شنبه 6 مرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بانک جهانی در گزارشی با بررسی شاخص قیمت نوشیدنی‌ها و چشم‌انداز قیمت سه نوشیدنی پرطرفدار یعنی چای، قهوه و کاکائو اعلام، پیش‌بینی کرده یکی از دلایل نوسان در قیمت چای، کاهش تقاضای ایران به عنوان یکی از واردکنندگان عمده این محصول باشد.

تهران - ایرنا - وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به تخفیف‌های بالای نرم‌افزارهای بیمه‌گر نسبت به تعرفه بیمه مرکزی گفت: به بیمه مرکزی دستورات لازم برای رعایت مقررات را صادر می‌کنم تا اقدامات نظارتی لازم را اعمال کند.

تهران - ایرنا - نرخ ارز در بازار غیررسمی از ابتدای هفته جاری روند کاهشی به خود گرفته بود به طوری که نرخ هر دلار آمریکا امروز به کانال 58 هزار تومانی عقب نشینی کرد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: در قانون بودجه امسال 665 هزار میلیارد تومان برای اجرای اقدامات حمایتی و کاهش فقر مانند یارانه نقدی، مستمری مددجویان، سوءتغذیه کودکان، بیماران نیازمند، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و... پیش‌بینی شده است.

بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف 2 میلیون و 500 هزار لیتر فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای قاچاق به ارزش 900 میلیارد ریال از یکی از انبارهای بنادر تجاری این استان خبر داد.

بندرعباس - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت، پالایشگاه نفت پایا را پایه‌ای برای توسعه صنعت در استان هرمزگان دانست و گفت: این پالایشگاه به عنوان نخستین کارخانه تولید روغن پایه تصفیه اول استان هرمزگان، حاصل همکاری بخش خصوصی و دولت در مسیرفعالیت‌های دانش بنیان است.

تهران - ایرنا - عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: بر اساس درخواست فعالان اقتصادی بخش خصوصی، کمیته ارزی اتاق ایران با مصوبه هیات رئیسه اتاق احیا شده و جلسات این کمیته هر دو هفته با حضور ذی‌نفعان و سیاست‌گذاران ارزی برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: اگر در شرایط فعلی می‌خواهیم به رشد اقتصادی مطلوب برسیم باید به سمت بهره‌وری حرکت کنیم.

تهران - ایرنا - وزیر نیرو گفت: نقشه جامع آب کشور که شامل برنامه 20 ساله کشور برای تامین آب در بخش‌های مختلف می‌شود، به تصویب شورای عالی آب رسیده است.

تهران - ایرنا - دبیر هیات مقررات‌زدایی در نامه‌ای به رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اعلام کرد: از تاریخ لازم الاجراشدن احکام قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها، ثبت درخواست «مجوز مشاوره روانشناسی» برای متقاضیان باز خواهد شد.

تهران - ایرنا - دو راه بورس کالا و مرکز مبادله طلا و ارز، دو راهی است که در دو سال گذشته برای خرید سکه طلا پیش پای فعالان بازار قرار گرفته. از زمان عرضه این فلز زرد رنگ در این دو مجرا، برخی کارشناسان اعلام کردند که عرضه باید تنها در یکی از آن ها اجرا شود. اما مسئولان مربوطه میگویند که این دو هیچ موازی کاری با هم ندارند. اما خرید سکه در هریک از این دو چه نقاط قوت و ضعفی دارد؟

تهران - ایرنا - شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه 25 اردیبهشت) با رشد 4 هزار و 275 واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 165 هزار و 698 واحد ایستاد.

تهران - ایرنا - تعداد مجوزهای کاغذی که تا روز 24 اردیبهشت به شناسه یکتا تبدیل شده است به 742 هزار و 277 مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف 704 هزار و 723 مجوز است.

تهران - ایرنا - گزارش جدید سازمان ملی بهره‌وری ایران نشان می‌دهد بهره‌روی عوامل تولید در 9 ماهه 1402 رشد 2.8 درصدی داشته است.

تهران - ایرنا - معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی از جمع‌آوری عمده گازهای همراه نفت و گاز (گاز فلر) تا پایان سال 1404 خبر داد و گفت: از سال 1400 تا کنون روزانه حدود 25 میلیون متر مکعب گاز همراه نفت جمع‌آوری شده که این عدد تا پایان سال 1404 به 40 میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.

تهران - ایرنا - مدیرعامل بانک مسکن گفت: این بانک از محل تبصره 18 قوانین بودجه سنواتی کشور، مبلغ 78 هزار و 780 میلیارد ریال تسهیلات در بخش بافت فرسوده در بازآفرینی شهری به متقاضیان تا پایان سال 1402 پرداخت کرد که از این میزان، مبلغ 45 هزار و 920 میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک مسکن تامین شد.