دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برای هماهنگی اجرای برنامه‌های سال جاری با مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی دیدار کرد.

تهران - ایرنا - جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روزها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.

تهران - ایرنا - پلیس راهور فراجا اعلام کرد: حجم کل تردد جاده‌ای از 24 اسفند تاکنون، 370 میلیون تردد است که متوسط تردد روزانه 26 میلیون تردد بوده و نسبت به سال گذشته 3 درصد کاهش داشته است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در بخشنامه‌ای جزئیات دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال 1403 را اعلام کرد.

تهران - ایرنا - برخورد، شناسایی و دستگیری مالخران از جمله برنامه‌های اصلی پلیس آگاهی فراجا است زیرا بی‌شک مالخران در ایجاد انگیزه سارقان نقش مهمی دارند و به چرخه سرقت دامن می‌زنند البته یکی از دغدغه‌های مالباختگان نیز پیدا نشدن این اموال است که تقریباً همه آن در شبکه مالخرها هضم می‌شود و سوال اینجاست سرنوشت اموال مسروقه چه شده و چرا هیچ‌گاه یافت نمی‌شوند.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه تردد در همه محورهای کشور پر حجم اما روان است، گفت: محور هراز و چالوس نیمه سنگین و محور جنوب به شمال چالوس به تهران در روزهای 12 و 14 فروردین یک طرفه خواهد بود.

تهران - ایرنا - دادستان کل کشور گفت: ستادهای استانی و شهرستانی پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان‌هایی که قرار است دور دوم انتخابات برگزار شود، کماکان فعال باشند و پیش‌بینی ما این است که در این دوره، مشارکت مردمی بیشتر باشد زیرا حلقه رقابت تنگ‌تر شده و انتخاب نامزدها آسان‌تر است.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راهور فراجا هدف افزایش نرخ جرایم رانندگی را بازدارندگی و جلوگیری از رفتارهای پرخطر رانندگان دانست و گفت: با توجه به مصوبه اخیر هیات دولت برای افزایش مبلغ جرایم، نرخ جریمه ها به طور متوسط پنج برابر شده است.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بازرسی کل کشور از سنددار شدن اراضی برکه پریان به نام دولت با ورود این سازمان خبر داد و گفت: دستگاه قضایی با تصرف غیرقانونی برکه پریان در استان گیلان به مساحت 83 هزار و 409 متر مربع واقع در شهر آستا به ارزش دست کم سه هزار میلیارد تومان جلوگیری کرد.

تهران - ایرنا - مناسب‌سازی و افزایش نرخ و هزینه جرایم رانندگی ابزار پلیس برای کنترل حوادث ترافیکی و حفظ جان شهروندان است که این خواسته فراجا پس از وقفه 9 ساله توسط دولت سیزدهم پاسخ داده شد.

تهران - ایرنا - رییس پارک ملی توران با اشاره به اینکه از ابتدای تعطیلات نوروز تا امروز آمار تصادف با یوز در جاده میامی - عباس آباد صفر بوده لست، گفت: تا سال گذشته هر سال به طور میانگین 7 تا 8 تصادف در این محور داشتیم که امسال تا امروز (9 فروردین) هیچ تصادفی در این جاده رخ نداده است.

تهران - ایرنا - ادامه فعالیت دکتر رضا ملک‌زاده با تایید وزارت بهداشت و طبق آیین‌نامه اعضای هیات علمی مبنی بر فعالیت اساتید ممتاز تا سن 80 سالگی بر اساس نیازهای آموزشی و پژوهشی، تمدید شد.

تهران - ایرنا - سوئد را بهشت گردشگران می‌خوانند اما یکهزار و 600 روز است که «حمید نوری» یکی از شهروندان ایران؛ غیرقانونی در این کشور بازداشت شده است و در حالی که سوئدی‌ها مدعی حقوق بشر هستند اما ابتدایی‌ترین حقوق او را نقض کرده‌اند.

تهران - ایرنا - معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده درگذشت زهرا شجاعی را تسلیت گفت.

تهران - ایرنا - افزایش سن بازنشستگی در جلسه علنی آبان ماه سال 1402 از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در نهایت در 24 دی توسط سخنگوی شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت اما تاکنون برای اجرای آن تعیین تکلیف نشده است. اینکه قرار است سال 1403 یا 1405 اجرایی شود، هنوز مشخص نیست.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راه کشور گفت: محور مرزن آباد به سمت تهران به دلیل بار ترافیکی سنگین امروز چهارشنبه هشتم فروردین مسدود اعلام شده است و این محدودیت تردد تا تخلیه بار ترافیکی ادامه دارد.