یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مرکز مدیریت راه‌های کشور با اعلام ترافیک روان جاده های شمالی گزارش داد که سفر بین استانی در شبانه روز گذشته 7.5 درصد کاهش داشته است.

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: نخستین واحدهای طرح مسکن ملی در شهرستان روانسر در صورت تامین اعتبار تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

تهران - ایرنا - یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه افتتاح شعب بانک‌های کشورهای همسایه به تسریع و تسهیل صادرات کمک می‌کند، با اشاره به آغاز به کار دومین بانک روسی در ایران، گفت: اکنون با روش‌های جدید همچون افتتاح بانک‌های خارجی منابع ارزی با هزینه کمتر و مدت زمانی کوتاهی وارد کشور می‌شود.

تهران - ایرنا - با رواج فزاینده راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف، طبیعی است که این ایده برای حل بحران آب نیز مطرح شده باشد؛ به همین منظور، تیمی از پژوهشگران دانشگاه کمبریج در انگلیس، استفاده از هوش مصنوعی برای حل بحران آب را بررسی کردند.

تهران - ایرنا - بر اساس اعلام نهادهای تنظیم‌گر در روز سه‌شنبه، شرکت خدمات مالی و بانکداری کردیت سوئیس (Credit Suisse Group AG) تا پس از تکمیل خرید آن از سوی شرکت خدمات مالی و بانکداری یوبی‌اِس (UBS Group AG)، با محدودیت‌هایی در تبادلات تجاری روبه‌رو است.

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی ضمن اعلام ورود سامانه بارشی از روز جمعه (فردا) به کشور در هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت این سامانه همراه با کاهش دما از روز شنبه تا پایان روز یکشنبه در نیمه غربی کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس انجمن نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت با اشاره به تداوم رکود در بازار خودرو، گفت: در شرایط فعلی فقط با افزایش عرضه می‌توان شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها بود.

بوشهر - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: در راستای توسعه ارتباطات روستایی و اتصال همه روستاهای بالای 20 خانوار کشور به اینترنت؛ احداث و ارتقای 39 سایت تلفن همراه مهمترین رهاورد دولت سیزدهم برای روستاهای این استان به شمار می‌رود.

سنندج - ایرنا - هندوانه‌های صادراتی چابهار که به دلیل نبود تقاضا در عراق در مرز باشماق مریوان بدون مشتری مانده بود، باعث ارزان شدن قیمت این محصول در کردستان شد؛ به طوریکه قیمت هر کیلو هندوانه از حدود 20 هزار تومان به پنج هزار تومان رسید.

تهران - ایرنا - رکورد افزایش ظرفیت تولید نیروگاهی در دولت سیزدهم شکست به طوری که ظرفیت تولید برق نیروگاهی با به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های جدید به 91 هزار مگاوات در آستانه فصل گرما رسیده است.

اراک - ایرنا - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 21 هزار و 800 تن کود ازته، فسفاته و پتاسه برای کشت بهاره امسال در این استان تامین شد.

تهران - ایرنا - مایکل رافلر (Michael Roffler)، مدیرعامل سابق بانک فِرست ریپابلیک، «سرایت ورشکستگی سایر بانک‌های منطقه‌ای آمریکا» را عامل سقوط این بانک دانست و اظهار کرد که نهادهای تنظیم‌گر درباره خط مشی، نقدینگی یا عملکرد مدیریت این بانک ابراز نگرانی نکرده بودند.

تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برنامه وزارت ارتباطات این است که تا پایان دولت همه لایه‌های شبکه مخابراتی کشور را نوسازی کرده و ارتقا بدهیم.

بوشهر - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از احصاء و دسته‌بندی 27 مساله اصلی فعالان اقتصادی به تفکیک شهرستان‌های دهگانه این استان خبر داد.

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی در حکمی رییس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی را منصوب کرد.

تهران - ایرنا - نقش روابط عمومی این است که صدای مردم را بشوند، از شنیدن انتقاد لذت ببرد، تحلیل گر و تصمیم ساز باشد و با شفافیت سازمانی و اطلاع رسانی درست و دقیق و به‌موقع، سوء ظن‌ها را برطرف کند.