شنبه 6 مرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با اشاره به این که مصوبه 19 بندی مشوق‌های شهرسازی، بستر مناسبی برای توسعه و نوسازی بافت‌های فرسوده فراهم کرده است، گفت: تحقق 89 درصدی اجرای این مصوبه نشان می‌دهد که مصوبه تهیه شده با واقعیت‌های بافت‌های فرسوده همخوانی نسبی دارد.

تهران - ایرنا - نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اتاق‌های سراسر کشور بر اساس مأموریتی که دارند جذب سرمایه‌های جدید با هدف حرکت به سمت اقتصاد دانش‌محور را دنبال می‌کنند و به منظور تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد نیاز به سرمایه‌گذاری ریالی و ارزی است.

بیستمین جلسه نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرایی، صبح سه شنبه (25 اردیبهشت 1403) در آستانه روز جهانی ارتباطات با حضور آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. در جریان این بازدید، رئیس جمهور از نمایشگاه آخرین دستاوردها و اقدامات بازدید و 6 طرح مهم و بزرگ توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور و یک قرارداد خرید تجهیزات از تولیدکنندگان داخلی را افتتاح...

تهران - ایرنا - کارشناس اقتصادی گفت: سازمان امور مالیاتی با محوریت هوشمندسازی و اخذ مالیات سیستمی، از ابتدای دولت سیزدهم به سمت تقاطع گیری داده‌های مالی رفته که با این رویکرد، مالیات برخی مشاغل خاص با رشد بسیار چشم‌گیری مواجه شده و زمینه تحقق عدالت مالیاتی را فراهم کرده است.

تهران - ایرنا - معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: امسال مطابق مصوبه‌های قرارگاه مدیریت تنش آبی، باید 55 میلیون مترمکعب از آب سدهای استان تهران کمتر برداشت کنیم و این مهم با مدیریت مصرف و تقاضا امکان‌پذیر خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی گفت: بازیافت و استفاده از سرباره آهن و فولاد در زیرساخت راه و راه آهن جهت پیشگیری از مشکلات زیست‌محیطی از جمله ایجاد گرد و غبار در نواحی شهری ضرورت دارد.

تهران - ایرنا - معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، جزئیات نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها بر حسب چهار هاب منطقه‌ای در اسفند ماه 1402 را اعلام کرد.

بندرعباس - ایرنا - پالایشگاه «روغن سازی پایا» روز سه‌شنبه با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در بندرعباس به بهره‌برداری رسید.

تهران - ایرنا - رئیس کل بانک مرکزی در دیدار اخیر خود با اعضای اتاق بازرگانی، آخرین وضعیت شاخص‌های پولی موثر بر تورم را اعلام کرد که نشان می‌دهد انتظارات تورمی جامعه به باثبات‌ترین وضعیت از ابتدای 97 تاکنون رسیده و به پیش از تحریم‌ها بازگشته است.

اراک - ایرنا - مدیرعامل پتروشیمی شازند گفت: موافق اصل واگذاری سهام این شرکت بزرگ و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برای خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری هستیم اما ابهامات قیمت‌گذاری باید رفع شود.

تهران - ایرنا - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه مشاغل خانگی بیش از 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، گفت: بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در سال 1402 به 8.1 درصد رسید که کمترین نرخ در چند دهه اخیر است.

تهران - ایرنا - وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم تا نیمه اردیبهشت 1403 اقدام به تکمیل و تحویل 130 هزار و 210 واحد مسکن مهر کرده است.

تهران - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: بازرسان این اداره کل در جریان بازرسی از یک واحد تولیدکننده ماکارونی در استان تهران، خط تولید آن را، به دلیل تولید در زمان تعلیق پروانه استاندارد و نداشتن مدیر کنترل کیفیت، پلمب کردند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: بعد از سه دهه، این سازمان به عضویت اتحادیه نظام آزمایشگاهی ILAC (نهاد اعتباربخشی بین‌المللی آزمایشگاهی) درآمد.

تهران - ایرنا - استاد اقتصاد دانشگاه با بیان اینکه دولت سیزدهم در حوزه انرژی رکوردشکنی‌هایی داشته است، گفت: صنعت نفت و گاز از طریق جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و توسعه دادن خود می‌تواند به تقویت بیش از پیش زیرساخت‌ها، حل ناترازی مقطعی و همچنین توسعه تجارت نفت و گاز بپردازد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از شناسایی 120 هزار خانه خالی در 2 سال گذشته برای پرداخت مالیات خبر داد و گفت: با پیامک های وزارت راه و شهرسازی 182 هزار خانه خالی نیز در بازار مسکن عرضه شد.