شنبه 6 مرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهتمام متخصصان ایرانی برای تامین نیازهای داخلی در بخش ریلی اعلام کرد: حرکت صنعت ریلی کشور با تکیه بر دانش و تجارب متخصصان داخلی در2 بخش کمی و کیفی رو به جلو است.

تهران - ایرنا - وزیر نیرو گفت: مهم‌ترین کاری که در حوزه نیروگاه‌های تجدیدپذیر باید انجام می‌دادیم، ایجاد تقاضا برای ساخت نیروگاه بود که با تعیین نرخ و ایجاد تابلوی سبز، انجام شد.

تهران - ایرنا - دوره تبلیغات گل‌درشت و مستقیم تمام صفحه مجله‌ای و بازاریابی‌های سنتی پرهزینه به پایان رسیده است، اکنون اجزا صنعت گردشگری از خود گردشگر گرفته تا فعالان شبکه‌های اجتماعی تا یک تیزر چند ثانیه‌ای هوشمندانه جذاب در موقعیت درست در وسیله سفر مانند هواپیما موثرتر است حتی می‌تواند آغازگر یک سفر دیگر باشد.

تهران - ایرنا - قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های بندر شهید بهشتی چابهار توسط شرکت IPGL هند با حضور وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های جمهوری هند، امروز منعقد می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از اقدامات بانک مرکزی در ایجاد آرامش در بازار ارز پس از تحولات سیاسی منطقه قدردانی کرد.

تهران - ایرنا - معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از توقف واردات گندم در سال جاری به دلیل رشد تولید خبر داد و گفت: برآوردها نشان می‌دهد امسال 11 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود؛ بنابراین دیگر نیازی به واردات این محصول نیست.

سمنان - ایرنا - تاغزارهای استوار بلاکش‌های مهجوری در دل بیابان، ناجی خاک و سد راه ریزگردها در ورود به سکونتگاه‌های انسانی در نقاط شهری و روستایی هستند و سودجویان بدون هراس از قوانینی که ضعف در بازدارندگی دارند، تیشه بر ریشه‌شان می‌زنند و کویر را از نعمت این گیاه سازگار با شرایط کم‌آبی محروم می‌کنند.

تهران - ایرنا - مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور از افزایش 350 هزار هکتاری سطح مبارزه با آفت سن غلات نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تاکنون در سطحی معادل یک میلیون و 700 هزار هکتار مبارزه با آفت سن غلات صورت گرفته است.

تهران - ایرنا - شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، 24 اردیبهشت) با کاهش 32 هزار و 391 واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 160 هزار و 780 واحد ایستاد.

تهران - ایرنا - وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد: ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت صرفاً برای واردات و صادرات و تولید طلا در معدن است؛ بنابراین زنجیره‌های بعد از تولید نظیر کارگاه‌های ساخت و پرداخت، طلافروشی‌ها و کیفی‌ها مصداق آن نیستند و نیازی به ثبت موجودی طلا ندارند.

تهران - ایرنا - مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا) اعلام کرد: پیش‌نویس شیوه‌نامه فروش نان مسطح (سنتی / صنعتی) به‌صورت غیرحضوری توسط سکوها و فروشگاه‌های اینترنتی، فروش تلفنی و غیره تدوین شده که پس از طی مراحل تصویب به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

تهران - ایرنا - رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: ارزش طرح‌های تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده بخش معدن و صنایع معدنی در سال گذشته به 1.8 میلیارد دلار رسید.

تهران - ایرنا - سخنگوی صنعت برق گفت: رشد تولید و سودهای مطلوب صنایع انرژی‌بر در دو سال اخیر موید آن است که این بخش، انرژی مطلوب و پایدار موردنیاز خود را دریافت کرده است.

تهران - ایرنا - سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی با عرضه 14 مدل خودرو برای افرادی که در اسفندماه 1401 ثبت نام کرده بودند، از امروز تا 26 اردیبهشت ماه برای انتخاب خودرو فعال شد.

کرج - ایرنا - موتور دیزل بومی سازی شده لوکوموتیو با قدرت چهار هزار اسب بخار روز دوشنبه با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن وتجارت در گروه مادرتخصصی مپنا در شهرستان فردیس استان البرز رونمایی شد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: طرح سدقیز قلعه سی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آبی کشورمان به‌زودی با حضور مقام‌های عالی‌رتبه دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان به بهره‌برداری می‌رسد.