شنبه 7 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در شانزدهمین روز از آذر به بهره‌برداری بیمارستان فردیس، پیگیری قانونی درخصوص رفع آلودگی پالایشگاه نفت تهران، آمادگی تأمین‌اجتماعی برای پوشش بیمه‌ای دانشجویان، لزوم توجه به مهارت‌آموزی سربازان، زنان در خط مقدم رسانه، پرداخت نوبت پنجم وام ضروری بازنشستگان و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی آری یا نه پرداخته است.

تهران - ایرنا - روز گذشته، مسئولان و خبرنگاران محیط زیست به سراغ منابع آلاینده شهر تهران رفتند و برای بررسی موضوع مازوت‌سوزی از نیروگاه بعثت نیز بازدید کردند. روایت تصویری خبرنگار ایرنا را از نشست خبری اداره محیط زیست تهران، ادامه پرسش و پاسخ با مسئولان در نقطه‌ای بر فراز آلودگی‌ها، پایانه‌های تاکسی و اتوبوسرانی و مخازن مازوت نیروگاه بعثت را ببینید.

تهران - ایرنا - تشدید مجازات کسانی که در حالت مستی یا استفاده از مواد مخدر اقدام به رانندگی می‌کنند، از محورهای اصلی لایحه اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی است که بر اساس آن نه تنها تا پنج برابر بالاترین میزان جریمه فرد متخلف جریمه می‌شود، به تشخیص دادگاه تا 120 ساعت باید به ارایه خدمات رایگان به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شود.

اردبیل - ایرنا - رئیس قوه قضائیه گفت: بسیاری از مشکلات استانی با همدلی و هماهنگی مسئولان قابل حل است و اگر مسئولان یک استان درباره موضوعی به جمع‌بندی برسند و هماهنگی داشته باشند، مسئولان ستادی هم مجبور به اجرای آن خواهند شد.

تهران - ایرنا - تعدادی از زنان زیر 15 ساله ازدواج کرده شهر «تیتکانلو» از عوامل زمینه‌ساز مساله ازدواج‌های زودهنگام می‌گویند؛ عواملی که کیفیت زندگی سالم و امنیت نهاد خانواده در سطوح مختلف را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اصفهان - ایرنا - معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بر اساس قانون، انبوه‌سازان مُتولی ساخت یک مدرسه در ازای احداث 200 واحد مسکونی هستند و این امر نیز باید پیگیری شود.

تهران - ایرنا - صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: نوبت پنجم وام ضروری بازنشستگان کشوری برای حدود 32 هزار نفر از بازنشستگان مشمول امروز (پنجشنبه) پرداخت شد.

تهران - ایرنا - بیمارستان فردیس که با پیشرفت فیزیکی 50 درصد تحویل دولت سیزدهم شده بود، فردا 17 آذر با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

تهران - ایرنا - نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: دشمنان آرزوی شکاف و انقطاع نسلی را به گور می‌برند. ما هم باید در مجموعه‌های مختلف، همت کنیم تا هیچ گاه شاهد انقطاع نسلی نباشیم.

تهران - ایرنا - همزمان با تشدید آلودگی هوای تهران، گشت و پایش ویژه شبانه محیط زیست استان تهران بمنظور کنترل منابع آلوده‌کننده هوا، با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از واحدهای دارای ظرفیت آلودگی و کانون‌های آلاینده جنوب تهران، منطقه خلازیر، کهریزک، باقرشهر و حاشیه‌های شهرستان ری انجام شد.

تهران - ایرنا - سازمان تامین‌اجتماعی به‌مناسبت 16 آذر روز دانشجو، از آمادگی این سازمان برای ارائه خدمات بیمه‌ای به دانشجویان در حال تحصیل در همه مقاطع تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور خبر داد.

اردبیل - ایرنا - رئیس قوه قضائیه با تشریح روند رسیدگی به تخلف در واردات چای گفت: دولت، مجلس و قوه قضاییه وقتی از این تخلف مطلع شدند، از کنار آن نگذشتند و فرآیندی که منجر به تخلف شده بود، اصلاح شد.

تهران - ایرنا - ایران یکی از 20 کشور غنی دنیا از نظر تنوع‌زیستی است. بیش از 2 هزار گونه مهره‌دار در کشور شناسایی شده که از این تعداد 86 گونه خشک‌زی در خطر انقراض قرار دارد و 165 گونه هم جزو گونه‌های حفاظت شده هستند.

تهران - ایرنا - فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بر لزوم توجه به مهارت‌آموزی سربازان برای اشتغال جوانان در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: تا به امروز بیش از 16 هزار نفر از سربازان مهارت دیده توانسته‌اند تسهیلات برای اشتغال دریافت کنند.

تهران - ایرنا - معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور گفت: امروز خط مقدم مقابله با تهاجم دشمنان، رسانه است و خانم‌ها در خط مقدم این رسانه هستند.

تهران - ایرنا - معاون امور فرهنگی کمیته امداد از رشد 65 درصدی پذیرش دانش‌آموزان تحت حمایت در دانشگاه‌های دولتی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در کنکور سراسری سال جاری 10 هزار و 143 نفر از جامعه هدف کمیته امداد در دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شدند.