دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس فراکسیون توسعه متوازن و رئیس کمیته آمار، آمایش و برنامه‌ریزی در مجلس شورای اسلامی گفت: احیا و احداث کارخانه ها با افزایش سرمایه‌گذاری منجر به ایجاد اشتغال و افزایش تولید می شود.

زنجان - ایرنا - معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی کشور گفت: طرح مولدسازی دارایی‌های دولت در کشور با ذکر تمامی جزییات از قبیل نحوه فروش و خریداران از طریق سایت مربوطه شفاف سازی می‌شود.

سبزوار - ایرنا - معاون وزیر صمت و رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گفت:‌طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف مواد معدنی که با هدف کشف عناصر جدید معدنی در اعماق بیشتر انجام می‌شود، زمینه مهار تورم و رشد تولید را فراهم می‌آورد.

ساری - ایرنا - رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با استمرار مدیریت دولتی در سهام عدالت مخالف هستیم و این امر به مردم واگذار می‌شود.

بوشهر - ایرنا - مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: با همکاری پتروشیمی بوشهر نخستین طرح مهارتی صلاحیت حرفه‌ای شاغلان صنعت پتروشیمی کشور در عسلویه این استان اجرایی می‌شود.

شیراز - ایرنا - سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: اقتصادی شدن کشاورزی از اهداف این وزارتخانه است زیرا با اقتصادی شدن کشاورزی، سرمایه‌گذاران آمادگی سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی را خواهند داشت.

تهران - ایرنا - معاون وزیر نیرو اظهار کرد: امروز بزرگ‌ترین پروژه کشور از حیث گستردگی و اعتبارات و خدمت‌رسانی، پروژه جهاد آب‌رسانی است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: مطابق برنامه ششم توسعه سهم بار ریلی کشور باید به 30 درصد و سهم مسافر به 20 درصد افزایش یابد.

شیراز - ایرنا - سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: این وزارتخانه آمادگی دارد از سرمایه‌گذاران صنایع تبدیلی در حوزه گل محمدی، تهیه اسانس و عطر حمایت کند.

نوشهر - " مهرداد بذرپاش" وزیر راه و شهرسازی امروز پنجشنبه پس از ورود به رامسر، مرز هوایی بین المللی فرودگاه این شهرستان را که در سال جاری در هیات دولت به تصویب رسید به طور رسمی اعلام کرد.

سنندج - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سیاست های تامین مالی و بهره وری و سرمایه گذاری کشور در راستای رشد تولید خواهد بود.

تهران - ایرنا - بررسی‌ها نشان می‌دهد راه‌اندازی رمز ایران و روسیه با وجود تامین زیرساخت‌ها و شرایط لازم که می‌تواند برای تسهیل و تبادل ارزش پول بسیار مفید بوده باشد، تاکنون اجرایی نشده است.

تهران - ایرنا - وزیر نیرو با بیان اینکه امروز شاهد حضور پرمعنا، گسترده و عمق درک و فهم بسیجیان کشور در عرصه‌های مختلف اعم از ایثار، دانش، فناوری و غیره هستیم، گفت: تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب روزی با تیر و تفنگ محقق می‌شد و امروز با آبرسانی، برق‌رسانی و توسعه علم و فناوری در جای جای کشور تحقق می‌یابد.

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال بودجه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از سوی دولت حدود 70 درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است که از همت دولت سیزدهم و شخص آیت الله رئیسی قدردانی می کنیم.

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان از تحویل 2 هزار تن ورق فولادی برای احداث پروژه پل عنافچه توسط این شرکت خبر داد و گفت: این اقدام در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و تحقق خواسته مردم منطقه انجام شد.

تهران - ایرنا - فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو گفت: جهاد آب‌رسانی در کمتر از یک سال گذشته به 2 هزار روستا آب‌رسانی کرده است.