جمعه 31 فروردین 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: هم اکنون بخش عمده گروه‌های عملیاتی و فنی سیستان و بلوچستان به‌صورت شبانه‌روزی در مناطق سیل‌زده مستقر شده‌اند تا مشکلات قطعی برق ناشی از حادثه طبیعی را رفع کنند.

تهران - ایرنا - عضو هیات مدیره و معاون امور حقوقی و فروش اموال غیرمنقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در نخستین مزایده املاک و مستغلات سال 1403 سازمان، 292 ملک به فروش گذاشته شده است.

تهران - ایرنا - سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی و ماشین‌آلات وابسته (ایران بیوتی) امروز با حضور معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شد.

تهران - ایرنا - عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم گفت: کار تولیدکنندگان با رونق تولید و محصولات صادرات محور کمتر از میدان جهاد و جهادگری نیست.

تهران - ایرنا - معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور به مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها اشاره کرد و گفت: پس از شناسایی دقیق موانع موجود و پیش رو و هماهنگی با تشکل‌های مرتبط عملیات مانع‌زدایی انجام می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اجرایی شدن 488 هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای اجرای طرح تاکنون، از تحویل 240 هزار واحد از این واحدها به مردم و متقاضیان خبر داد.

تهران - ایرنا - مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بودجه و تامین منابع مالی با اعلام تامین مالی و تعیین‌تکلیف 148 پروژه نیمه تمام این وزارتخانه، گفت: ارزش این پروژه‌ها 58 هزار و 413 میلیارد ریال است.

تهران - ایرنا - معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 161 میلیون دلار مواد بهداشتی و سلولزی در سال گذشته صادرات شده است که این رقم نسبت به سال 1401 رشد 18 درصدی را نشان می‌دهد.

تهران - ایرنا - کارشناس مسایل اقتصادی و امور مالیاتی، تهیه اظهارنامه پیش‌فرض را گامی مهم در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی دانست.

تهران - ایرنا - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه در 2 سال گذشته با احیای 8 هزار و 400 واحد راکد و نیمه فعال 195 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم جدید ایجاد و 250 همت از سرمایه‌های مردم احیا شد، گفت: برنامه نهضت احیای واحدهای اقتصادی برای سال 1403 احیای 4 هزار واحد جدید است.

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی برای بارش‌های نسبتا شدید در مناطق جنوبی استان کرمان، سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی استان هرمزگان، هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مصوبات راهبردی این کارگروه در توسعه پایدار و مدیریت هماهنگ در ساماندهی مناطق ساحلی کشور، موجب پیشرفت 94 درصدی امور در این حوزه شده است.

سمنان - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: چند طرح صنعتی به ارزش 15 هزار میلیارد ریال از محصولات دانش‌بنیان تا باتری‌سازی در قالب سفر دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود.

تهران - ایرنا - شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، 29 فروردین‌ماه) با 6 هزار و 232 واحد افزایش در ارتفاع 2 میلیون و 208 هزار و 214 واحدی قرار گرفت.

جیرفت - ایرنا - مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان اعلام کرد: پیش از وقوع سیلاب در این منطقه دستکم 30 خانوار که جمعیتی حدود یکصدنفر را شامل می شود به همراه 10 هزار دام از مناطق پرخطر در مسیر سیلاب از نقاط پرخطر جابه جا و استقرار آنان مدیریت شد.

تهران - ایرنا - این روزها سایت های خرید و فروش مسکن پر شده از آگهای های فروش امتیاز واحدهای مسکن مهر. جالب آنکه بعضی از واحدهای مسکونی وارد فرآیند اجرا نشده و زمین آن هم مشخص نیست. این درحالیست که مسئولان وزارت راه و شهرسازی بارها اعلام کرده اند که این معاملات کاملا غیرقانونی است.