جمعه 7 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دومین نشست از همایش «نظام مالیاتی؛ عادلانه و هوشمند» دوشنبه 14 آذرماه با موضوع «الزامات و آثار مالیات بر سود سپرده‌های بانکی» برگزار شد که لزوم وضع مالیات بر سود سپرده مورد اتفاق نظر همه اعضای نشست قرار گرفت.

تهران - ایرنا - سامانه صدور برخط گواهی موضوع ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم در راستای تسهیل، بهبود خدمت‌رسانی و تکریم ارباب‌رجوع با حضور رییس سازمان مالیاتی و جمعی از مسئولان رونمایی شد.

تهران - ایرنا - رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پرونده های کاغذی از اداره‌ها جمع‌آوری می شود و مودیان با مراجعه به کارپوشه می توانند همه خدمات و مستندات را از طریق سامانه این سازمان مشاهده کنند.

تهران - ایرنا - مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به استفاده از روش‌های جدید اکتشاف نفت توسط شرکت‌های دانش بنیان گفت: با این روش‌ها، در جنوب غربی کشور مخازن نفتی جدیدی کشف شده است.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر امور خاک وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد آیین‌نامه اجرایی قانون حفاظت خاک تا پایان امسال در دولت تصویب شود.

تهران - ایرنا - رییس انجمن علوم خاک ایران بر لزوم ایجاد قوانین سختگیرانه برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و حفظ خاک تاکید کرد و گفت: طبق گزارش های موجود 10 درصد اراضی کشاورزی کشور قابل کشت است.

تهران - ایرنا - سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به مطلبی منتشر شده در روزنامه شرق اعلام کرد که برنامه هفتم توسعه، برخلاف آنچه در روزنامه یاد شده آمده مبتنی بر مطالعات پژوهشی و بر اساس اسناد آمایش سرزمین در حال تدوین است.

تهران - ایرنا - مشاور برنامه‌های ملی و توسعه مشارکتی سازمان فائو اعلام کرد: حاصلخیزی خاک تا ابد باقی نمی‌ماند و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از فرسایش و تخریب آن ضروری است.

تهران - ایرنا - وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد 85 کالای صادراتی به عراق خبر داد و اعلام کرد: طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی گمرک، آمار صادرات غیرنفتی ایران به عراق با رشد6 درصدی همراه بوده است.

تهران - ایرنا - شرکت ذوب‌آهن اصفهان برنده مزایده معدن «ققنوس یک» شد و این شرکت می‌تواند با بهره‌برداری از این معدن، مشکل دیرینه خوراک سنگ آهن خود را برطرف کند.

تهران - ایرنا - قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا گفت: در هشت ماهه امسال، 99 درصد واردات 12.6 میلیون دلاری ایران از کنیا را چای سیاه و 78 درصد صادرات 38.3 میلیون دلاری ایران به این کشور را قیر به خود اختصاص داده است.

تهران - ایرنا - وزارت اقتصاد تاکید کرد: در حالی که دولت سیزدهم در آغاز کار میراث دار تورم حدود 60 درصدی بود، اما با اقداماتی که انجام داد، تلاش کرد با کنارگذاشتن اقدامات تورم‌زا، سیر صعودی تورم را متوقف و کاهش دهد.

تهران - ایرنا - وزارت اقتصاد اعلام کرد: در حالی که هنوز جزئیاتی درباره تغییر در سازوکار معامله اوراق گام منتشر نشده، پیش‌داوری و متهم کردن دولت به قیمت‌گذاری دستوری صحیح نیست؛ آن هم در شرایطی که دولت به‌صراحت بارها اعلام کرده و هم در عمل مخالفت خود را با قیمت‌گذاری دستوری نشان داده است.

تهران - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ایمنی کار را جزو خطوط قرمز ایمیدرو در شرکت‌های وابسته و تابعه برشمرد که باید روزانه از سوی مدیران رصد شود.

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی کشور از تشدید بارش‌ها از امروز در جنوب کشور و وقوع وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، رگبار و رعدوبرق و افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و خوزستان خبر داد.

تهران - ایرنا - مرکز مدیریت راه‌های کشور ضمن اعلام کاهش حدود 8 درصدی تردد برون‌شهری از بارش برف و باران در جاده چالوس و جاده‌های چند استان دیگر خبر داد.