چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - به دنبال کشته شدن یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکا در ایالت مینه سوتا، در دو روز گذشته موج اعتراض‌های خیابانی در شهر مینیاپولیس آغاز شده و ادامه این اعتراض‌ها امروز (پنجشنبه) به غارت فروشگاه‌های بزرگ منجر شد.

کرج - ایرنا - معاون حفاظت و امور اراضی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به هجوم ملخ ها به مراتع استان گفت: اقدام لازم برای کنترل ملخ شاخک بلند موسوم به «زبرا» در سطح مراتع البرز آغاز شده است.

تهران - ایرنا - مهاجم ولزی رئال مادرید سرانجام به انتقادات هواداران لوس بلانکوس واکنش نشان داد و از آن‌ها انتقاد کرد.

ایرنا - اصفهان - مدرسه اتابکی در مرکز شهر سمیرم و بخش تحتانی پارک کوهستانی تقرچه واقع شده است. این مدرسه متعلق به دوره اتابکان فارس و در زمان استیلای آنان در شهر سمیرم بوجود آمده است. در دوره های مختلف تاریخی این مکان، مرکز یادگیری علوم دینی و همچنین به دلیل نگهداری گرما در فصل زمستان مرکز بازی های بومی و محلی بوده است. مدرسه اتابکی در یکصد سال گذشته نیز به عنوان مکتب خانه مورد استفاده...

مهاباد - ایرنا - سرپرست فرمانداری بوکان گفت: جهش تولید مورد تاکید مقام معظم رهبری بر اساس سیاست‌های راهبردی دولت در گرو حمایت هم جانبه از تولید داخلی قابل تحقق است و باید همه مسوولان برای تحقق آن تلاش مضاعف داشته باشند.

قزوین - ایرنا - رییس اتحادیه صنف چلوکبابی‌ها، تالارهای پذیرایی و رسته‌های وابسته شهرستان قزوین گفت: فعالیت تالارهای پذیرایی قزوین بدون مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا غیرقانونی است و با متخلفان بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد شد.

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از امضای تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل پست استان خبر داد و گفت: براساس این تفاهم‌نامه پست استان در راستای خدمات‌دهی در حوزه تجارت الکترونیک صنایع دستی با این اداره کل همکاری خواهد داشت.

ارومیه - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه خدمت اینترنت پرسرعت در روستاهای استان تا پیش از دولت تدبیر و امید ارائه نمی‌شد، گفت: در حال حاضر 2 هزار و 464 روستای این استان به شبکه پهن‌باند اینترنت دسترسی پیدا کرده‌است.

سنندج - ایرنا - پیام جلالی در مراسمی به عنوان سرپرست جدید جمعیت هلال احمر کردستان معرفی شد.

سمنان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: پدیده غالب روزهای آینده در استان افزایش دما و وزش باد به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر است.

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه گفت: اعضای کانون استان یک نشان و 16 دیپلم افتخار در چهاردهمین مسابقه بین‌المللی هنر و گرافیک «سرزمین مادری» کشور بلاروس دریافت کردند.

بوشهر - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: آتش سوزی در ارتفاعات کوه سیاه (احمد لر) بخش بوشکان دشتستان که از بعد از ظهر دیروز براثر وقوع صاعقه آغاز شده همچنان ادامه دارد.

سنندج - ایرنا - تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از سوی دولت و وزارت خزانه‌داری آمریکا، با واکنش جمعی از مسوولان کردستان مواجه و در بیانیه‌ای محکومیت این اقدام تحریمهای دشمنان را حربه‌ای نخ‌نما شده اعلام کردند.

اردبیل - ایرنا - پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر اردبیل - مشهد برقرار شد

تهران - ایرنا - برج آزادی هفتم خرداد به مناسبت روز جهانی ام اس به رنگ نارنجی درآمد.

تهران - ایرنا - فرماندار شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه ملخ ها آسیبی به مزارع و محصولات کشاورزی این شهرستان وارد نکرده اند، گفت: استفاده از سموم شیمیایی برای از بردن این آفت، تبعات زیست محیطی فراوانی به دنبال دارد.