یک‌شنبه 13 خرداد 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش از برگزاری رویداد ملی چفیه های بهشتی در مدارس غیردولتی سراسر کشور خبر داد و گفت: یک هزار و 358 پایگاه بسیج دانش آموزی در مدارس غیردولتی فعال می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: یک قلاده خرس قهوه‌ای گرفتار در استخر آب کشاورزی در شمیرانات با تلاش کارشناسان اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش استان، کارکنان و محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات و با همکاری نیروهای آتش نشانی این شهرستان نجات یافته و به زیستگاه‌های طبیعی منطقه بازگشت.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: اعتراض خود را برای ابطال پذیرش دانش‌آموزان پایه نهم بدون شرکت در آزمون پایه دهم در مدارس استعدادهای درخشان اعلام کرده‌ایم و اکنون در حال مذاکره هستیم تا برای این موضوع تصمیم مجدد گرفته شود.

تهران - ایرنا - مدیر مرکز کنترل و درمان سرطان کشور گفت: بیش از 31 هزار بیمار مبتلا به انواع سرطان در کشور تحت پوشش رایگان درمان قرار گرفتند.

تهران - ایرنا - معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با اشاره به ماده 3 قانون حمایت از اطفال و نوجوانان گفت: مجتمع‌های شوق زندگی مطابق قانون برای حمایت از 14 گروه از کودکان آسیب‌دیده یا در معرض آسیب، راه‌اندازی می‌شود.

تهران - ایرنا - وزیر دادگستری با اشاره به اصلاح آیین‌نامه قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست گفت: کودکان کار و خیابان را می‌توان غربالگری کرد و مطابق اصلاح اخیر آیین نامه، امکان فرزندخواندگی موقت این کودکان وجود دارد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از اضافه شدن بخش «ایران جوان» به رویدادهای فرهنگی و جشنواره‌های هنری کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه امسال 784 مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ برای معاینه و تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند.

تهران - ایرنا - آسیب پذیری کودکان در برابر بیماری‌های مختلف نسبت به بزرگسالان، استثنا ندارد و حتی یک التهاب پلک ساده نیز می تواند زمینه ساز بیماری های چشمی و بینایی در آنان منجر شود.

تهران - ایرنا - جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای با اشاره به کاهش تعداد عملیات امداد و نجات نسبت به هفته گذشته، از امدادرسانی به 687 نفر خبر داد.

تهران - ایرنا - دکترای تخصصی گفتاردرمانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به شیوع بالای اختلالات گفتار و زبان در کودکان گفت: والدین باید نسبت به فرایند رشد گفتار کودکان حساس باشند و در صورت مشاهده تاخیر یا سایر اختلالات گفتاری به‌موقع به متخصص مراجعه کنند.

تهران - ایرنا - مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان تهران با اشاره به توسعه کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی و تعدد رشته‌های کسب و کار برای مددجویان در زندان، گفت: اکنون 43 کارگاه در سطح زندان‌های استان تهران دایر است و مددجویان بیشتری شغل در پیش گرفته‌اند.

مشهد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: خانواده شامل چهار قلاده پلنگ ایرانی در ارتفاعات شهرستان مرزی خواف در این استان فیلمبرداری و مستند سازی شد.

تهران - ایرنا - با سرد شدن هوا شاهد بروز وارونگی دما به ویژه در تهران هستیم که این پدیده به همراه انتشار آلایندگی وضعیت هوا را به حد اضطرار می‌رساند در حالی که اگر قوانین هوای پاک در این سالها اجرا می‌شد، امروز دیگر شاهد چنین مشکلاتی در زمینه هوا نبودیم.

تهران - ایرنا - معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش از آغاز فعالیت نمازیاران در بستر سامانه یکپارچه آموزش و پرورش خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس گروه تغذیه و امور دارویی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف‌کنندگان نوشابه‌های گازدار بیشتر درمعرض کمبود کلسیم و پوکی استخوان هستند.