دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه بانک مرکزی به تنهایی نمی‌تواند مسائل ارزی کشور را حل کند، گفت: مشکلات ارزی باید با مشارکت دولت و بخش خصوصی حل و فصل شود.

تهران - ایرنا - معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالای ایران از ساعت 12 امروز (پس از 30 دقیقه مرحله پیش گشایش) با ثبت قیمت 306 هزار و 569 تومان به ازای هر گواهی سپرده شمش طلا (یک دهم گرم) با عیار 995 آغاز و در پایان، معامله 16844 گواهی سپرده ثبت شد.

نیویورک - ایرنا - دولت آمریکا در راستای سیاست دوگانه دیپلماسی و فشار خود، تحریم های جدید به بهانه ارتباط با بخش پتروشیمی و هواپیماسازی ایران علیه 45 شرکت و یک فرد اعمال کرد.

قرچک - ایرنا - همزمان با اعیاد شعبانیه و با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، 2 واحد تولید پوشاک و یک واحد تولید قارچ در شهرستان قرچک به ارزش 990 میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اشکالات متعدد در مراحل مختلف ثبت‌نام طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو، خواستار پاسخ‌گویی این شرکت و رفع اشکالات شد.

بیرجند - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: براساس تفاهم‌نامه همکاری با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان تا سال 1403 از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

ساری - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش مراودات تجاری با روسیه و دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر، گفت: با توافقات صورت گرفته، ناوگان حمل و نقل دریایی کشورمان در راستای توسعه صادرات کالا افزایش خواهد یافت.

شیراز - ایرنا - مدیر فرودگاه بین المللی شهدای لامرد گفت: نخستین پرواز از مبدأ این فرودگاه به مقصد مشهد انجام شد.

ساری - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدیر شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران در ساری خواست با استفاده از شرکت های دانش بنیان نسبت به افزایش ظرفیت تولید و صادرات آن اقدام کند.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: 21 اسفندماه به عنوان زمان تعیین تکلیف متقاضیان خودروهای وارداتی تعیین شده است.

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به آمار نگران کننده استان در حوزه فقر و بیکاری گفت: باید برای جبران عقب ماندگی‌ها و شاخص‌های منفی در استان اعتبارات ویژه ای از سوی دولت سیزدهم اختصاص یابد.

تهران - ایرنا - در حکمی از سوی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، علیرضا ابراهیمی به عنوان مدیر ارتباطات و امور بین الملل این گروه صنعتی منصوب شد.

بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهر گفت: رئیس جمهور دستور جمع‌آوری کامل و مهار مشعل‌های پارس جنوبی را به وزیر نفت داد و قرار شده تا پایان دولت سیزدهم این مهم محقق شود.

تهران - ایرنا - قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (پنجشنبه، 18 اسفند ماه) با 300 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته 26 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح یکپارچه عرضه خودرو از شنبه (20 اسفند) آغاز می شود و در گام نخست متقاضیان خرید خودروی داخلی تا سه‌شنبه 23 اسفندماه فرصت دارند مبلغ 100 میلیون تومان در حسابی مشخص مسدود کنند.

بندرعباس - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از سازمان امور مالیاتی می خواهم با برون سپاری امور، ظرفیت شرکت‌ها و گروه‌های نخبگانی کشور را برای کشف الگوهای فرار مالیاتی و شناسایی فرارهای مالیاتی مورد استفاده قرار دهد.