یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - رئیس جمهور در سومین سفر استانی دولت سیزدهم که شهریور 1400 به خراسان جنوبی انجام شد، دستور تشکیل ستاد احیا و بازسازی قنوات استان را صادر کرد و با تشکیل این ستاد بعد از سفر رئیس جمهور تاکنون 237 رشته قنات از محل این اعتبارات مرمت و احیا شده است.

تهران - ایرنا - معاملات توافقی دلار در بازار ارز امروز (سه‌شنبه‌، 22 آذرماه) با بهای 35 هزار و 420 تومان کار خود را آغاز کرد.

خمین - ایرنا - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: 20 میلیون و 937 هزار و 223دلار کالای غیرنفتی امسال از محلات به خارج از کشور صادر شد که عمده این محموله‌ها گل و گیاه زینتی، دوده، ماهیان زینتی و عایق رطوبتی بوده است.

تهران - ایرنا - با انجام مراحل اجرایی فرآیند واردات خودرو به کشور و فعالیت‌های شرکت‌های متقاضی برای انجام واردات، پیش‌بینی می‌شود که به‌زودی شاهد ورود خودروهای متنوع به کشور باشیم.

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی کشور از نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از امروز تا روز پنجشنبه در بیش از 10 استان کشور خبر داد و اعلام کرد: در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش‌ها به صورت برف، کولاک و رخداد مه است.

تهران ایرنا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌های ارتباطی خود با مردم را اعلام کرد.

تهران - ایرنا - اداره اطلاعات انرژی آمریکا از درآمد نفتی 34 میلیارد دلاری ایران در 7 ماهه سال جاری میلادی خبر داد که تنها 5 میلیارد دلار از کل درآمد نفتی ایران در سال 2021 کمتر است.

کرمان - ایرنا - آنطور که راهداری روایت می‌کند شماری از جایگاه‌های عرضه گازوئیل بین‌راهی استان کرمان همزمان با بارش برف و باران طی چندروز اخیر با شلوغی و صف‌های طولانی مواجه بودند که این امر سبب کندی امدادرسانی خودروهای راهداری نیز شده است.

تهران - ایرنا - در حالی که تراز تجاری ایران و هند به طور نامتعادلی به نفع هند شده است مقامات این کشور باید تسهیلاتی را برای افزایش واردات از ایران و کاهش شکاف تجاری بین دو کشور در نظر بگیرند.

تهران - ایرنا - رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت، روز سه شنبه 22 آذر ماه آلوده‌ترین روز تهران خواهد بود.

ایلام - ایرنا - مدیرکل دفتر صنایع تبدیلی و غذایی وزارت جهاد کشاورزی گفت: 98 درصد صنعت غذایی کشور اعم از تولید، صنایع تبدیلی و صادرات متعلق به بخش خصوصی است.

تهران - ایرنا - وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به خودروسازان، حداقل تعداد عرضه خودرو در بورس را برای خودروسازان دولتی و خصوصی مشخص کرد.

تهران - ایرنا - دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور گفت: عبور مستقیم خودرو (تولید خودروی کامل) تاکنون مزایای زیادی به دنبال داشته و منجر به ثبات و پایداری در تولید و عرضه خودرو در کشور شده است.

تهران - ایرنا - قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا گفت: بیش 195 هزار تن کالا به ارزش 115.4 میلیون دلار در 8 ماه امسال به نیجریه صادر شد که این میزان 36 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته که بیش از 98 درصد صادرات ایران به این کشور نفت‌خیز از اوره بوده است.

تهران - ایرنا - مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی از تولید قطعی 11 میلیون و 500 هزار تن گندم در سال زراعی گذشته در کشور خبر داد و گفت: این میزان تولید نسبت به سال قبل با رشدی 3.5 میلیون تنی یا 45 درصدی روبه‌رو بوده است.

تهران - ایرنا - رییس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور از صادرات 7 هزار تن انواع آفت‌کش در چهار ماه اخیر به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: تمامی سموم تولیدی کشور طبق استانداردهای فائو و ضوابط سازمان حفظ نباتات کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود.