شنبه 6 مرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بر اساس آمارهای اقتصاد ایران به ویژه در یک دهه اخیر، مشاهده می‌شود که در وضعیت فشارهای تورمی، همواره نرخ ارز به عنوان عاملی تعیین کننده در تورم‌های بالا در نظر گرفته شده، به‌گونه‌ای که این نرخ، بازیگر اصلی در تورم‌های فزاینده در اقتصاد ایران بوده است.

یاسوج - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تاکید کرد شعار محوری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر "جهش تولید با مشارکت مردم" را یاداور شد و گفت: اجازه نخواهیم داد در روند رسیدگی ها و نظارت دستگاه قضایی واحد تولیدی و کارخانه ای به خاطر بدهی و وام های دریافتی به سیستم بانکی تعطیل شود.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر اینکه بسته تشویقی مخصوص بافت‌های تاریخی آماده شده و اکنون در مرحله تصویب قرار دارد، گفت: صدور پروانه‌های مسکن در بافت‌های فرسوده باید به طور میانگین به رقم 25 درصد برسد.

تهران - ایرنا - سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید گفت: هفت نقطه از 27 سکونتگاه هدف‌گذاری شده در دولت سیزدهم شامل 6 شهر جدید و یک شهرک ساحلی وارد مدار مدیریت اجرایی و فرآیند عملیاتی شد.

کرمان - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کرمان گفت: فهرست 70 فرصت سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن استان آماده و در همایش بین المللی آیدکس 2024 این استان معرفی شده تا سرمایه گذاران از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

تهران - ایرنا - وزیر نیرو با بیان اینکه در فصل گرم سال گذشته و در سایه تامین برق کافی برای صنایع، میزان تولید سیمان نسبت به سال قبل از آن 11 درصد افزایش یافت، گفت: سیاست وزارت نیرو این است که در فصل گرم سال جاری نیز حداکثر برق ممکن را برای صنایع انرژی بر تامین کند.

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی اعلام‌کرد: امروز (سه‌شنبه) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، جنوب و جنوب غرب کشور، ابرناکی، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

تهران - ایرنا - قیمت نفت برنت با 4 سنت افزایش به 83.48 دلار در هر بشکه و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 5 سنت افزایش به 79.17 دلار در هر بشکه رسید.

تهران - ایرنا - دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای توسعه میادین نفتی سپهر و جفیر، دو آزمایشگاه تخصصی را در قالب انعقاد موافقت‌نامه‌ای تاسیس می‌کند.

تهران - ایرنا - عضو اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی شایعه گران شدن قیمت گوشت مرغ را تکذیب کرد و گفت: جوجه‌ریزی طبق روال در حال انجام است و هیچ افزایش قیمتی در بحث قیمت مرغ نخواهیم داشت؛ زیرا تولید بیش از نیاز بازار است.

تهران - ایرنا - نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر خودروهای داخلی مصرف بالایی دارند و می‌توان با تولید خودروهایی که با سوخت غیر از بنزین نظیر گاز و برق کار می‌کنند، علاوه بر تنوع بخشیدن به سبد سوختی، به سمت کاهش مصرف و رفع ناترازی بنزین حرکت کنیم.

تهران - ایرنا - پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی اول تا هجدهم خرداد، از فردا (سه شنبه، 25 اردیبهشت) آغاز می شود.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با توسعه 282 هکتار گلخانه در سال گذشته (1402)، 93 میلیون شاخه گل وگیاه زینتی توسط گلخانه داران استان تهران تولید شد.

تهران - ایرنا - مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت، اصلاح الگوی کشت را گام عملی برای بهینه‌سازی تولید دانست و اصلاح آرایش کشت، اصلاح شیوه کشت و اصلاح و بهبود سازمان راهبری را برای بهینه شدن زنجیره تولید ضروری برشمرد.

تهران - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم حفظ زمین‌های کشاورزی مرغوب با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط تاکید و از توجه کمیسیون اصل 90 مجلس در این خصوص قدردانی کرد.

تهران - ایرنا - مجری طرح کشاورزی فراسرزمینی گفت: متقاضیان کشاورزی فراسرزمینی از این پس می‌توانند در سامانه samak.maj.ir ثبت نام و مدارک و مستندات خود را بارگذاری کنند.