شنبه 6 مرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزارت نیرو و صندوق توسعه ملی به‌منظور اعطای تسهیلات برای احداث 15 هزار مگاوات واحد نیروگاهی در راستای به‌حداقل‌رساندن ناترازی صنعت برق کشور تفاهمنامه امضا کردند.

تهران - ایرنا - مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی کشور گفت: برنامه‌ریزی برای اتصال روستاهای پرجمعیت کشور به فیبرنوری آغاز شده و در نیمه دوم سال 1403 این طرح اجرایی خواهد شد.

تهران - ایرنا - سازمان مدیریت صنعتی اعلام کرد: جایزه ملی مدیریت انرژی در چهار بخش اصلی شامل صنایع و فرآیندهای انرژی بر، محصولات و تجهیزات انرژی بر، ساختمان‌های غیرمسکونی اداری، و پروژه‌های صرفه جویی انرژی به شرکتهای متقاضی در 31 اردیبهشت ماه امسال اعطا می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در چارچوب اجرای سیاست‌های وزارت نیرو برای حفظ منابع آبی و ایجاد منابع پایدار آب به منظور توسعه صنایع، واگذاری پساب از طریق بورس انرژی برنامه‌ریزی شده است و در فضایی رقابتی برای نخستین بار عرضه پساب در بورس انرژی صورت خواهد گرفت.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی 510 میلیارد ریال فرار مالیاتی از چهار طلافروشی در استان اردبیل خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای، کلنی‌های زنبور عسل در قالب شماره‌گذاری و ثبت مشخصات کندوهای فعال در کشور هویت گذاری می‌شوند.

تهران - ایرنا - پس از نیم قرن از احداث سد ارس، اجرای سد قیزقلعه‌سی و سپری شدن نزدیک به 20 سال از آغاز عملیات اجرایی، بهره‌برداری از این سد بالاخره عملیاتی می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به نتایج دیپلماسی اقتصادی و گسترش روابط بانکی و تجاری با کشورهای هم پیمان و همسایه اعلام کرد: با گشایش‌های به وجود آمده، دسترسی کشور به منابع ارزی در سال جاری افزایش یافته و قدرت مدیریت بیشتری نیز بر منابع ارزی زیادی که در خارج از کشور وجود دارد، خواهیم داشت که بر افزایش تسلط بانک مرکزی بر بازار ارز، اثربخش است.

تهران - ایرنا - نایب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به شعار سال جاری، از تشکیل فراکسیون حمایت از جهش تولید و تجارت با مشارکت مردم در اتاق ایران خبر داد و گفت: این اقدام با هدف بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌های بخش خصوصی برای جهش تولید ضروری است.

تهران - ایرنا - سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در همکاری با معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و نوآورانه را در دستور کار قرار می‌دهد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: بارندگی های اخیر سبب شد تا برای نخستین بار در حدود چهار سال اخیر، میانگین بارش کشور به 200 میلی متر برسد و کسری بارش ایران را به کمترین مقدار در این مدت برساند.

تهران - ایرنا - عضو خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: حذف یا اصلاح قوانین دست و پاگیر و تسهیل و توسعه بازارهای صادراتی برای صنعتگران و تولیدگران یک راهبرد اساسی در تحقق شعار سال است.

تهران - ایرنا - سخنگوی طرح‌های ملی آب گفت: پروژه‌هایی نظیر سد «قیزقلعه سی» نماد دیپلماسی دوستی آبی بین دو کشور است.

تهران - ایرنا - نائب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در تهران در فروردین 1403 نسبت به اسفند ماه گذشته بدون تغییر ماند.

سمنان - ایرنا - پس از آغاز طرح نهضت ملی مسکن به همت دولت سیزدهم، با توجه به کمبود اراضی ملی در غرب استان سمنان، این طرح به‌کندی پیش می‌رفت. با تلاش قابل توجه مسوولان از مسیرهای مختلف به منظور تامین زمین برای متقاضیان، گام بزرگی برای صاحب‌خانه‌شدن گرمساری‌ها برداشته شد.

تهران - ایرنا - اردیبهشت ماه سال 1401 بود که وزیر صمت وقت با هدف شفافسازی عرضه خودرو، دست به تشکیل سامانه یکپارچه خودرو زد. اندکی بعد و پس از اجرای اولین مرحله این سامانه، موجی از مخالفان و موافقان در مقابل این تصمیم صف کشیدند. با وجود تمام این نقطه نظرات، برای برخی از مردم این سوال مطرح شده که چرا فعالیت این سامانه در ماه های اخیر کم بوده و آیا این به معنای توقف کار آن است؟