دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مسئول امور پژوهش و مطالعات میراث زمین‌شناختی و ژئوپارک سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: ژئوپارک طبس به عنوان سومین ژئوپارک جهانی ایران، رای مثبت شورای‌عالی ژئوپارک‌های جهانی یونسکو را دریافت کرد و ثبت جهانی شد.

تهران - ایرنا - وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت امور زراعت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و معاونت آموزشی، فنی و پژوهشی سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور برای جذب حدود یک هزار نفر کارشناس و به‌کارگیری در طرح جهش تولید در دیمزارها به امضا رسید.

تهران - ایرنا - قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در میادین میوه و تره‌بار با توجه به افزایش عرضه و تداوم کاهش 53 هزار تومان عرضه می‌شود.

شیراز - ایرنا - نماینده معاون اقتصادی وزیر کشور برای برگزاری استارت آپ سرمایه گذاری استان فارس گفت: فرهنگ کسب و کار، سرمایه گذاری و کارآفرینی در کشور به درستی شکل نگرفته است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: مهم‌ترین وظیفه این سازمان، تنظیم بازار است که باید با کمک تشکل‌ها به یاری کشاورزان برویم.

تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست‌جمهوری به‌صورت مستقیم و بی‌واسطه به سوالات مردم پاسخ داد.

تهران - ایرنا - سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: یارانه نقدی آذرماه 1401 امشب به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه واریز و از ساعت 24 قابل برداشت است.

تهران - ایرنا - شرکت‌های دولتی و مسائل مرتبط با آن، یکی از چالش‌های مهم در اقتصاد کشور است. چالشی که می‌تواند باعث افزایش کسری بودجه و فشار بر معیشت مردم شده و ناکارآمدی را برای نظام اداری و دیوانسالاری کشور ایجاد کند.

تهران - ایرنا - رتبه نخست «کارنه تیر» در دنیا در میان کشورهای عضو کنوانسیون کارنه تیر به گمرک جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافت.

شیراز - ایرنا - رئیس موسسه تحقیقات آب و خاک کشور گفت: در خوشبینانه ترین حالت ممکن هر ساعت 1.2 هکتار و در سال بیش از 10 هزار هکتار از اراضی کشور تغییر کاربری می یابد.

بیرجند - ایرنا - بیش از 145 میلیارد تومان اعتبار در سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی برای تکمیل طرح‌های فاضلاب شهرهای بیرجند، فردوس و سربیشه اختصاص یافت که تاکنون 55 میلیارد تومان به این طرح‌ها تزریق شده و روند اجرای آنها شتاب گرفته است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: برخی دانش‌های فنی قابلیت تجاری‌سازی دارند و سازمان تات با استفاده از پارک ملی علم و فناوری و دهکده‌های فناوری و نوآوری بخش کشاورزی این دانش‌های فنی را به مرحله تجاری‌سازی خواهد رساند.

تهران - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی بر افزایش سهم آبزیان در سبد مصرفی خانوار و افزایش سرانه مصرف این بخش تاکید کرد و از رشد 68 درصدی ارزش صادرات آبزیان در هفت‌ماهه امسال خبر داد.

جیرفت - ایرنا - آنطور که مسئولان صمت می گویند مشکلات سوخت هفت واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی شامل یک طرح کشاورزی، 2 واحد معدنی و چهار واحد صنعتی رفع شد که در افزایش تولید این واحدها تاثیرگذار خواهد بود.

تهران - ایرنا - قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز (یکشنبه، 20 آذرماه) با 70 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته 17 میلیون و 850 هزار تومان معامله شد.

تهران - ایرنا - نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی امروز (یکشنبه، 20 آذرماه) 29 هزار و 952 تومان شد که نسبت به روز گذشته 151 تومان افزایش داشت.