سه‌شنبه 5 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - حسین هشام نوجوان فلسطینی که در همایش نوجهان در محل گلزار شهدای کرمان شرکت کرده بود، وسعت ویرانی های غزه را بسیار فراتر از آنچه بیان می شود دانست و گفت: ملت ما برای ماندن در خاکشان ثابت قدم هستند.

تهران - ایرنا - ستاد ملی نوآوری و کارآفرینی ورزش بانوان با همکاری پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وابسته به وزارت علوم، معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با هدف حمایت از گروه‌های استارتاپی فراخوان جذب پذیرش طرح‌های نوآورانه ورزش بانوان داد.

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا به ارسال پیامک کد از سوی سازمان امور مالیاتی کشور برای مودیان مالیاتی اشاره کرد و گفت: پیامک ارسالی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور برای مودیان مالیاتی که ثبت‌نام کرده‌اند و پیگیر امور مالیاتی خود هستند، فاقد لینک پیوست است.

تهران - ایرنا - دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با سازمان ملل متحد و اجرای طرح‌های کشت جایگزین، توسعه پایدار و کاهش تولید در افغانستان تأکید کرد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با تقدیر از اهدا کنندگان خون حامی غزه و اعلام و ابراز همدردی با آنها که قصد اهدای خون را دارند، گفت: استانداردهای بین‌المللی انتقال خون، اجازه ارسال خون از کشوری به کشور دیگر را نمی‌دهد.

تهران - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در برنامه پزشک خانواده، بیمارانی که از طریق نظام ارجاع به مراکز درمانی منتقل شوند از خدمات بستری رایگان برخوردار می شوند.

تهران - ایرنا - نتایج برخی از مطالعات می‌گوید در فرایند سیاستگذاری در خصوص مهاجرت ایرانیان با مسائلی از قبیل پراکندگی سازمانی و فقدان یک نهاد مرجع با قابلیت اتخاذ تصمیم نهایی و نیز فقدان بانک اطلاعاتی رو به رو هستیم.

تهران - ایرنا - معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: نوجوانان باید با فکر کردن و رفع ضعف‌ها، جهانی نو و متحول را ایجاد کنند و نسبت به اتفاقات دنیا و اطراف عکس‌العمل نشان داده و درک و تفسیر داشته باشند.

تهران - ایرنا - دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو اعلام کرد: 70 درصد از مسمومیت‌های ارجاع شده به مراکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم کشور، مسمومیت‌های دارویی است.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه شیوه‌نامه چگونگی تشخیص رشد و کمال عقل افراد بالغ کمتر از 18 سال تمام شمسی را در 4 ماده و 3 تبصره ابلاغ کرد.

تهران - ایرنا - گزارش میدانی خبرنگار ایرنا از محل باغ گیاه‌شناسی نشان می‌دهد برج‌سازی بر فراز این باغ، در سه شیفت شبانه‌روزی و 6 بلوک سه‌قلو در حال انجام است. به گفته رئیس مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، نه دستور شورای عالی امنیت ملی و نه حتی توصیه شخص رئیس جمهور نتوانسته شهرداری را موظف به توقف این پروژه کند.

تهران - ایرنا - معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با اشاره به رویکرد خانواده محوری در شیوه‌نامه حمایت از اطفال و نوجوانان، گفت: ابلاغ این شیوه‌نامه، اولین حلقه حمایت از کودکان آسیب‌دیده است.

تهران - ایرنا - معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به وجود حدود 20 هزار مراقب سلامت در مدارس کشور اشاره کرد و از فعالیت 28 دبیرستان بهیار در مناطق محروم خبر داد و گفت: محصلان این دبیرستان تمامی امور مربوط به سلامت و کنترل بهداشت جمعیت مناطق محروم را انجام می‌دهند.

تهران - ایرنا - کارشناس امور سالمندان دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور از تدوین پیش نویس اولیه لایحه حمایت از حقوق سالمندان خبر داد و گفت: اکنون نظرات تمام متخصصان در تمام دستگاه ها در زمینه این لایحه گرفته شده و بعد برای تصویب نهایی اقدام خواهد شد.

تهران - ایرنا - بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روزانه 250 تا 300 نفر در کشور دچار سکته مغزی می‌شوند و 90 درصد این سکته‌ها به دلیل داشتن سبک زندگی نادرست است.

تهران - ایرنا - یک گروه مطالعاتی در انجمن روانشناسی آمریکا، مطالعاتی را روی گروهی از مادران فعال در اینستاگرام و توییتر انجام داده که نتایج این مطالعات نشان می‌دهد تاثیرات بازخوردهای منفی دریافت شده بر وضعیت روانی و رفتاری این مادران باعث کاهش تمرکز بر فعالیت‌های روزانه و کاهش اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود.