شنبه 7 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی در حالی همچنان در جامعه مخالفان سرسختی دارد که نه تنها در زمینه سرانه دسترسی به پزشک و توزیع جغرافیایی آن با استانداردها فاصله داریم که در دهه‌های آینده و سالمندی جمعیت، نیاز شهروندان به پزشکان متخصص بیشتر می‌شود.

اردبیل - ایرنا - رئیس قوه قضاییه با اشاره به برخی مشکلات قضایی موجود در استان اردبیل، از تلاش‌ها برای برطرف کردن آنها در جریان سفر به این استان خبر داد.

اردبیل - ایرنا - رئیس قوه قضائیه در بیست و هشتمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، صبح امروز پنجشنبه (16 آذر) در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی وارد استان اردبیل شد.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در پانزدهیمن روز از آذر به سه گام اساسی دولت برای افزایش تخت‌های بیمارستانی البرز، پایش آلاینده‌ها توسط 180 ایستگاه، جزییات پوشش بیمه‌ای کاشت حلزون شنوایی، مصرف روزانه 115 میلیون لیتر بنزین در کشور، تایید افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و مازوت سوزی نداریم پرداخته است.

تهران - ایرنا - معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: وام ازدواج برای زوج‌های زیر 50 سال پیش بینی شده و پرداخت آن به سالمندان و افراد بالای این رنج سنی، تخلف است.

تهران - ایرنا - رئیس کل سازمان نظام پزشکی بررسی پرونده فوت در بیمارستان‌ها را پرونده‌های کاملا تخصصی دانست و درباره فوت نوزاد 6 ماهه در بیمارستان مفید کودکان گفت: باید با هرکسی که قصور، تاخیر و کوتاهی داشته است برخورد شود. هیچ کسی در هیچ مقامی نمی‌خواهد از قصور دفاع کند.

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت: ازدواج جوانان یکی از مهمترین اولویت های در دستور کار دولت است و همه دستگاه ها باید به تسهیل شرایط ازدواج آسان جوانان کمک کنند.

تهران - ایرنا - لایحه اصلاح قانون تخلفات رانندگی ضمن افزایش سقف جریمه خودرو به پنج برابر بالاترین جریمه تخلفات حادثه ساز، به پلیس اجازه می دهد که در صورتی که راننده متخلف جریمه‌های صادره را نپرداخته باشد، خودروی او را توقیف کند.

تهران - ایرنا - متخصص روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به این که کم تحرک بودن در زندگی روزمره علاوه بر تاثیراتی که بر جسم می گذارد عوارض زیادی هم روی سلامت روان دارد، گفت: کم تحرکی در طولانی مدت یکی از دلایل مرگ زودرس است و علاوه بر اثرات طولانی مدت، عوارض نامطلوبی دارد که می توانید روزانه آنها را احساس کنید.

تهران - ایرنا - معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: شکایت از رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری را با همکاری وزارت امور خارجه به دنبال می‌کنیم همچنین حقوقدانان و وکلا بسیج شدند تا در کشورهای دارای صلاحیت جهانی پرونده علیه مقام‌های صهیونیست باز شود.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: انجام بزرگترین تسویه بدهی در تاریخ نظام بانکی به مبلغ 106 هزار میلیارد تومان و بزرگترین افزایش سرمایه در تاریخ نظام بانکی در بانک رفاه از جمله دستاوردهای سازمان تأمین اجتماعی در دولت مردمی است.

تهران - ایرنا - وزیر دادگستری درباره انتزاع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از قوه قضاییه گفت: دولت هیچگاه به دنبال این انتزاع نبوده و این موضوع پیشنهاد نمایندگان است.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا از افزایش 40 درصدی اعزام به خدمت مشمولان غایب خبر داد و گفت: غایبین از دریافت تسهیلات بانکی محروم می‌شوند.

تهران - ایرنا - معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: بیش از 450 میلیارد تومان با موافقت دولت برای توسعه، ایجاد و تجهیز مراکز مشاوره در سطح کشور تخصیص می‌یابد.

تهران - ایرنا - دفتر برنامه ریزی و نظارت مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور چهار عنوان کمک هزینه را به مددجویان به شرط تائید کمیسیون‌های مربوطه در بهزیستی پرداخت می‌کند.

تهران - ایرنا - مدیر سلامت بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از پرداخت کمک‌هزینه خرید عینک به بیش از چهار هزار کودک خبر داد و گفت: این بنیاد پس از غربالگری چشم کودکان زیر 6 سال، از 14 هزار کودک نیازمند مبتلا به تنبلی چشم با اهدای کمک‌هزینه حمایت می‌کند.