دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: امکان واردات کالاهای مشمول طرح کوله‌بری در سایر استان‌های مرزی با پیگیری مسوولان استان در خراسان جنوبی هم فراهم شد.

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر رتبه‌بندی مربیان فنی و حرفه‌ای گفت: این امر باعث رقابت سازنده و ارتقای سطح آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به فرارسیدن زمان بررسی و تصویب بودجه سال آینده و برنامه توسعه هفتم، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این فرصت برای پرکردن خلأ تاریخی مهارت‌آموزی اقدام کند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

تهران - ایرنا - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اعلام اینکه در یک سال اخیر خرید نفت توسط چین از ایران افزایش یافته است، گفت: طی سال‌های گذشته روابط ایران و چین به گونه‌ای پیش رفته که توانسته منافع دو کشور را تامین کند.

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: امیدواریم ارتباط میان بخش‌های خصوصی این استان و کشور برزیل تقویت شود که توسعه همکاری‌های اقتصای میان دوطرف، افزایش تعاملات فرهنگی را نیز به دنبال دارد.

ایلام - ایرنا - معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح الگوی کشت در یک برنامه زمان بندی شده چهار ساله اجرایی و بر اساس آن به تدریج سطح زیر کشت محصولات با نیاز آبی بالا کاهش و با محصولات کم آب بر جایگزین می شود.

تهران - ایرنا - شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یک‌شنبه، 20 آذرماه) با پنج هزار و 623 واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و 389 هزار واحدی ایستاد.

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از بررسی تأمین سوخت زمستانه نیروگاه‌های کشور خبر داد و گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون، توان و ظرفیت سوخت‌رسانی مجموعه وزارت نفت شامل شرکت ملی گاز و شرکت ملی پالایش و پخش مورد بررسی قرار گرفت.

تهران - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: در یک ماه اخیر 11 میلیون واحد انواع ارز به صورت فیزیکی از شبکه اخلالگران اقتصادی کشف و ضبط شد.

تهران - ایرنا - رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده با بیان اینکه گوشت قرمز مورد نیاز کشور تامین است، گفت: نه‌تنها هیچ کمبودی در این زمینه نداریم، بلکه با وفور و مازاد دام زنده و گوشت قرمز مواجه هستیم.

زنجان - ایرنا - سفیر برزیل در ایران با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی برای همکاری بین دو کشور ایران و برزیل وجود دارد، گفت: رویکرد ما پیگیری و به کارگیری این ظرفیت‌ها برای افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری است.

سنندج - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 9 شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی در این استان فعالیت می کنند که این تعداد 19 درصد کل شرکت های دانش بنیان استان را تشکیل می‌دهد.

تهران - ایرنا - میزان آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تا 19 آذرماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد 14 درصدی همراه شد همچنین نسبت به 5 آذرماه نیز یک درصد رشد را نشان می‌دهد.

تهران - ایرنا - عضو هیئت‌مدیره انجمن آب‌وخاک پایدار ایران درباره هدف ساخت سد چمشیر گفت: این سد با اهداف تعدیل شوری آب در پایین‌دست با استفاده از جریانات سطحی و سیلابی و رواناب 1.8 میلیارد مترمکعبی احداث شده است.

اسلامشهر - ایرنا - مدیر راه و شهرسازی جنوب غرب استان تهران از وعده رئیس جمهور به مردم رباط کریم برای ساخت 2 ایستگاه مترو در این شهرستان در مناطق بازارک و رباط کریم خبر داد.

بیرجند - ایرنا - سهم خراسان جنوبی 52 صدم درصد از تولید ناخالص داخلی کشور است اما رشد هشت درصدی اقتصادی را برای خود هدفگذاری کرده که فعال شدن 180 واحد راکد در بخش‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، دامپروری و خدماتی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون گامی مهم برای رسیدن به این هدف محسوب می‌شود.