پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در چهار ماهه نخست امسال 988 مصدوم ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2 درصدکاهش یافته است.

تهران - ایرنا - وزیر کشور مسئولیت تجهیز ناوگان درون‌شهری را با وزارت کشور و شهرداری‌ها دانست و اعلام کرد که در مرحله نخست، نوسازی حدود 10 هزار دستگاه اتوبوس و حدود پنج هزار ون در دستور کار است.

اهواز - ایرنا - رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه رودخانه کارون در اهواز به دلیل عمق زیاد و لایروبی نشدن برای شنا کردن بسیار خطرناک است گفت: با این وجود ایجاد سه ایستگاه غواصی مجاور این رودخانه برای امدادرسانی به موقع در حوادث غرق شدگی ضروری است.

اصفهان - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز دراستان بدون تبعیض صورت می‌گیرد و همه افراد از نظر قانون برابر هستند.

اصفهان - ایرنا - شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان از صبح امروز یکشنبه حاکی از افزایش شدید حجم آلاینده‌ها و ایجاد شرایط " خطرناک " است.

تهران - ایرنا - مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه شخصی که با ادعای انتساب به قوه قضائیه و سایر نهادهای دولتی ضمن ارتباط با مخاطبان، اقدام به سوءاستفاده مالی و غیراخلاقی از قربانیان می‌کرد را با استفاده از شگردهای پیچیده اطلاعاتی شناسایی و دستگیر کرد.

تهران - ایرنا - سخنگوی فراجا در پی شهادت اخیر ماموران پلیس در استان‌های مختلف، گفت: تامین نظم و امنیت جامعه وظیفه حساسی است که بخش عمده‌ی آن بر عهده پلیس بوده و در این راستا ماموریت‌های فراوان شهری و مرزی، پیش روی فراجاست.

ساری - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل با اشاره به نیمه تمام بودن 29 طرح بهداشتی درمانی این دانشگاه گفت که در 2 سال فعالیت دولت سیزدهم با تلاش های صورت گرفته 22 طرح به مرحله اجرا و یا تکمیل رسیده است.

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی سازمان انتقال خون به توسعه و گسترش مراکز اهدای خون ثابت، سیار و خیر ساز در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: توزیع عادلانه خون و فرآورده حتی در محروم‌ترین نقاط کشور و تامین 100 درصدی نیاز مراکز درمانی توسط مراکز اهدای خون از جلوه‌های کارآمدی و عدالت محوری در سازمان انتقال خون است.

تهران - ایرنا - اعضای شورای اسلامی شهر تهران حادثه فوت 2 کودک در بوستان زیتون در منطقه 21 را در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی کردند.

مشهد - ایرنا - مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اعضای بیمار مرگ مغزی 62 ساله ساکن بجنورد به سه بیمار نیازمند عضو اهدا شد.

مشهد - ایرنا - مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از آسیب و جراحت محیط بان سبزوار در اجرای قانون شکار و صید و رصد شکارچیان غیر مجاز خبر داد.

تهران - ایرنا - راهی که زن و جوامع بشری را از اسارت فهم زن برپایه زیبایی جنسی رهایی می‌بخشد، مفهومی است که بتواند حول مولفه کلیدی آفرینش زن، یعنی جمال، صورت‌بندی شود.

اصفهان - ایرنا - رییس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی گفت: 99 درصد مفاد لایحه حجاب و عفاف، جنسیتی نیست و در آن اشاره به زن یا مرد بودن نشده بلکه فقط موارد خاصی مانند کشف حجاب برای زنان مطرح شده است.

زاهدان - ایرنا - رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) زاهدان گفت: برای اولین بار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) به عنوان بزرگترین مرکز تروما جنوب شرق کشور درمان آرتروز مفصل زانو با روش PRP انجام شد.

تهران - ایرنا - براساس گزارشات سازمان نوسازی مدارس، رشد 104 درصدی در ساخت و تحویل فضاهای آموزشی و پرورشی در 2 سال فعالیت دولت سیزدهم صورت گرفت و روزانه 47 کلاس درس به دانش‌آموزان این سرزمین تحویل داده شد.