سه‌شنبه 28 فروردین 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه اقتصاد معادن، زمینه تثبیت استقلال اقتصادی کشور را فراهم می‌کند.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: تجارت الکترونیکی یکی از گروه‌های اقتصادی است که در 2 سال گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده و این نویددهنده آن است که می‌توانیم از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان خصوصی در عرصه ارائه خدمات بهتر به مردم بهره‌برداری کنیم.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت که در یک سال گذشته، بهسازی و روکش آسفالت تقویتی، حفاظتی و درزگیری در 22 هزار و 12 کیلومتر از راه‌های شریانی انجام شد.

بجنورد - ایرنا - زخم کاری رانش زمین بر محور بزرگراهی بجنورد - آشخانه که سال 99 در محدوده روستای خندقلو حادث شد هر از چندگاهی سر باز می‌کند و این بار صدای وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را درآورده و پیگیر موضوع شده است.

تهران - ایرنا - مطابق آمارها، راه‌آهن در جابه‌جایی مسافران حومه‌ای 48 درصد و در جابه‌جایی بین‌شهری مسافران 43 درصد رشد داشته است.

تهران - ایرنا - روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران وجود هرگونه محدودیت پروازی و فرودگاهی را تکذیب و اعلام کرد در حال حاضر فرودگاه‌ها هیچ محدودیت پروازی ندارند.

تهران - ایرنا - رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: از پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تعیین میزان حقوق و دستمزد کارگران با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی استقبال می‌کنیم و معتقدیم این تصمیم عادلانه‌تر و منصفانه‌تر خواهد بود.

تهران - ایرنا - برپایه آمارهای منتشره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید فولاد کشور در سال 1402 به 32 میلیون و 108 هزار تن رسید که بالاترین میزان در تاریخ تولید این محصول است. این میزان تولید در مقایسه با سال پیش از آن رشد 5.5 درصدی نشان می‌دهد.

تهران - ایرنا - اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش 630 هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران طی یک سال گذشته و تولید 3 میلیون و 250 هزار بشکه نفت در سومین ماه 2024 خبر داد.

تهران - ایرنا - از ابتدای روی کار آمدن عباس علی آبادی به عنوان وزیر صمت، خودروهای برقی در سرخط اخبار قرار گرفتند. در همین مدت تولید داخل و واردات آن در اولویت قرار گرفت و حالا قرار است از اردیبهشت ماه عرضه خودروهای برقی وارداتی انجام بگیرد. حال باید بررسی کرد روند واردات و عرضه این خودروها چگونه خواهد بود؟

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از فراهم شدن امکان صادرات 300 مگاوات برق تجدیدپذیر برای سرمایه‌گذاران این حوزه خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بنابر آخرین آمار سطح مبارزه علیه آفت سن مادر به 500 هزارهکتار رسیده و به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید توصیه می شود که گندم کاران هشدارها را جدی بگیرند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تعداد مجوزهایی که برای تاسیس آموزشگاه در سال گذشته صادر شده 17 هزار و 650 مجوز است و تعداد مجوزهای صادر یا تمدید شده برای تاسیس آموزشگاه در دولت سیزدهم تا کنون به 41 هزار و 793 مجوز رسیده که رشد آن نسبت به دولت دوازدهم به 1194 درصد بوده است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از افزایش 4 برابری سهم معاملات برق در بورس انرژی خبر داد.

تهران - ایرنا - براساس اعلام اتحادیه تایید صلاحیت آسیا - اقیانوسیه (APAC) مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در ارزیابی همترازی با کسب 97 درصد رای مثبت (از مجموع 61 رای، 54 رای مثبت و 5 رای ممتنع) موفق به تمدید و افزایش عضویت کامل خود در این اتحادیه شد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران از آزادسازی بیش از 90 هکتار زمین صنعتی راکد و بلا اقدام در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران خبر داد و با اشاره به نقش ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تهران در رفع موانع و مشکلات صاحبان صنایع و متقاضیان سرمایه گذاری، گفت: دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و تقویت اشتغال در استان تهران است.