سه‌شنبه 5 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در ششمین روز از آبان به نبود مازوت سوزی در نیروگاهای تهران، وجود43 کارگاه اشتغال زندانیان در پایتخت، برگزاری هفته بسیج دانش‌آموزی، حمایت 14گروه از کودکان در مجتمع‌های شوق زندگی، برخورداری بیش از 31هزار بیمار سرطانی از درمان رایگان، اصلاح قانون تعرفه‌گذاری مراقبت‌های پرستاری و افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان پرداخته است.

جیرفت - ایرنا - دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور گفت: آمار نازایی در ایران به 20 درصد رسیده اما این میزان در دنیا 12 تا 13 درصد است.

تهران - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب تهران به دلیل انتشار مطالب بدون سند و خلاف واقع علیه یک کانال تلگرامی و سه فرد دیگر اعلام جرم کرد.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی فراجا با اشاره به فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها در ایران، گفت: تحریم‌ها گاه زمینه تخلفات را فراهم می‌کند و گاهی با چند فرایند و واسطه برای ورود کالاها به کشور مواجه هستیم که ممکن است در این میان اتفاقاتی رخ دهد و سودجویان از این روزنه‌ها استفاده کنند.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر تامین تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌های کشور گفت: بودجه دولت در سال جاری برای تجهیزات هنرستان‌ها 400 درصد رشد داشته است.

تهران - ایرنا - سکته مغزی چهارمین عامل مرگ و میر در دنیا شناخته می‌شود و حتی اگر منجر به مرگ افراد نشود، لطمات جبران ناپذیر جسمانی به همراه دارد؛ اما سکته مغزی چه علایمی دارد و چطور می توان آسیب های ناشی از آن را در زمان وقوع سکته کاهش داد؟

تهران - ایرنا - مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: در جدیدترین آمارهای مربوط به کرونا در هفت روز گذشته (30 مهر تا ششم آبان) 1097 بیمار جدید شناسایی و 50 نفر مبتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

تهران - ایرنا - دهیاران سراسر کشور با محکوم کردن تجاوز اخیر صهیونیست ها علیه مردم فلسطین و فاجعه نسل کشی در حال وقوع در غزه خواستار پایان بخشیدن به چرخه خشونت، کاهش آلام مردم بی‌گناه و بی‌دفاع بویژه کودکان و سالخوردگان از هر گروه و مذهب شدند.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساخت پنج هزار و 806 مدرسه در دولت سیزدهم، گفت: به طور متوسط هر یک روز کاری، یک و نیم مدرسه ساخته شده است که البته در این راستا خیران پای کار بودند.

تهران - ایرنا - مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: کیفرخواست خانمی که در فضای مجازی اقدام به توهین به مقدسات کرده بود از سوی دادستانی عمومی و انقلاب تهران صادر شد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در طول هفته گذشته 510 حادثه ویژه در کشور رخ داد، از افزایش پنج درصدی این حوادث نسبت به هفته قبل از آن، خبر داد.

تهران - ایرنا - وضعیت دسترسی به انواع شیرخشک در دو ماه اخیر چندان خوب نبوده و بسیاری از خانواده‌ها برای پیدا کردن شیرخشک نوزادان خود دچار مشکل شده و گاهی حتی برای تامین این ماده حیاتی به جز داروخانه‌های شهر خود، از شهرهای اطراف پیگیری می‌کنند.

تهران - ایرنا - سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک شیوه‌نامه ساماندهی و مدیریت امور اجرایی کودکستان‌ها در سال تحصیلی 1402-1403 را ابلاغ کرد.

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی اشاره کرد و گفت: تامین مسکن این گروه از مددجویان با مشارکت مردم و با استفاده از منابع عمومی و کاهش هزینه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

تهران - ایرنا - آرمیتا گراوند، دختر دانش آموز تهرانی که اوایل مهر امسال هنگام عزیمت به مدرسه در ایستگاه مترو میدان شهدا دچار افت فشار و بیهوشی شده بود، پس از به ثمر ننشستن معالجات گسترده پزشکی و بیست و هشت روز بستری در بخش مراقب‌های ویژه درگذشت.

تهران - ایرنا - معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اصلاحاتی که در دستورالعمل باز توزیع قانون تعرفه‌گذاری مراقبت‌های پرستاری انجام شد، گام بلندی برای بهبود اجرای این قانون برداشته شده که امیدواریم بسیاری از گلایه‌ها برطرف شود.