جمعه 28 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی از افزایش 60درصدی پروازهای بین‌المللی خبر داد و گفت: به استناد ماده 3 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 امکان ابقای هواپیمایی هما به‌صورت یک شرکت دولتی وجود دارد و سازمان خصوصی‌سازی نسبت به خروج شرکت از لیست واگذاری‌ها اقدام کند.

تهران - ایرنا - مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران، با تمرکز بر آسیب‌شناسی 6 برنامه توسعه‌ای قبلی و همچنین شرایط ویژه اقتصاد کشور، به چرایی محقق نشدن توسعه در ایران و بایسته‌های راهبردی تدوین برنامه هفتم، براساس آسیب شناسی برنامه‌های قبلی پرداخته است.

تهران - ایرنا - در اولین ماه پاییز سال جاری، سهم ابزار پذیرش اینترنتی پرداخت‌ها (تراکنش‌ها) از کل ابزارهای بازار، با افزایش نسبت به آخرین ماه تابستان، به 5.86 درصد رسیده است.

تهران - ایرنا - وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت خودرو و قطعه با 24 درصد رشد تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پیشتاز رشد تولید در میان همه صنایع بورسی است.

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را صاحب فکر و برنامه عنوان کرد و گفت: بذرپاش امسال بیش از 50 درصد وعده‌های داده شده در بخش مسکن را محقق خواهد کرد.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: میزان تراکنش ریالی در حوزه کسب وکارهای مجازی از ابتدای امسال تا پایان مهرماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 37 درصد رشد کرد.

تهران - ایرنا - وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان با اشاره به نزدیکی فرهنگی و تجارب موفق گذشته در همکاری با شرکت‌های ایرانی گفت: افزایش سطح همکاری‌ها با شرکت‌های ایرانی برای ما بسیار مهم است و آماده هرگونه توسعه همکاری‌ها هستیم.

تهران - ایرنا - قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز (دوشنبه، 14 آذرماه) با 150هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته 17 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد.

تهران - ایرنا - در نشست مشترک کمیسیون صادرات اتاق ایران و سازمان توسعه تجارت مقرر شد تا اتاق بازرگانی ایران با همکاری انجمن‌های تخصصی، مصادیق صادرات خدمات و میزان مورد قبول ایفای تعهدات ارزی برای این نوع از صادرات را تعیین و به سازمان توسعه تجارت ارائه کند.

تهران - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه توسعه افسارگسیخته صنایع، خاک را روزبه‌روز آلوده‌تر می‌کند، گفت: خاک و آب امانت الهی و میراث تمدنی کشور هستند و باید برای صیانت از این میراث تلاش کنیم.

تهران - ایرنا - نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا در بانک‌ها و صرافی‌های بانکی امروز (دوشنبه، 14 آذرماه) 29 هزار و 127 تومان شد که نسبت به روز گذشته 102 تومان افزایش داشت.

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش داریم برای حفظ خاک، در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال 1402 از ظرفیت‌های سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و سازمان‌های ترویجی در حوزه خاک کشور بهره بگیریم.

تهران - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تشکیل بالغ بر 5 هزار پرونده تخلفاتی به ارزش ریالی یک هزار میلیارد ریال خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از شناسایی حدود 8 هزار مورد تغییر کاربری‌های غیرمجاز طی 8ماهه نخست امسال در استان تهران خبر داد و اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون 4 هزار و 643 مورد ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت 59 هکتار با احکام صادره از سوی دستگاه قضایی قلع و قمع شده است.

تهران - ایرنا - معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای حفظ خاک باید به سمت مصرف کودها و سموم شیمیایی دوستدار محیط زیست گام برداریم که همین امر موجب کاهش آلودگی خاک می‌شود.

تهران - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت حفاظت از خاک کشور گفت: در دولت سیزدهم طرح های زیادی از جمله کاشت یک میلیارد نهال برای حفاظت و صیانت از خاک در دستور کار است.