یک‌شنبه 27 خرداد 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان نظام پزشکی از رشته کاردرمانی به عنوان یکی از پنج رشته مهم حوزه سلامت در سال‌های آینده نام برد و خواستار اصلاح ضرایب بیمه‌ای این رشته شد.

تهران - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توان‌بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: یک میلیارد و 900 میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس استثنایی تخصیص یافته و به استان‌ها ابلاغ شده است.

شیراز - ایرنا - فرمانده انتظامی استان فارس از فوت دومین مصدوم حادثه درگیری مسلحانه و گروگان‌گیری روز گذشته شیراز به علت شدت جراحات وارده خبر داد.

تهران - ایرنا - قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از آبان 1400 از سوی رییس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و در راستای اجرای این قانون، سازمان تأمین اجتماعی با جامعه آماری بیش از 46 میلیون نفری به این حوزه ورود کرده است و اکنون سه هزار زوج نابارور از خدمات این نهاد بیمه‌ای بهره‌مند هستند.

ساری - ایرنا - رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با بیان این که، با ساختارهای فسادزا به شدت مبارزه خواهد شد، گفت: حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه اجازه نخواهد داد تا مدیران ناکارآمد و سفارش‌پذیر در مسئولیت‌های اداری و قضایی این مجموعه به کارگیری شوند.

تهران - ایرنا - فرمانده یگان‌های ویژه فراجا از استفاده از سامانه جدید هوشمند در حوزه ماموریت‌های خود خبر داد و گفت: سامانه جدید با تشخصی لیدرها و محرکان بی‌نظمی به طور هوشمند و الکترونیک، هزینه برخورد را به طور محسوس کاهش خواهد داد.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت که این مجموعه اجازه نخواهد داد تا مدیران ناکارآمد و سفارش‌پذیر در مسئولیت‌های اداری و قضایی قوه قضاییه بکارگیری شوند زیرا مدیران ناکارآمد موجب ایجاد نارضایتی و بدبینی مراجعان، معطل ماندن رسیدگی به پرونده‌ها و امور مردم و ارتباط‌گیری با افراد فاسد خواهد شد.

تهران - ایرنا - معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده کشورهای آسیایی و اقیانوسیه به مدت دو سال به عضویت کمیته اجرایی تعهدات پروتکل مونترال درآمد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی (شستا) با تاکید بر اهمیت شفافیت عملکردی مجموعه اقتصادی تامین‌اجتماعی، گفت: همسو با مردمی‌سازی اقتصاد در شستا و با هدف ارتقای شفافیت، 20 شرکت دیگر این شرکت به‌زودی وارد بورس خواهند شد.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش به تشریح دلایل اصلی کمبود معلم در مدارس پرداخت و گفت: کمبود معلم به علت خروج معلم بیش از ورود آن به چرخه تعلیم و تربیت بوده است و بر این اساس، نیازمند برنامه‌ریزی یک دهه‌ای و بیشتر است.

تهران - ایرنا - رییس اداره اسکلتی، عضلانی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درصد بالایی از جمعیت سالمند کشور مبتلا به پوکی استخوان هستند. شیوع این بیماری به عواملی همچون تاثیر عوامل ژنتیکی، نبود فعالیت فیزیکی، تغذیه نامناسب و دریافت ناکافی کلسیم و ویتامین D، مصرف دخانیات و شرایط محیطی متنوع مرتبط است.

تهران - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: 27 دستگاه آمبولانس رسوب شده در انبارهای گمرک غرب تهران، ترخیص و برای کمک به بیماران در اختیار وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی قرار گرفت.

تهران - ایرنا - شعبه 55 دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل تهران اعلام‌کرد: دولت آمریکا به دلیل جنایات انجام شده در جریان تجاوز به خاک ایران در صحرای طبس، به پرداخت 420 میلیون دلار محکوم شد.

تهران - ایرنا - چهارم آبان 1401 فردی مسلح به زائران حرم مطهر شاهچراغ (ع) حمله کرد که در این حادثه تروریستی 13 نفر به شهادت رسیدند و بیش از 30 نفر از هموطنان نیز مجروح شدند. این اقدام که مسوولیت آن را گروهک تکفیری داعش برعهده گرفت موجی از محکومیت در سطح ملی و بین‌المللی در پی داشت.

یاسوج - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری شکارچی بی رحم دنا خبر داد و گفت: این شکارچی 9 راس کل وحشی را با اسلحه بی صدا شکار کرده بود.

تهران - ایرنا - ما سال‌هاست که بوسیله‌ی بانک‌ها از دارایی های ارزشمند خودمان محافظت می‌کنیم. پول، سکه، طلا... یک دارایی ارزشمند بین تمام انسان‌ها مشترک است؛ زمان! اما آیا می‌توانیم زمانمان را هم در بانک نگهداری کنیم؟