سه‌شنبه 5 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شعبه 55 دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل دادگستری تهران اعلام کرد: دولت آمریکا و 41 شخص حقیقی و حقوقی دیگر در آمریکا به دلیل جنایات صورت گرفته در به شهادت رساندن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به پرداخت 49 میلیارد و 770 میلیون دلار محکوم شدند.

تهران - ایرنا - مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران جزییات خدمات کاشت حلزونِ تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج، خاص و نادر را تشریح کرد و گفت: در گام اول قبل از کاشت، ابتدا بیمار نشان کم شنوایی شدید یا عمیق را دریافت کرده و کلیه خدمات قبل از عمل شامل توانبخشی، گفتار درمانی و ویزیت را به صورت رایگان دریافت می‌کند.

تهران - ایرنا - برخی از کشورها برای معکوس‌کردن نرخ کاهش زاد و ولد از روش‌های مختلفی از جمله پرداخت پول به مردم و درخواست‌های میهن‌پرستانه استفاده کرده‌اند اما چرا راهکارهای آنها کارساز نبوده است؟

تهران - ایرنا - دولت سیزدهم با هدف تسهیل دسترسی مردم به خدمات بهداشتی، ساخت و تکمیل طرح‌های بیمارستانی را در دستور کار قرار داده است و بر این اساس در دور دوم سفر استانی رییس جمهور به استان البرز بیمارستان فردیس و ساختمان دانشکده علوم پزشکی استان افتتاح می‌شوند.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در چهاردهمین روز از آذر به بهره‌کشی بیش از حد منابع خاکی، راه‌اندازی بنیاد ملی نخبگان سازمان بهزیستی، محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته، امضای 25 سند همکاری ایران و کوبا، تدوین آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان، پرداخت 30‌درصد پاداش بازنشستگان، آسیب‌شناسی جراحی زیبایی آقایان و فعالیت 6 میلیون داوطلب سلامت در کشور پرداخته است.

تهران - ایرنا - معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی از برگزاری بزرگترین آموزش مداوم پزشکان کشور به مدت سه روز در دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد و گفت: این رویداد از نظر تنوع برنامه‌های ارائه شده، سخنرانان و تعداد گروه‌های شرکت کننده، رکورد دار برنامه‌های آموزش مداوم کشور است.

نیویورک - ایرنا - زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد گفت: جمهوری اسلامی ایران بر تعهد خود به نظم دریایی مبتنی بر حقوق بین‌الملل دریاها به منظور حمایت از حقوق و منافع دریایی همگان و اطمینان از انجام فعالیت‌های دریایی مطابق با حقوق دریاها تاکید می‌کند.

تهران - ایرنا - معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر احداث 7 هزار واحد مسکونی برای خانوارهای دارای حداقل سه عضو معلول تا پایان دولت سیزدهم، گفت: باید ایجاد مشاغل جدید در بستر دولت الکترونیک تعریف شود به نحوی که منجر به دسترس پذیری و متناسب سازی فرصت‌های شغلی برای افراد دارای معلولیت شود.

تهران - ایرنا - میزبانی امارات برای برگزاری بیست و هشتمین کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد، با حواشی بسیاری همراه است. این حواشی از همان ابتدای انتخاب این کشور و پیش از آغاز کنفرانس آغاز شد و اکنون در ششمین روز کنفرانس با اظهارنظر سلطان الجابر درباره سوخت‌های فسیلی قوت گرفته است. اما اساس این حواشی چیست؟

تهران - ایرنا - روش درمانی نوین یک محقق ایرانی برای نخستین بار به عنوان استاندارد اول دندانپزشکی در آمریکا معرفی می‌شود.

تهران - ایرنا - پلیس قصد دارد در قالب اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، معضل وسایل نقلیه توقیفی راکد در پارکینگ‌ها را حل کند و بر اساس آن اگر تا یک سال مالک وسیله نقلیه مراجعه نکرد، امکان فروش آن وجود دارد.

تهران - ایرنا - دبیر علمی نوزدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران گفت: 10 تا 15 درصد از جمعیت کشور گرفتار وزوز گوش هستند که پیش بینی می‌شود با توجه به استفاده افراد نوجوان و جوان از دستگاه‌های صوتی، این میزان در سال‌های آینده افزایش یابد.

تهران - ایرنا - معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا از اجرای مرحله سوم طرح مقابله با سارقان تحت پوشش مامور خبر داد و گفت: بیشترین سرقت مامورنماها در البرز، خراسان رضوی و غرب استان تهران رخ می‌دهد

تهران - ایرنا - دومین نشست کمیته مشترک قضایی مقابله با تروریسم به ریاست معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و رئیس سازمان نظارت قضایی عراق در تهران برگزار شد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه تغییر اقلیم بهانه ای برای سوء مدیریت برخی شده است، گفت: طبق آمارها پنج میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور منشاء گرد و غبار در کشور است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل انجمن دیابت ایران گفت: شعار سازمان ملی دیابت از سال 2021 تا 2023، دسترسی افراد دیابتی به درمانهایشان بوده و یکی از این موارد، کنترل روزانه با استفاده از سنسورهای تست قند خون است، زیرا استفاده از این تکنولوژی برای بیماران دیابتی می‌تواند عوارض این بیماری را کاهش دهد.