سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سرعت تغییرات تکنولوژی و رشد فزاینده فراگیری ارتباطات و فناوری اطلاعات در زندگی روزمره مردم و توسعه شکل تازه‌ای از کسب‌وکار و نیازها و انتظارات کاربران، شرایط تنظیم‌گری و راهبری حوزه ICT را دشوارتر و پیچیده‌تر از هر زمان دیگری می‌کند.

تهران - ایرنا - روابط عمومی وزارت ارتباطات آخرین آمار مربوط به کاربران فعال ماهانه پیام‌رسان‌های ایرانی را اعلام کرد.

تهران - ایرنا - گرید جدید قیر که با استانداردهای کشور چین برای واردات همراه ایت در پالایشگاه قشم تولید شد که در گسترش بازارهای جدید و ارزآوری برای کشور در شرق آسیا موثر خواهد بود.

تهران - ایرنا - آتش‌سوزی ناشی از پارگی خط لوله نفت 26 اینچی بندرعباس - رفسنجان مهار شد و عملیات شبانه‌روزی برای ترمیم خط ادامه دارد.

تهران - ایرنا - معاونت نظارت بر بازار شرکت فرابورس با انتشار اطلاعیه‌ای از شمول 7 نماد برای تغییر دامنه نوسان قیمت در صورت تمایل به رعایت بندهای 2، 3 و 4 ضوابط مربوط به ماده 21 دستورالعمل فعالیت بازارگردانی خبر داد.

تهران - ایرنا - سرپرست بانک مسکن از افتتاح حساب 764 هزار و 522 نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن نزد بانک مسکن خبر داد و مبلغ واریز شده به حساب سازندگان را در مجموع 41 هزار و 512 میلیارد تومان عنوان کرد.

تهران - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: گمرک در یک سال اخیر در برخی شاخص‌ها کاهش زمانی داشته است؛ اما همچنان مطالبه و نیاز به ویژه در بخش‌های مرزی کشور بسیار است.

تهران - ایرنا - آمارهای منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نشان می‌دهد که در آبان ماه، مردم پنج استان تهران، هرمزگان، اصفهان، آذربایجان شرقی و لرستان در سجامی شدن پیشتاز بودند و مردم پنج استان کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، بوشهر، یزد و کردستان کم‌ترین ثبت‌نام در سجام را داشتند.

تهران - ایرنا - سخنگوی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی حواله ارزی صادرکنندگان از محل صادرات محصولات کشاورزی، صنایع دستی و محصولات دانش بنیان را با ارز اسکناس، مبادله و معادل حواله دریافتی، اسکناس در اختیار صادرکنندگان قرار می‌دهد.

تهران - ایرنا - دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت: سازمان بورس با تشکیل کارگروهی به بررسی معضلات صنایع مختلف پرداخت و طی نامه‌نگاری‌هایی پیش از اینکه لایحه بودجه تنظیم و به مجلس ارسال شود، هشدارها و پیشنهادهای لازم را به گوش دولت رساند.

تهران - ایرنا - چین خواستار خرید نفت و گاز با استفاده از ارز یوان است، خواسته‌ای که اگر عملی شود تا 35 درصد از مبادلات دلار در بازارهای جهانی را کاهش خواهد داد و جایگاه آمریکا به عنوان اقتصاد اول دنیا را به خطر می‌اندازد.

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی با اعلام تداوم آلودگی هوا در تهران و البرز، از کاهش دما در شرق کشور و بارش برف در ارتفاعات خراسان جنوبی و کرمان خبر داد.

تهران - ایرنا - معاملات توافقی دلار در بازار ارز امروز (یکشنبه‌، 20 آذرماه) با بهای 34 هزار و 800 تومان کار خود را آغاز کرد.

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمانشاه 170 هزار نفر استغال‌زایی به دنبال دارد، گفت: استادکارانی توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند و برای این طرح مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سنندج - ایرنا - مصوبات سفر رییس جمهور به کردستان در حوزه آب و آبرسانی، هزار و 25 میلیارد تومان بود که بخشی از آن تخصیص یافته و قسمتی هم هنوز هزینه نشده است، با این حال با تخصیص این میزان اعتبار، حوزه آب استان در 2 بخش شرب و کشاورزی در آستانه تحولی بزرگ است.

بیرجند - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر پنج طرح تولید کنسانتره آهن در شهرستان‌های مختلف این استان با سرمایه‌گذاری هزار و 350 میلیارد تومان در دست اجراست.