دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: امسال 16.1 کیلومتر شبکه آب در نقاط شهری و روستایی استان اصلاح و بازسازی شد.

تهران - ایرنا - معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت استان تهران گفت که از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه 610 مصوبه از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای حل مشکلات واحدهای تولیدی استان اخذ شد.

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز جوی آرام برای بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود و از فردا با ورود سامانه بارشی، بارش‌ها در غرب کشور آغاز می‌شود و از روز چهارشنبه به جنوب کشور گسترش می‌یابد.

تهران - ایرنا - معاملات توافقی دلار در بازار ارز امروز (دوشنبه‌، 21 آذرماه) با بهای 35 هزار و 58 تومان کار خود را آغاز کرد.

تهران - ایرنا - بررسی عملکرد صنعت خودرو از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون، نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی این لوکوموتیو صنایع کشور است. این صنعت از زمان بازدید سرزده رییس‌جمهوری از یکی از خودروسازان در یازدهم اسفندماه سال گذشته تا امروز، رکوردهای مختلفی را جابه‌جا کرده است.

کرمانشاه - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه کشت قراردادی از جمله برنامه‌های کلیدی دولت و وزارت جهاد کشاورزی است گفت: برای حمایت از کشاورزان به دنبال نهادینه‌سازی کشت قراردادی در کشور هستیم زیرا در آینده بسیاری از حمایت‌های دولت از کشاورزان در بستر همین کشت قراردادی اجرا خواهد شد.

گناوه - ایرنا - مدیرکل گمرک بندرگناوه گفت: صادرات کالا از گمرک این بندر در هشت ماه امسال معادل 2 میلیون 317 هزارو 756 دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش 29 درصد افزایش یافته است.

قم - ایرنا - مدیرکل گمرکات قم گفت: ارزش صادرات ماهانه استان به حدود 40 میلیون دلار رسید که این رقم بیانگر روند رو به رشد صادرات انجام شده از طریق گمرکات قم در سال جاری است.

اراک - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 3 هزار و 170 میلیارد ریال حقوق دولتی معادن امسال در این استان وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 104 درصد رشد داشته است.

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: مشترکان استان از ابتدای امسال تا کنون 2 میلیارد و 144 میلیون و 528 هزار مترمکعب گاز طبیعی مصرف کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال 2.5 درصد بیشتر است.

تهران - ایرنا - قیمت گوشت مرغ پس از حذف ارز 4200 تومانی و اقدامات موثر دولت سیزدهم در هفت ماه گذشته در آرامش به سر می‌برد و این روزها نه‌تنها این محصول کمتر از قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شود، بلکه با شرایط مطلوب تولید زمینه صادرات آن نیز فراهم شده است.

تهران - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق از رشد تجارت دو کشور و رفع مشکلات تجاری خبر داد و گفت: با تلاش های انجام شده، تجارت ایران و عراق بهبود یافته است و با ادامه این روند تا پایان امسال ارزش آن به 10 میلیارد دلار می‌رسد.

تهران - ایرنا - معاون وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات و رئیس سازمان فضایی اعلام کرد، یک محصول مهم فضایی گواهی ثبت اختراع گرفت.

تهران - ایرنا - معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رییس سازمان خصوصی‌سازی با تشریح جزییات مصوبه سران قوا و ابلاغیه مقام معظم رهبری درباره تشکیل هیات هفت نفره با اختیارات ویژه درخصوص واگذاری و مولد سازی دارایی‌های دولت گفت: قرار است خط ویژه‌ای ایجاد شود تا قفل مولدسازی دارایی‌های دولت شکسته شود.

تهران - ایرنا - رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه رتبه‌بندی نشان استاندارد در دستور کار ست، گفت: اعتباردهی و رتبه‌بندی نشان استاندارد، رکود و رخوت موجود کیفیت کالا و خدمات را برهم می‌زند و صنایع را به سمت رقابتی شدن و گشایش بازار می‌برد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر امور مرتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور 101 هزار هکتار اجرای برنامه تقویت پوشش گیاهی، احیا و اصلاح مراتع در سال جاری پیش‌بینی کرده است.