دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: گاهی در مقام اجرای قانون تفسیرها و برداشت‌هایی می‌شود که صحیح نیست و اعمال این تبصره موجب ضرر به تولید می‌شود و به همین دلیل سازمان تعزیرات حکومتی وظیفه خود می‌داند به آن ورود کند.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اعلام اینکه پرونده کلاهبرداری شرکت کوروش کمپانی پنج هزار شاکی دارد، از دستگیری پنج متهم در ارتباط با این پرونده خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان تعزیرات حکومتی دستور داد با اختصاص دو شعبه ویژه در تهران برای برخورد با تخلفات مربوط به تاکسی‌های اینترنتی، پرونده‌های مربوط به این حوزه آنی و برخط رسیدگی شود.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از اول اسفند تا صبح امروز - 23 اسفند - در حوادث مربوط به شب چهارشنبه آخر سال، 15 نفر فوت کردند و چهار هزار و 720 نفر در این حوادث دچار مصدومیت شدند که حال برخی از آنان وخیم است.

تهران - ایرنا - وزیر دادگستری گفت: علاج معضل زباله‌گردی در گرو اجرای قانون مدیریت پسماند و توجه ویژه به پیوست رسانه‌ای و فرهنگ‌سازی است.

تهران - ایرنا - فرمانده مرزبانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی از کشف بیش از یک تن موادمخدر دپو شده در حوزه هنگ مرزی سراوان خبر داد.

تهران - ایرنا - گسترش دسترسی مردم در روستاها و شهرهای کم برخوردار به خدمات دندانپزشکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم بوده که در 2 سال اخیر 22 خدمت در رابطه با درمان بیماری‌های دهان و دندان در مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز جامع سلامت بصورت رایگان ارایه می‌شود.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست ودومین روز از اسفند به فعالیت واحدهای کشیک پزشکی قانونی در تعطیلات نوروز، اهدای خون در ماه مبارک رمضان، افزایش 24 درصدی حوادث چهارشنبه‌سوری، تعیین تکلیف پرونده‌های مهم اقتصادی، مشارکت بیش از 141 هزار پزشک در اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک و طرح تشدید برخورد با عرضه کالای قاچاق پرداخته است.

نیویورک - ایرنا - «انسیه خزعلی» معان رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده در دیدار با وزیر امنیت اجتماعی فنلاند به نگرانی او در موضوع حجاب و عفاف در ایران پاسخ داد گفت: «حجاب در کشور ما مقوله فرهنگی و پذیرفته شده است.»

تهران - ایرنا - سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: گزارش حوادث مرتبط با مراسم شب چهارشنبه آخر سال از روز یکم تا ساعت 24 سه‌شنبه، تعداد مصدومان به 3253 مورد رسیده و در این مدت 1070 مورد آسیب به چشم (تخلیه چشم یک مورد) هم به ثبت رسیده است.

نیویورک - ایرنا - «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با وزیر امور جنسیت و کودکان سیرالئون ابراز امیدواری کرد: «روابط ایران و سیرالئون بخصوص در زمینه اقتصادی در تبادل تولیدات زنان دو کشور در قالب بازارچه مجازی و حضوری گسترش یابد.»

تهران - ایرنا - رییس موسسه تحقیقات جمعیت و دبیر علمی دومین جایزه ملی جوانی با بیان اینکه با وضعیت کنونی تا سال 2050 شاهد افزایش 33 درصدی سالخوردگی جمعیت ایران خواهیم بود، گفت: ایران در سال 1430 از 93 میلیون نفر جمعیتی که سازمان ملل برای آن پیش‌بینی کرده 31 میلیون سالمند خواهد داشت.

تهران - ایرنا - سازمان اورژانس کشور نسبت به روند افزایشی مصدومان حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال هشدار داد و اعلام کرد: از ابتدای اسفند تا امروز 12 فوتی ناشی از این حوادث در کشور ثبت شده است همچنین تعداد مصدومان این حوادث 539 مورد تا ساعت 16 امروز سه‌شنبه است.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه تمامی محورهای مواصلاتی کشور مجهز به دوربین‌های ثبت میانگین سرعت شده‌اند، گفت: این سامانه‌ها در ایام نوروز برای رصد تخلفات رانندگی فعال هستند.

تهران - ایرنا - رییس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان مازومات، تجهیزات پزشکی دندانپزشکی و آزمایشگاهی بر ضرورت پرداخت به موقع مطالبات شرکت های تجهیزات پزشکی کشور تاکید کرد.

تهران - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به قاچاق انواع گونه‌های حیات وحش در آستانه سال جدید، ضمن توصیه به خودداری از خرید این گونه‌های ممنوعه و ارزشمند گفت: با متخلفان قاچاق و فروش حیات وحش در استان تهران برخورد جدی می‌شود.