دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - متخصص طب ایرانی و سنتی تأکید کرد: برای اینکه از روزه بهره کامل روحی و جسمی بدست آوریم، لازم است آداب آن را نیز بطور کامل دانسته و بجا آوریم.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور پرشدن سدها و هپتک‌ها را از برکات بارش‌های اخیر در سیستان و بلوچستان دانست و گفت: دستگاه ها به فرایند پیشگیری و کاهش خطرپذیری کمک کنند.

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به یک سری از مشکلات و معضلات پسماند گفت: تمام انواع پسماند باید طرح جامع داشته باشند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به برپایی ایستگاه‌های سلامت و غربالگری مسافران نوروزی، گفت: امسال برای نخستین بار مسافران در نوروز به جز تست قند خون و فشار می‌توانند نوار قلب نیز بگیرند.

تهران - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از صدور حکم الزام به بازگشت عین ارز دولتی به بانک شاکی خبر داد و گفت: یک شرکت تولیدی به ایفای تعهد ارزی به مبلغ 141 هزار و 584 یورو ملزم شد.

تهران - ایرنا - معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه پرستاران، گفت: تدوین پیش نویس لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران در دست تدوین است.

تهران - ایرنا - مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با انتشار محدودیت ترافیکی تعطیلات نوروزی اعلام کرد که محور هراز و چالوس برای برخی ساعات روزهای آینده یکطرفه خواهند شد.

تهران - ایرنا - مولفه‌های فایده‌گرایی و یا عوام‌گرایی و تاثیر آن بر نظام عدالت کیفری از قدیمی‌ترین مفاهیمی است که بشر از آغاز تمدن خود می‌شناخته و برای استقرار آن کوشیده است. عدالت شکل‌های مختلفی دارد که میتوان به عدالت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، کیفری و... اشاره کرد.

تهران - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران از فعالیت 25 گشت تعزیرات در ماه رمضان و نوروز برای برخورد با متخلفان خبر داد و گفت: گشت‌های تعزیرات در تعطیلات نوروز مشغول رصد و فعالیت هستند و قطعا با متخلفان قاطعانه برخورد می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از دستگیری بیش از 16 هزار معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اجرای مرحله ششم طرح آرامش در شهر خبر داد.

تهران - ایرنا - قوه قضاییه اعلام کرد: حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق استعفای خود، از سمت معاون اولی قوه قضاییه را تقدیم رئیس عدلیه کرد و رئیس قوه قضاییه با پذیرش درخواست وی موافقت کرد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای موضوع تامین دارو در ایام تعطیلات نوروزی اقدامات جدی در حال انجام است و برنامه‌ریزی به شیوه‌ای است که مردم کمبود دارویی در این ایام نداشته باشند.

تهران - ایرنا - در ماه رمضان پس از ساعت‌های طولانی که بدن هیچ مواد غذایی دریافت نکرده است و حالا نیاز به انرژی کافی دارد، اینکه چه غذایی در افطار بخوریم تا نیاز بدن را تامین کنیم اهمیت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل خوردن غذاهای مقوی و در عین حال سبک همچون سوپ، شیر و عسل، آش سبک وکم حبوبات و غیره باید مورد توجه واقع شود.

تهران - ایرنا - رئیس هیات امنای ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند گفت: 395 بدهکار مالی زن و هشت هزار و یک مرد گرفتار در جرایم غیرعمد از ابتدای فروردین تا 21 اسفند امسال به برکت جشن‌های گلریزان آزادی، واریزی و مراجعات مردمی از بند حبس آزاد و به آغوش جامعه بازگشتند.

تهران - ایرنا - اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه ای اعلام کرد: مهلت پذیرش اسناد خسارت متفرقه درمانی سال 1402 صرفا تا پایان اردیبهشت سال 1403 است.

تهران - ایرنا - مدیر سلامت بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: این بنیاد انواع تجهیزات توان‌بخشی را به بیش از یک‌هزار و 200 معلول در جنوب و جنوب شرق کشور اهدا کرده است.