شنبه 1 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام کرد: با توجه وقوع سیل در فرودگاه دبی و عدم امکان بهره‌برداری از سطوح پروازی و ترمینال‌های این فرودگاه، طی پیامی از سوی مرکز کنترل فضای فرودگاه دبی پذیرش پروازهای ورودی از فرودگاه‌های منطقه از جمله فرودگاه امام خمینی متوقف شده است.

کرمان - ایرنا - سمینار سلامت، خانواده با نان کامل در حالی باحضور معاون اقتصادی استاندار کرمان، پدر علم طب سنتی ایران، اساتید و جمعی از مردم در کرمان برگزار شد که در این آیین ویژگی‌های نان کامل از دیدگاه اساتید و اهمیت بهره‌برداری از طب سنتی ایران واکاوی شد.

قم - ایرنا - آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید تاکید کرد: باید به مردم نشان داد که مالیات‌های پرداختی در داخل کشور برای عمران و آبادانی جامعه مصرف می‌شود.

قم - ایرنا - آیت الله اعرافی در دیدار مدیر عامل بانک ملی ایران تاکید کرد که باید به دغدغه های مراجع تقلید در حوزه بانکداری توجه جدی شود.

تهران - ایرنا - مرکز مبادله ارز و طلای ایران از تامین 2 میلیارد و 484 میلیون دلار ارز برای واردات از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و اعلام کرد: میانگین وزنی قیمت ارز تخصیصی بانک مرکزی برای سه گروه نیمایی، کالاهای اساسی و خدمات معادل 37 هزار و 500 تومان است.

تهران - ایرنا - جمعی از مدیران و فعالان دولتی و غیردولتی در بخش‌های مختلف اقتصادی در پیام های جداگانه درگذشت «پرویز داوودی» استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی و معاون اول رئیس جمهوری دولت نهم را به خانواده آن مرحوم و جامعه علمی کشور تسلیت گفتند.

سمنان - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی گفت: زیرساخت‌های لازم از جمله نهال متناسب با اقلیم و پهنه‌های مورد مطالعه برای کاشت در سراسر کشور فراهم است.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام‌کرد: در پی بارش باران در روزهای اخیر و وقوع سیل در برخی استان‌ها، همه ظرفیت‌های راهداری برای بازگشایی محورهای مسدود به کار گرفته می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس‌کل بانک مرکزی در پی درگذشت پرویز داوودی اقتصاددان برجسته و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی پیام تسلیتی صادر کرد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: در پی بارش باران در روزهای اخیر و وقوع سیل در برخی استان‌ها، همه ظرفیت‌های راهداری برای بازگشایی محورهای مسدود به کار گرفته می‌شود.

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی کشور نسبت به فعالیت سامانه بارشی هشدار سطح زرد در خصوص رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ را صادر کرد.

تهران - ایرنا - سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: یارانه مرحله 158 (فروردین ماه) به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد.

تهران - ایرنا - بانک مرکزی با هدف تسهیل‌گری و توسعه ابزار اعتبار اسنادی داخلی - ریالی در نظام اقتصادی کشور و تامین مالی 800 هزار میلیارد تومانی برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در سال جاری، «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی - ریالی» رابه شبکه بانکی ابلاغ کرد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به بی سابقه بوده بارش‌های اخیر در برخی مناطق جنوبی، گفت: میزان بارش های روزانه در برخی مناطق حتی از رکوردهای به‌جا مانده از طوفان گونو در سال 1386 نیز بیشتر بوده است.

تهران - ایرنا - روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: سال گذشته در فرودگاه مهرآباد پروازها و اعزام رشد داشته و حدود 12 میلیون و 684 هزار و 520 مسافر پذیرش شدند.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت: هم اکنون وضعیت راه های ارتباطی مساعد شده و از 445 روستای بی‌برق در ابتدای سیلاب در سیستان و بلوچستان، 380 روستا مشکلشان رفع شده و اکنون فقط 65روستا باقی مانده که آن هم به زودی برق‌دار خواهد شد.