پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزارت بازرگانی و صنعت هند از رشد 15 درصدی صادرات این کشور به ایران در ماه نخست 2024 خبر داد و کل تجارت دو کشور در این ماه را بیش از 200 میلیون دلار اعلام کرد.

تهران - ایرنا - مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری گفت: علاوه بر کاهش نرخ حوادث هوایی در نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته، نرخ بازگشت پروازها به دلیل نقص فنی نیز بیش از 50 درصد کاهش داشته است.

کیش - ایرنا - دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور با تاکید بر تسهیل فرآیندهای سرمایه گذاری، گفت: مناطق آزاد ایران بهشت سرمایه گذاری هستند و با معرفی این ظرفیت‌ها باید مانع خروج سرمایه‌ها از کشور شد.

تهران - ایرنا - مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: کاهش هزینه‌ای که در دو سال گذشته به‌واسطه طرح هوشمندسازی در حوزه عرضه نان صورت گرفت که سه میلیون تن معادل 54 هزار میلیارد تومان و مصرف 40 میلیون نفر بوده است که بدون هیچ‌گونه شوک قیمتی اتفاق افتاده است.

تهران - ایرنا - عضو هیات مدیره و معاون امور حقوقی و فروش اموال غیرمنقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و جدول زمان‌بندی شده در سال جدید، 12 مزایده اموال غیرمنقول پیش‌بینی شده است که به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - قرارداد صادرات گاز ایران به عراق تا پنج سال دیگر تمدید شد.

تهران - ایرنا - هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (چهارشنبه 8 فروردین) بازار طلای تهران با 200 هزار تومان افزایش قیمت به 39 میلیون و 200 هزار تومان رسید.

تهران - ایرنا - قیمت دلار و درهم در معاملات امروز مرکز مبادله ثابت ماند اما قیمت حواله و اسکناس یورو افزایش یافت.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: از 24 اسفند تا پایان نیمه نخست تعطیلات نوروزی 1403، یک میلیون و 891 هزار و 432 مسافر در بخش هوایی جابه‌جا شده‌اند.

تهران - ایرنا - سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز 1403 از انجام 3 میلیون و 200 هزار تردد دریایی تا صبح هفتم فروردین سال جاری خبر داد.

تهران - ایرنا - شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از توزیع 125 میلیون و 400 هزار لیتر بنزین در هفتمین روز فروردین‌ماه امسال خبر داد.

تهران - ایرنا - وزیر نیرو گفت: امسال در حوزه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، سرمایه‌گذاری بیشتری با مشارکت مردم و بخش خصوصی خواهیم داشت.

تهران - ایرنا - معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به وظیفه دستگاه‌های متولی تعیین سهمیه سوخت در نظارت بر نحوه مصرف سوخت تخصیصی گفت: بارنامه‌های جعلی بسیاری در کشور صادر و منجر به قاچاق گازوئیل شده است.

کرمان - ایرنا - از جمله ملاقات‌های نوروزی معاون اقتصادی استاندار کرمان، دیدار معاون سازمان محیط زیست کشور با وی و بررسی شرایط زیست محیطی پروژه های معدنی در بهشت معادن ایران و خاورمیانه - کرمان - بود که در آن اعلام شد سازمان محیط زیست پهنه بندی را در این زمینه در سطحی ملی شروع کرده است.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار، تسهیل صدور مجوزها و تبدیل مجوزهای کسب و کار به شناسه یکتای قابل رهگیری را موجب شفافیت و نظارت پذیری همه فعالیت‌های اقتصادی دانست و تاکید کرد: با این روند شفافیت و نظارت پذیری، اقتصاد زیرزمینی برچیده می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران از رکوردشکنی در سرمایه گذاری خارجی با رقم بیش از 5.5 میلیارد دلار در سال 1402 خبر داد و گفت: آمار سرمایه‌گذاری خارجی واقعی شده و طرح‌های صرفا مصوب بدون ورود سرمایه از آمار حذف شده است.