جمعه 20 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

ارومیه - ایرنا - رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز فصل گرما و تبخیر بالای آب در حوضه آبریز دریاچه، گفت: با این وجود وسعت دریاچه ارومیه به سه‌هزار و 239 کیلومتر مربع رسیده و نسبت به 2 هفته گذشته تغییر چندانی نکرده است.

تهران - ایرنا - نایب رئیس شورای مرکزی کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران، گفت: همواره فیلم‌نامه بنیان اصلی هر فیلمی دانسته شده است، اما در عمل به فیلم‌نامه‌نویسان به‌اندازه جایگاه طبیعی‌شان بها داده نشده و از مناسبات تولید حذف شده‌اند.

اراک - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از تزریق واکسن به 903 نفر از متقاضیان عزیمت به سفر معنوی حج از 20 اردیبهشت‌ماه امسال تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد، 150 نفردر شهرستان خمین، 160 نفر در ساوه، 60 نفر در دلیجان و بقیه در اراک واکسینه شده‌اند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان امور دانشجویان گفت: بازگشت دانشجویانی خارجی که به علت شیوع ویروس کرونا از کشور خارج شدند، تا اطلاع بعدی در برنامه سازمان امور دانشجویان نیست.

اراک - ایرنا - مدیر ارتقای سلامت شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 742 بهورز و مراقبت سلامت این استان در خدمات آموزشی و اقدامات پیشگیرانه از کرونا مشارکت دارند.

ساری - ایرنا - پس از حدود چهار روز پرترافیک ناشی از تعطیلات عید فطر در جاده‌های ارتباطی مازندران، از صبح امروز سه‌شنبه نیز ترافیک در مسیرهای هراز و کندوان به عنوان پرترددترین محورهای استان به سمت پایتخت سنگین و پرحجم گزارش شد.

شیراز - ایرنا - بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد: یک فرصت استثنایی نصیبم شد تا به تیم مورد علاقه‌ام بپیوندم و بزرگترین اشتباه زندگی ورزشیم این بود که به تیم استقلال تهران نرفتم.

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اپیدمی کرونا نباید برای مردم عادی شود؛ به عبارتی، باید جلوی عادی شدن پاندمی کرونا گرفته شود و مردم همچنان توصیه‌های مسئولان از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

بندرعباس - ایرنا - در شرایط بحران و تحریم، همواره معادلات تعریف شده اقتصادی بهم می‌ریزد که باید با اتخاذ راهکارهای عملیاتی و اجرایی آن را مدیریت کرد و امروز که کشور ما با تحریم ظالمانه دشمنان مواجه می باشد و طلای سیاه روزگار پرنوسانی را سپری می کند، باید به دنبال استفاده از دیگر ظرفیت ها جهت ارزآوری بیشتر و توسعه اقتصادی بود که در این میان صنعت آبزی پروری هرمزگان می تواند گزینه ای خوب...

یزد - ایرنا - رییس هیات هندبال استان یزد گفت: از سوی فدراسیون «تقی احمدی‌نسب» به تازگی به عنوان مربی تیم ملی هندبال ساحلی نونهالان کشور انتخاب شد.

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی گفت: آب سراب «نره‌کانی» در راستای تقویت آب شرب تازه‌آباد، به این شهر منتقل می‌شود.

اصفهان - ایرنا - شهروندان اصفهانی شب‌های بهاری خود را در سایه تهدید کرونا در کنار پلهای تاریخی و زاینده رود سپری می‌کنند. عکس: امیرحسین اکبری

اراک - ایرنا - مدیر تعاون روستایی استان مرکزی از کاشت نهال صنوبر در سطح 10 هکتار از اراضی شهرستان محلات خبر داد و گفت: کاشت این درختان از سوی شرکت تعاون روستایی زنان شهرستان و در راستای کاهش فشار مضاعف بر جنگل‌ها، پیشگیری از قطع درختان جنگلی برای مصارف صنایع سلولزی و کارخانه‌های مرتبط انجام شده‌است.

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه اعلام کرد: بنیاد مستضعفان چهار هزار و 500 واحد مسکونی را در قالب طرح اقدام ملی مسکن در کرمانشاه خواهد ساخت.

شیراز - ایرنا - نماینده منخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم شورای اسلامی اعلام کرد: اگر گیاهان دارویی را در عرصه تولید و صادرات بیاوریم، می توانیم تمام شیرهای نفت را ببندیم و فرصتی بی نظیر برای کشور ایجاد کنیم.

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به مطالعات منظومه‌های روستایی در این استان گفت: منظومه‌های روستایی به عنوان طرحی که ماهیت یکپارچه، منسجم و فرابخشی دارد هم‌اکنون در استان زنجان به‌صورت نمونه در حال انجام است.