جمعه 28 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - میزان معاملات خانه‌هایی با 20 سال ساخت شهر تهران در آبان ماه امسال یک هزار و 650 واحد مسکونی گزارش شده است که در مقایسه با سال گذشته 77.4 درصد رشد داشته است.

کرمانشاه - ایرنا - رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به احداث شهر جدید کرمانشاه، گفت: اینکه ظرفیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را نادیده گرفته و کارکرد اصلی شهر جدید کرمانشاه را صرفا پاسخگویی به سر ریز جمعیتی در آن بدانیم، اساسا غلط است.

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: اجرای مصوبات سفر رییس جمهور به استان با توجه به اختصاص بخشی از اعتبارات این سفر، باید در اولویت کار مدیران استان قرار گیرد.

تهران - ایرنا - یک کارشناس بازار سرمایه مهم‌ترین اقدام مثبت سازمان بورس و دولت را ورود و عرضه کالاها در بورس کالا دانست و گفت: این امر باعث شد تا شرکت‌های سیمانی و خودروسازان در سال جاری جان دوباره گرفته و در بازار سهام مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار بگیرند.

سنندج - ایرنا - مدیرکل دیوان محاسبات کردستان گفت: افزون بر 836 میلیارد تومان از درآمدهای استان در نیمه نخست سال جاری وصول شد هرچند این مبلغ نسبت به پیش بینی انجام شده کمتر است.

تهران - ایرنا - از ابتدای سال 1401 تا پایان هفته دوم آذر، 236 ناشر بورسی، بیش از 4 هزار و 911 میلیارد تومان سود رسوب کرده را به حساب بیش از 29 میلیون سهامدار واریز کرده‌اند.

تهران - ایرنا - رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور بر صیانت از حقوق مودیان در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تأکید کرد.

تهران - ایرنا - شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه) با چهار هزار و 235 واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و 413 هزار واحدی ایستاد.

تهران - ایرنا - بر اساس درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت و مطابق مکاتبه گمرک مجوز ترخیص 220 دستگاه خودروی تویوتا هایس به یک شرکت خصوصی صادر شد.

قصرشیرین - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: برداشت خیار از سطح 24 واحد گلخانه‌ای فعال در این شهرستان مرزی آغاز شد.

تهران - ایرنا - معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت از حضور موفق شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی «اگروفود» غنا خبر داد.

تهران - ایرنا - بورس کالا شرایط خرید خودرو فیدلیتی، دیگنیتی و دیگنیتی پرستیژ را که به ترتیب در روزهای 21، 22 و 23 آذر عرضه می‌شود، اعلام کرد.

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از چالش‌های اصلی بحث حکمرانی واحد و یکپارچه برای مدیریت و توسعه حوزه خاک است که امیدواریم با برنامه‌ریزی و همکاری تمام دستگاه‌ها به این حکمرانی واحد برسیم.

تهران - ایرنا - وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان گفت: می‌توانیم با همکاری ایران و ظرفیت موجود در تاجیکستان برق آسیای مرکزی و آسیای جنوبی را تأمین کنیم.

تهران - ایرنا - مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: وقتی فعالان بازار بدانند که در صورت ارتکاب جرم اسامی آن‌ها به عنوان مجرم درج و برچسب مجرمیت به آن‌ها زده می‌شود، دیگر در ارتکاب جرم خودداری می‌کنند؛ بنابراین اثر بازدارندگی که مهم‌ترین اهداف مجازات‌ها است، حاصل می‌شود.

تهران - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی طی احکام جداگانه‌ای رییس و عضو هیأت عالی نظارت سازمان حسابرسی منصوب کرد.