شنبه 7 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس هدف خردورزی برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی، تاکنون حدود 50 هزار سوال از سوی دانش‌آموزان به سامانه جامع پرورشی و فرهنگی ارسال شده است.

تهران - ایرنا - بحران خودکشی در کره جنوبی ناشی از تبعات احتمالی بیماری‌های افسردگی و اختلال دو قطبی به حدی رسیده است که آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری‌های این کشور آن را یک فاجعه ملی می‌داند.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش از تایید 24 سال برای ورود به دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1403 در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به انهدام شبکه بزرگ قاچاق سوخت از کشف بیش از 2 میلیون لیتر سوخت خبر داد و گفت: در طرح مقابله با کالای قاچاق نیز 73 انبار احتکاری پلمب شد.

تهران - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت از مجتمع خوابگاهی دانشجویی پسرانه امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بازدید و به وضعیت معیشتی و امکانات آنان رسیدگی کرد.

تهران - ایرنا - این روزها دوباره آلودگی هوا در کلانشهرها بیداد می‌کند و هوای آن هر روز به یک رنگ می‌آید، در حالی که بارها و بارها راه برون‌رفت از این وضعیت توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، افزایش کیفیت سوخت و از رده خارج کردن خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده اعلام شده است اما چرا با وجود دانستن راهکار، همچنان درگیر غول آلودگی هوا هستیم؟

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه با اشاره به توافق‌نامه‌های همکاری میان ایران و عراق در زمینه مقابله با گروه‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان عراق گفت: جریانات تروریستی یک چهره و نقاب ندارند؛ آنها هر روز ممکن است به گونه و شکل جدیدی ظاهر شوند؛ به همین سبب باید اهداف و اَشکال و حامیان این جریانات را با اشراف و جامعیت بشناسیم و قاطعانه با آنها برخورد کنیم.

تهران - ایرنا - مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه 180 ایستگاه در سراسر کشور آلاینده‌ها را پایش می‌کند، گفت: ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون، اوزن، دی اکسید نیتروژن و گوگرد، مونوکسیدکربن در این ایستگاه‌ها بررسی می‌شود

تهران - ایرنا - معاون قانون اساسی معاونت حقوقی رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت آموزش قانون اساسی برای معلمان، گفت: اگر بخواهیم نظام و ایران قوی داشته باشیم، باید قانون اساسی را محکم نگه داریم و در اجرا دقت کنیم، استحکام در اجرای قانون اساسی در آموزش و پرورش ضرورت دارد.

تهران - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان را به گفتن اذان زنده دعوت می‌کنیم تا این فریضه در مدارس از سوی دانش آموزان به جا آورده شود و تاکنون بیش از 160 هزار دانش آموز در مسابقات اذان اعلام آمادگی کرده‌اند.

تهران - ایرنا - اکنون بیش از 48 سال از تشکیل اورژانس می‌گذرد و خدمت رسانی به بیماران و مجروحان در همه این سال‌ها در سراسر کشور ادامه داشته، اما جالب این‌که تلفن سه رقمی 115 اورژانس با وجود تغییر برای فرار از مزاحمان تلفنی در دهه هفتاد، همچنان از این درد کهنه رنج می‌برد.

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به فصل سرما و انباشت آلاینده‌های هوا و افزایش خطرات جدی برای سلامتی عموم مردم و به خصوص افراد حساس و افراد با بیماری‌های زمینه ای قلبی، عروقی و تنفسی، اطلاع رسانی و آموزش مردم در زمینه خودمراقبتی در برابر آلاینده‌های هوا را یک رکن اساسی در کاهش اثرات بر سلامتی دانست.

تهران - ایرنا - روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت از تمدید 30 روزه زمان ثبت نام دانش‌آموزان اتباع و مهاجران خارجی در سامانه سهما این سازمان خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: بودجه آموزش و پرورش در سال گذشته 240 هزار میلیارد تومان بود که 11 درصد از سهم بودجه عمومی دولت است و 97.7 درصد این بودجه مربوط به هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق کارمندان است یعنی با 2 درصد سایر هزینه‌های آموزش و پرورش تأمین می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس مرکز تغییر اقلیم و هوا سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در نیمه اول امسال روزانه 116 میلیون لیتر و در نیمه دوم 115 میلیون لیتر مصرف بنزین داریم در حالی که بنا بر میزان جمعیت این عدد باید بین 60 تا 70 میلیون لیتر باشد.

تهران - ایرنا - معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بر ضرورت حمایت از کودکان بی سرپرست، بد سرپرست و بزه دیده تاکید و برای حمایت از طرح‌ها و آئین نامه‌های کاربردی در زمینه حقوق کودکان در کشور اعلام آمادگی کرد.