جمعه 20 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - گسترش فوت افراد مسن بر اثر ویروس کرونا که اغلب بیماری‌های زمینه‌ای نیز دارند، پیش‌بینی و اجرای تمهیدات مناسب جهت جلوگیری از ابتلا، تشخیص سریع و مراقبت مناسب در محیط‌هایی مانند سرای سالمندان را برای آنها لازم و ضروری ساخته است.

تهران - ایرنا - مادر است و تاب دیدن دردهای ممتد کودکش را ندارد، زخم روی زخم، زخم‌های بی‌پایان تا پایان زندگی، چگونه می‌تواند تاب آورد دردهای کودکش را، شاید دردی که او متحل می‌شود بیش از فرزندش باشد، اینکه هر روز مجبور است زخم‌های کودکش را پانسمان کند و شاهد اشک‌های پاک کودکانه‌اش باشد.

سنندج - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز با اشاره به اینکه خطر وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع در روزهای آینده افزایش می‌یابد، گفت: نجات این اراضی از خطر آتش سوزی نیازمند مشارکت همگانی است.

اصفهان - ایرنا - مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: عمده تخلف حوزه آب‌های زیرزمینی در استان، اضافه برداشت چاه‌های مجاز است.

اصفهان - ایرنا - آزادی بیان از مهمترین حقوق اساسی افراد است که در دین اسلام و همچنین اندیشه‌های امام خمینی (ره) جایگاه با ارزشی دارد که کارشناسان امر از استان اصفهان ترویج کرسی‌های آزاد اندیشی را برای تحقق هرچه بیشتر آن در جامعه ضروری می‌دانند.

پکن - ایرنا - سخنگوی وزارت خارجه چین به آمریکا هشدار داد که «ثبات راهبردی جهانی را تضعیف نسازد» و در این مسیر بیش از این پیش نرود.

خرم آباد - ایرنا - مدیر امور عشایر الیگودرز گفت: با اجرای طرح انتقال آب از ارتفاعات "اشترانکوه" 100 هکتار از اراضی دیم منطقه عشایری شهرستان آبی شد.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری مصر و رییس مجلس عراق در باره همکاری میان دو کشور و راه های گسترش آن گفت وگو کردند.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری آمریکا در چند پیام توییتری سیاست بایدن در قبال چین را به باد انتقاد گرفته و بار دیگر کرونا را «ویروس چین» نامید.

تهران - ایرنا - معاون دبیرکل حزب الله لبنان سالروز آزادی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی (25مه 2000) را نقطه عطفی در تاریخ منطقه برشمرد.

تهران - ایرنا - ترکیه مخالفت خود را با تلاش های مربوط به گنجاندن نام «اتحاد دمکراتیک» و «یگان های مدافع خلق کرد سوریه» در فرایند سیاسی سوریه اعلام کرد.

تهران - ایرنا - گزارش محرمانه سازمان ملل حاکی است که چند کشور غربی در حال پیش بردن طرحی مخفیانه در لیبی برای حمایت از خلیفه حفتر در مقابل ترکیه در پوشش یک کار علمی بوده‌اند.

تهران - ایرنا - همزمان با رقابت شرکت‌های داروسازی و کشورهای مختلف برای تولید واکسن کرونا، شرکت نواواکس آمریکا آغاز آزمایش بالینی واکسن تولیدی خود را اعلام کرد.

مسکو - ایرنا - بخش رسانه‌ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه اعلام کرد که شرکت توئیتر بدون هیچ دلیلی حساب کاربری این سفارت به زبان روسی را مسدود کرده است.

لندن - ایرنا - درحالی که نشانه‌ها از بن‌بست مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا در خصوص آینده همکاری‌های دو طرف در دوره پسابرگزیت حکایت دارد، طرف اروپایی تعلل لندن برای برقراری روابط کامل دیپلماتیک را به باد انتقاد گرفت.

تهران - ایرنا - ایهود اولمرت نخست وزیر پیشن رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو آماده است برای بازداشت نشدن، اسرائیل را به آتش بکشد.