یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

آبادان - ایرنا - مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان با وجود تحریم‌های اقتصادی در کمتر از پنج سال اجرا شد که رکورد جدیدی در ساخت واحدهای پالایشی به شمار می‌آید.

تهران - ایرنا - معاون دادستان کل و رئیس دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه گفت: معادن منگنز باید از خام‌فروشی پرهیز و به استخراج، کیفی‌سازی مواد و انتقال به بخش سنگ‌شکن و مصارف کارخانه‌های داخلی اقدام کنند.

تهران - ایرنا - برپایه آخرین داده‌های آماری بانک مرکزی، حجم نقدینگی در پایان مهر ماه سال 1401 به پنج‌هزار و 676 همت (هزار میلیارد تومان) رسید که در مقایسه با پایان اسفندماه سال گذشته 17.5 درصد رشد را ثبت کرده است.

تهران - ایرنا - وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام‌کرد: دولت به دنبال اجرای موفق شیوه توزیع یارانه از طریق کالابرگ الکترونیکی و تحقق رضایت مصرف‌کنندگان و رفع مشکلات احتمالی در اجرای آن است.

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزییات نحوه استفاده از کالا برگ الکترونیک را اعلام کرد.

کرمانشاه - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال دولت تصمیم گرفته کشت مزارع گندم آبی در قالب کشت قراردادی با شرکت‌های خصوصی و شرکت خدمات بازرگانی دولتی نظیر اداره غله انجام بگیرد گفت: کشاورزان گندمکار آبی، در قالب کشت قراردادی یارانه کشت دریافت خواهند کرد.

تهران - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: 16 تفاهم‌نامه همکاری ایران و چین تهیه شده و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن شرایط اجرایی شدن آن فراهم شود.

کرج - ایرنا - معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت پیاده سازی نتایج فعالیت های پژوهشی در بخش کشاورزی کشور گفت: طبق بررسی ها بیشتر تحقیقات و پژوهش های صورت گرفته در این بخش به صورت عملی به کار گرفته نمی شود.

تهران - ایرنا - صندوق نوآوری و شکوفایی، کسب و کارهای اینترنتی دانش‌بنیان را مورد حمایت قرار می‌دهد. این صندوق در بسته حمایتی خود برای هر شرکت تا 10 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته است که با نرخ ترجیحی و به‌صورت یک‌جا پرداخت می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان تهران از ایجاد مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به دعاوی بانکی خبر داد و گفت: این اقدام برای رسیدگی سریع، متقن، متمرکز و تخصصی به دعاوی حوزه پولی و بانکی است زیرا نظام بانکی در واقع امر امانت‌دار سرمایه‌های مالی مردم محسوب می‌شود.

تهران - ایرنا - بخش نخست از فاز 2 پالایشگاه آبادان، بزرگ‌ترین واحد تقطیر در اتمسفر به ظرفیت 210 بشکه در روز و واحد تقطیر در خلا به ظرفیت 100 بشکه در روز در خاورمیانه را دارا است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل موسسه ارتباط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با اشاره به راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ و کنترل پروژه‌های این قرارگاه، گفت: از زمان آغاز به کار این مرکز با نصب 60 دوربی در پروژه‌ها، 47 درصد میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها افزایش یافته است.

تهران - ایرنا - معاون امور زراعی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه انتقال تکنولوژی باید در سطح مزرعه و کشاورز رخ دهد، گفت: باید نگاه تحقیقاتی و اجرایی در تولید محصولات زراعی و سبزی و صیفی تغییر کند.

تهران - ایرنا - بورس کالای ایران روز چهارشنبه (23 آذر) و روز شنبه (26 آذر) به ترتیب میزبان عرضه 2 هزار دستگاه تارا و 2 هزار دستگاه پژو 207 متعلق به ایران خودرو است که درصد پیش پرداخت سفارش خرید این خودروها 25 درصد و تاریخ تحویل آنها 25 اسفند 1401 است.

بوشهر - ایرنا - اکنون بیش از 6 ماه از جراحی اقتصادی ایران به مدد "مردمی‌سازی یازانه‌ها و توزیع عادلانه آن" می‌گذرد و در همین مدت کوتاه برخی از آثار مثبتی که مسئولان و کارشناسان اقتصادی برای آن پیش بینی کرده بودند از جمله تامین بموقع کالاهای اساسی، نمود پیدا کرده است.

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برنامه دولت در راستای شکوفایی بازار سرمایه است، گفت: رویکرد دولت سیزدهم در مورد سازمان بورس و بازار سهام حمایتی است و در ماه‌های اخیر شاهد ثبات بازار سرمایه بودیم که این روند آرامشی، نشات گرفته از حمایت دولت و مجلس است.