دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - فرمانده مرزبانی استان بوشهر گفت: ماموران مرزبانی این استان 50 میلیارد ریال کالای قاچاق از یک فروند شناور باری در بندر ریگ از توابع شهرستان گناوه کشف کردند.

ساری - ایرنا - رییس انجمن تولید و تامین برنج ایران با اشاره به تمهیدات اخیر برای حمایت از شالیکاران مازندرانی، گفت: این انجمن در تلاش است تا این حمایت ها را ادامه دهد تا کشاورزان این محصول دغدغه کمتری داشته باشند.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه تعرفه‌های ترجیحی موجب افزایش مزیت برای کالاهای ایرانی در بازار سایر کشورها خواهد شد، گفت: با امضای توافقنامه تجارت ترجیحی ایران و اندونزی، روابط تجاری با شرق آسیا افزایش و بازارهای آن به روی کالاهای ایرانی باز خواهد شد.

زنجان - ایرنا - قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: هم اکنون ایران در بیمه کشاورزی در منطقه رتبه اول را دارد و به لحاظ فناوری، آیین نامه و قانون در این حوزه پیشرو است.

تهران - ایرنا - رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حکمی «جواد حاجی حسینی» را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آسکوتک منصوب کرد.

سنندج - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی در بازدید از طرح تجاری و تفریحی سنه سنتر در سنندج گفت: تمام همت دولت کمک به سرمایه گذاران برای اجرای سریعتر طرح ها است و در این زمینه کوتاهی نمی‌کند.

تهران - ایرنا - مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: افزایش 60 درصدی سطوح درآمدی بیمه شدگان این صندوق در دولت سیزدهم با نگاه تحولی و حمایتی از روستاییان رقم خورد.

تهران - ایرنا - گزارش کاهش ذخایر نفتی آمریکا و همچنین هشدار عربستان سعودی به سفته‌بازان موجب افزایش قیمت نفت برای سومین روز شد.

تهران - ایرنا - معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این صندوق از سال 1382 فعالیت خود را شروع کرده، صندوق جوانی است که باید منابع آن مولد شود.

کرمان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: یک واحد تولیدی غیر استاندارد در جریان بازدید بازرسان در شهرستان سیرجان شناسایی، پلمب، مدیر آن به مراجع قضایی معرفی و همزمان محصولات غیراستانداردی مثل شیشه پاک کن و لواشک از آن کشف شد.

تهران - ایرنا - رئیس کمیته ساخت داخل و دانش بنیان انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: هزینه های انجام شده در پروژه های تحقیق و توسعه شرکت‌های قطعه‌سازی، در قالب اعتبار مالیاتی اعطا می شود و معادل آن از مالیات بر عملکرد مربوط به سال انجام هزینه مذکور یا سال های بعد کسر می شود.

تهران - ایرنا - مرکز آمار ایران از کاهش 0,9 واحد درصدی نرخ تورم نقطه به نقطه در اردیبهشت ماه 1402 در مقایسه با ماه قبل خبر داد و اعلام کرد: نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور نیز در اردیبهشت ماه با کاهش 0.9 درصدی به 2.8 درصد رسید.

تهران - ایرنا - محور هراز و بالعکس (حدفاصل آمل تا امامزاده هاشم)، واقع در استان مازندران، از 31 اردیبهشت تا 9 خرداد 1402، از ساعت 7 صبح تا 16 (روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته)، به دلیل انجام عملیات راهداری مسدود است.

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان تاکید کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی دولتی مزاحمتی ایجاد نکنند، هیچ مشکلی برای ارتقای سرمایه گذاری و توسعه استان کرمان نخواهیم داشت.

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی آزادشهر واقع درشرق استان گلستان با اشاره به وقوع 2 فقره آتش سوزی در مزارع گندم این شهرستان گفت: براثر این حریق‌ها هشت هکتار از گندمزارهای 2 روستای "سیدآباد نیلی و تیلان" 100 درصد دچار خسارت شدند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق گفت: از ابتدای دولت سیزدهم 6 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد و مدیریت انرژی در این مدت، دقیق و با کمترین قطعی برق بوده است.