سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

استانها - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شرکت هواپیمایی تفتان ایر یک اختلاف حساب و بدهی دارد که از دادگاه، دادستان و رئیس دادگستری هم این موضوع را پیگیری کردیم تا از سایر اموال آن به عنوان وثیقه استفاده کنند و 2 فروند هواپیمای زمین‌گیر در زاهدان آزاد شوند.

تهران - ایرنا - همزمان با سفر رئیس جمهوری چین به عربستان، در ملاقات های پرتعداد دوجانبه یا چندجانبه وی با سران و مقامات ارشد کشورهای عربی - آفریقایی در ریاض، بر یک نکته مشترک تاکید شده است: "کمربنده - راه"؛ طرحی که برپایه یک نسخه چندهزار ساله به نام "جاده ابریشم" بنا شده ونام ایران همواره با آن عجین بوده است.

زنجان - ایرنا - امروزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی دانش آموختگان و جویندگان کار ایفا می‌کند که با اجرای طرح‌هایی نظیر کحاد و نخلستان مورد توجه قرار گرفته است.

نوشهر - ایرنا - جنگل های هیرکانی در شمال ایران مواهب گرانبها و ارزشمند فراوانی را درخود جای داده است از آن جمله آنها درختان کهنسال بوده که هنوز شناسایی و تحقیقات علمی نشده است و ضروری است برای حفاظت همه جانبه از این میراث طبیعی برنامه ریزی اصولی اتخاذ شود.

تهران - ایرنا - بانک جهانی کل بدهی خارجی ایران در پایان سال 2021 را 10 میلیارد و 349 میلیون دلار اعلام کرده که این رقم به‌طور تقریبی معادل یک‌هزارم بدهی 9 تریلیون دلاری کشورهای درحال توسعه بوده است.

تهران - ایرنا - دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور گفت: ضرورت و پیش‌نیاز واگذاری خودروسازان، تهیه و تدوین سند استراتژی صنعتی بلندمدت و باثبات صنعت خودرو (10 ساله) است.

تهران - ایرنا - ساخت 2 فروند کشتی تانکر چندمنظوره 800 تنی به منظور خدمات رسانی به کشتی‌های ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با امضای قرارداد بین دو شرکت ایرانی بطور رسمی آغاز شد.

بوشهر_ ایرنا_ زیست بوم اشتغال کشور در دولت سیزدهم در حالی مسیر تنفسش را از لابه لای آئین نامه ها و بخشنامه های انباشت شده به عنوان میراثی نه چندان خوشایند از دولت دوازدهم، باز یافت که در فضای استان بوشهر با یک برنامه جالب تضمین شغل، بارقه ای از امید در دل افراد جویای کار ایجاد کرده است.

تهران - ایرنا - بانک مرکزی با تاکید بر اینکه وضعیت منابع ارزی کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد، اعلام کرد: کلیه نیازهای ارزی کشور از طریق بازار رسمی حواله و اسکناس تامین می‌شود.

تهران - ایرنا - بانک مرکزی اعلام کرد: روند رشد دوازده ماهه پایه پولی با آغاز به کار دولت سیزدهم و متاثر از رویکرد انضباط‌گرایانه دولت و سیاست‌های پولی و نظارتی فعال این بانک به طور قابل ملاحظه‌ای کاهشی بوده و از 42.6 درصد در پایان تیرماه سال گذشته به 34.5 درصد در پایان مهرماه سال 1401 رسیده است.

تهران - ایرنا - پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی یکم تا 30 دی، از روز یکشنبه (20 آذرماه) از ساعت هشت صبح آغاز می‌شود.

اهواز - ایرنا - یکی از نمایندگان مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 35 هزار میلیارد ریال به خوزستان از محل تبصره 18 قانون بودجه برای حمایت از کسب و کارها و باشگاه داران در استان خبر داد.

تهران - ایرنا - مجری طرح آب‌شیرین‌کن بوشهر گفت: فاز نخست آب‌شیرین‌کن بوشهر به ظرفیت 10 تا 12 هزار مترمکعب در روز آماده بهره‌برداری‌شده است.

تهران - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام صدور مجوز برای نوسازی خانه‌های زیر 50 متر در محلات بازآفرینی شهری، گفت: 15 هزار واحد مسکونی دهه فجر در محلات هدف بازآفرینی افتتاح می‌شود.

تهران - ایرنا - با گذشت 465 روز از تصویب عرضه سیمان در بورس کالا از سوی وزارت صمت، بررسی روند عرضه و تقاضا و قیمت این کالای ساختمانی نشان‌دهنده موفقیت‌آمیز بودن اقدامت انجام شده و ایجاد تعادل در نرخ این کالا است.

تهران - ایرنا - نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی امروز (شنبه، 19 آذرماه) 29 هزار و 801 تومان شد که نسبت به روز گذشته 112 تومان افزایش داشت.