شنبه 6 مرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی از پیشنهاد به مسئولان هندی برای راه‌اندازی شرکت کشتیرانی مشترک شرکت‌های ایرانی و هندی به‌منظور توسعه ترانزیت در منطقه خبر داد و گفت: این پیشنهاد به زودی به صورت رسمی ارائه می‌شود.

تهران - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح امروز (دوشنبه 24 اردیبهشت ماه) از رصدخانه اقتصاد ایران بازدید کرد.

تهران - ایرنا - بر اساس گزارش درگام ملی مجوزها، تعداد مجوزهای کاغذی که تا روز 23 اردیبهشت ماه امسال به شناسه یکتا تبدیل شده است به 702 هزار و 683 مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف 666 هزار و 69 مجوز است.

تهران - ایرنا - رئیس شورای تامین دام کشور از روند افزایش عرضه و کاهش قیمت دام زنده سبک و گوشت قرمز در هفته‌های آینده خبر داد و گفت: امسال وزارت جهاد کشاورزی برنامه افزایش پرواربندی گوساله در اکثر استان‌های کشور را دارد که به نظر می‌رسد در بازار گوشت قرمز تاثیر بسزایی داشته باشد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: پساب دو تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب در بورس انرژی برای نخستین‌بار عرضه شد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: یک میلیون و 800 هزار مترمکعب آب بازچرخانی شده در نخستین روز عرضه پساب در بورس معامله شد.

تهران - ایرنا - وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراه‌های جمهوری هند گفت: چابهار بندری ارزشمند از نظر ترانزیت است و می‌تواند در ارتباط هند با افغانستان و کشورهای سی آی سی محصور در خشکی مثمرثمر باشد.

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران سرزمین فرصت‌های ترانزیتی است و توسعه بندر چابهار با دسترسی به راه‌های ریلی و جاده‌ای، می‌تواند به هندوستان در دسترسی به بازار افغانستان، آسیای مرکزی، ترکیه، جمهوری آذربایجان و حتی روسیه کمک کند.

سمنان - ایرنا - روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان به عنوان پل ارتباطی میان مدیران و بخش‌های درون و برون‌سازمانی و همچنین با رسانه‌ها، ارتقای جایگاه، امنیت شغلی، تثبیت ساختار سازمانی قانونمند، تخصیص ردیف اعتباری، تقویت نیروهای متخصص، توجه به آموزش، به روزرسانی تجهیزات و همراهی مدیران بالادستی را مهمترین مطالبه‌های حوزه کاری خود بیان کردند که یکی از اهداف عالیه آن تحقق شعار سال...

کرج - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت بااشاره به برقی سازی حمل و نقل ریلی کشور اعلام کرد: ساخت و عرضه لوکوموتیو برقی و هیبریدی داخلی در آینده نزدیک هدفگذاری شده است.

تهران - ایرنا - شب و روز گذشته (23 اردیبهشت ماه) میزان مصرف برق کشور به بیش از 53 هزار مگاوات رسید.

کرج - ایرنا - وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های داخلی در عرصه صنعت و تولید اعلام کرد: برای دستیابی به بازارهای جهانی، توسعه صنعت دانش بنیان و صادرات محور را در کشور دنبال می کنیم.

تهران - ایرنا - در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان و وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند، قرارداد مشارکت شرکت IPGL هند در تجهیز و بهره‌برداری از بندر «شهید بهشتی» چابهار امضا شد.

تهران - ایرنا - عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران گفت: مشکلی در تولید و توزیع تایر نداریم و اکنون با برقراری تعادل، بازار در آرامش قرار دارد و صفی برای خرید نیست.

تهران - ایرنا - مرکز آمار ایران اعلام کرد: تورم نقطه به نقطه قیمت تولیدکننده بخش زراعت، باغداری و دامداری سنتی در اسفند ماه 1402 به 41.9 درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل از آن (بهمن ماه 1402) 6.3 واحد درصد کاهش داشته است.

تهران - ایرنا - سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (24 و 25 اردیبهشت‌ماه) هشدار داد و گفت: از مردم درخواست داریم از اتراق و تردد در اطراف رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.