دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی پلیس با بیان پایان عائله گروگان‌گیری در چابهار گفت: چهار نفر از کارکنان انتظامی و مرزبانی فراجا در حوادث تروریستی چابهار و راسک به شهادت رسیدند.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی وقوع حادثه تروریستی در چابهار و راسک از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر خواست تا ضمن پشتیبانی اورژانس هوایی و زمینی، رسیدگی کامل به مجروحان این حادثه تروریستی را دنبال کنند.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از خانواده بزرگ سلامت خواست تا با حضور حماسی، یکپارچه و پرشکوه در راهپیمایی عظیم فردا و سر دادن فریاد ظلم‌ستیزی بر سر رژیم غاصب صهیونیستی و نظام استکبار، همگام با آحاد ملت روزه دار ایران در پاسداشت خون شهدای گرانقدر انتفاضه و مقاومت شرکت کنند.

تهران - ایرنا - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در دو سال گذشته حدود سه درصد، سهم رشته ریاضی فیزیک افزایش یافته است و قرار است تا پایان برنامه هفتم، سهم این رشته تحصیلی به حدود 28 درصد افزایش یابد.

تهران - ایرنا - معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری گفت: خرما به عنوان یک غذای سالم سرشار از انرژی و انواع ویتامین‌های مورد نیاز بدن و منبع ارزشمندی از آنتی اکسیدان و فیبر خوراکی بوده، تعیین روز ملی خرما گامی در تحقق «حق بر غذای سالم» است.

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: تاریخ انقضای رژیم جعلی صهیونیستی فرا رسیده و این یک وعده الهی است که محقق خواهد شد.

تهران - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه‌های روز قدس جمعه 17 فروردین ساعت 10 صبح در میدان انقلاب در قالب تهیه پلاکاردها و مجسمه‌های کاریکاتوری علیه رژیم صهیونیستی توسط دانش آموزان تا اکران مستندها و فیلم‌های مرتبط با موضوع فلسطین در مدارس و کانون‌های فرهنگی تربیتی و برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اکنون سرانه فضای آموزشی هر دانش‌آموز 5.28 متر مربع است و قرار است این سرانه در برنامه هفتم به 6.1 متر مربع توسعه یابد.

تهران - ایرنا - رییس قوه قضاییه گفت: جنایات سبعانه و وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه و اقدامات جنون‌آمیز آنها در منطقه، نه از روی قدرت‌نمایی، که از سر استیصال و درماندگی آنها است. اکنون تنفر جهانی از رژیم صهیونیستی رو به تزاید است و شمه‌ای از این تنفر، در روز قدس نمایان خواهد شد.

تهران - ایرنا - سازمان جوانان حقوق بشر روز پنج شنبه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام حمایت مجدد از مردم مظلوم و سرافراز فلسطین، از آحاد مختلف مردم، دعوت کرد تا با حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی روز قدس، ندای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

سمنان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: تعداد مجموع یوزپلنگ‌های شناسنامه‌دار در محدوده پارک ملی توران شرق استان 16 قلاده است و تمام تلاش‌ها برای شکستن کد انقراض یوز و رسیدن به عدد 50 قلاده پیگیری می‌شود.

تهران - ایرنا - نظام سلامت بهره برداری از 22 هزار تخت بیمارستانی را تا پایان دولت سیزدهم هدف گذاری کرده است که در این راستا در سال 1402 موفق شد 7 بیمارستان مهم را وارد مدار خدمت رسانی نماید.

تهران - ایرنا - سامانه معبر با شماره 3000012322 برای طرح مشکلات مناسب سازی معابر و اماکن عمومی به صورت پیامک است.

تهران - ایرنا - رئیس دبیرخانه شورایعالی حفاظت محیط زیست گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون برای اعتلا و حفاظت بهینه محیط زیست کشور 3 جلسه برگزار و 13 دستور کار مصوب و اجرایی شده است.

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست پشتوانه اصلی جهش تولید در کشور است.

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی اجتماعی پلیس در یادداشتی عنوان کرد: انجام 222 ساعت در قالب 202 سورتی و ترابری 1483 نفر مسافر و 66 نفر مجروح از جمله فعالیت یگان هوا فراجا در سال جدید بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 36 درصد رشد داشت.