کردند.

تهران - ایرنا - معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به پیگیری‌های حقوقی قضایی پرونده حاج قاسم سلیمانی در محاکم داخلی گفت: 2 اتهام اصلی در این پرونده اقدام تروریستی منتهی به قتل عمد و تامین مالی تروریسم است و این پرونده 96 متهم آمریکایی دارد که برای 26 نفر منع تعقیب صادر شد و برای 73 متهم دیگر این پرونده هم کیفرخواست صادر شده است.

تهران - ایرنا - تدوین ضوابط در زمینه شناسایی، مدیریت، حفاظت و بهره‌برداری از ژئوپارک‌ها و شیوه‌نامه‌های تخصصی در دستور کار «کارگروه ملی ژئوپارک‌های کشور» قرار گرفت.

تهران - ایرنا - عضو حقوقدان شورای نگهبان و رئیس کمیته پیگیری حقوقی پرونده شهید سلیمانی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی همانگونه که مردم میدان مبارزه و جهاد بود، مرد میدان حقوق بشر و انسانیت بود؛ انسانی دلسوز و مردمی بود که برای نجات مردم تحت ستم و جنایت ستمکاران نگاه انسانی داشت.

تهران - ایرنا - برآوردهای بانک جهانی نشان می‌دهد: سالانه حدود 2.01 میلیارد تن زباله جامد شهری در جهان تولید می‌شود و این رقم تا سال 2050 با 70 درصد رشد به 3.4 میلیارد تن متریک می‌رسد. این آمار هشدار جدی را به همه کشورها می‌دهد که باید به سرعت برنامه ملی مدیریت پسماند تهیه کرده و آن را با جدیت اجرا کنند تا از سرعت روند نابودی منابع محدود زمین کاسته شود.