پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: پسماند سراوان یکی از معضلات اصلی کشور است و هرچند وزارت کشور در این زمینه خوب عمل کرده و بررسی‌ها نشان می‌دهد که مدیریت آن 40 درصد پیشرفت داشته است.

ساری - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به پایان آلودگی هوا شرق مازندران ناشی از جولان ریزگردها با بارش باران گفت که پروازهای مسافری فرودگاه دشت ناز که به عنوان یکی از مناطق تحت تاثیر ریزگرد بود، از سرگرفته شد.

تهران - ایرنا - مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد، در پی انتشار یک ترانه غیرقانونی و خلاف اخلاق و عرف جامعه اسلامی از سوی مهدی یراحی، برای وی پرونده قضایی تشکیل شد.

تهران - ایرنا - شرکت کنترل کیفیت هوا، هوای تهران در شنبه شب را بسیار ناسالم اعلام کرد.

تهران - ایرنا - معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: هدف اصلی قانون مشاغل سخت‌و زیان‌آور ایمن‌سازی محیط کار بوده که مورد غفلت قرار گرفته و قاعدتاً باید فقط کارگاه‌هایی که مشاغل آنها ماهیت سخت و زیان‌آور است، بتوانند از مزایای این قانون استفاده کنند.

تهران - ایرنا - رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: این کمیته در اربعین حسینی از ظرفیت‌های حوزه‌های مختلف شهرداری‌ها و نیروهای مردمی داوطلب بخش خصوصی در زمینه خدمات عمومی و به‌خصوص موضوع پسماند استفاده می‌کند.

تهران - ایرنا - رئیس انجمن داروسازان تهران با اشاره به اینکه وزارت بهداشت اجازه فروش مکمل‌های دارویی را به صورت اینترنتی صادر کرده است در عین حال گفت که پلتفرم‌های دارویی مجوز فعالیت ندارند و فروش اینترنتی دارو، بازی با جان مردم است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره تامین منابع اقتصادی ناشی از کاهش آلاینده جایگزین موتورسیکلت کاربراتوری و برقی، گفت: با اجرای طرح راه‌اندازی ایستگاه شارژ وسایل نقلیه برقی در تهران و ورود موتورسیکلت‌های برقی، سالانه معادل 600 لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود.

ساری - ایرنا - سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه از ابتدای سال 1400 تاکنون تعداد 649 واحد تولیدی و صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند، گفت: این اطمینان خاطر را به مردم می دهیم که عرضه فرآورده های دامی در استان تحت نظارت دامپزشکی صورت می گیرد.

ساری - ایرنا - اگر طرح احیاء تالاب میانکاله که شامل لایروبی کانال خزینی، انتقال آب دریا و جلوگیری از سد شدن آب در بالا دست اجرایی نشود، با خشک شدن تالاب میانکاله این منطقه به عنوان انتشار دهنده ریزگردها در استان مازندران تبدیل می شود.

کرمان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه افرادی که به صورت داوطلبانه سلاح‌های غیرمجاز خود را تحویل دهند از ارفاق قانونی و رافت اسلامی بهره‌مند خواهند شد گفت: پس از اتمام این طرح اشد مجازات در انتظار افرادی خواهد بود که اقدام به نگهداری سلاح‌های غیرمجاز می‌کنند.

آبادان - ایرنا - رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین کشور از استقرار کانکس‌های سرد برای زائران گرمازده در مرزهای هشت گانه کشور خبرداد.

اهواز - ایرنا - مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان گفت: تمامی خادمان توزیع آب، چای و مواد غذایی در اربعین حسینی باید کارت بهداشتی معتبر داشته باشند و رعایت بهداشت فردی در هنگام ارائه خدمت ضروری است.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: ماموریت‌های نهضت سوادآموزی بدون اینکه ظرفیت‌های معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش توسعه پیدا کند به معاونت آموزش ابتدایی این سازمان سپرده می‌شود.

گنبدکاووس - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به جنگ ترکیبی و فضای مجازی دشمنان علیه انقلاب اسلامی به منظور آسیب زدن به ایمان و امید مردم، تصریح کرد: امروز تنها راه مقابله با جنگ دشمن جهاد تبیین است و هفته دولت هم بهترین فرصت برای بیان دستاوردهای نظام اسلامی و دولت های آن بالاخص دولت سیزدهم است.

تهران _ ایرنا_ سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی به سه هزار و 717 نفر در هفته گذشته، گفت: بیشترین عملیات در محیط‌های آب مربوط به استان مازندران بود.