جمعه 20 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - رهبر معظم انقلاب امسال را سال جهش تولید نامگذاری کردند و قطعا تحقق این شعار نیازمند الزامات و ظرفیت‌هایی است که باید تمام مجموعه‌ها آن را فراهم کنند؛‌مروری کوتاه بر وضعیت معادن فارس گویای اهمیت رفع موانع برای تحقق شعار سال است.

تهران - ایرنا - چند ماه مانده تا آغاز فصل جدید لیگ برتر والیبال ایران، تیم‌های حاضر در این مسابقات فعالیت خود را در بازار نقل و انتقالات آغاز کرده‌اند.

اراک - ایرنا - رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان مرکزی گفت: 100 هزار ماسک یکبارمصرف و سه‌لایه از سوی طلاب جهادی این نهاد انقلابی تولید و به صورت رایگان در نقاط مختلف استان توزیع شد.

اراک - ایرنا - سرپرست اداره منابع آب شهرستان کمیجان گفت: 860 هزار مترمکعب منابع آب زیرزمینی در این شهرستان امسال با اجرای طرح احیا و تعادل بخشی مصارف و برداشت آب صرفه‌جویی شد.

تهران - ایرنا - همکاری همدلانه دولت دوازدهم و مجلس یازدهم با تمام تفاوت‌های سیاسی و جناحی، در بحبوحه چالش‌های روزافزون کشور مطالبه‌ای است که مردم به آن چشم امید دوخته و دولت در پیشگامی برای تحقق آن، دست دوستی به سوی مجلس دراز کرده است.

قم - ایرنا - مدیرکل انتقال خون قم گفت: با توجه به اثربخشی پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا دردرمان بیماران مبتلا به این بیماری، از بهبودیافتگان کویید 19 درخواست داریم تا پلاسمای خود را اهدا کنند.

تهران - ایرنا - امروز هیاتی از ایران به منظور بررسی حادثه غرق شدن مهاجران افغانستانی در رودخانه هریررود به کابل سفر می‌کند.

خمین - ایرنا - کتاب «اختلالات گلبول های قرمز» نوشته «کاظم غفاری» و «علی قاسمی» از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خمین و سمنان در قطع وزیری از سوی انتشارات خسروی چاپ و در بازار کتاب‌های پزشکی عرضه شد.

گنبدکاووس - ایرنا - خوشه‌های گندم، جو و دانه روغنی کلزای کشاورزان گلستانی با گرم‌شدن تدریجی هوا، رنگ طلایی به خود گرفته و پس از 9 ماه تلاش بی‌وقفه کشاورزان آماده به‌ثمر نشستن و برداشت است.

تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی فوتسال زنان از زمان برگزاری جام ملت‌های آسیا و مسابقات داخل سالن آسیا خبر داد و گفت: این 2 مسابقات به فاصله چهار ماه در خرداد و شهریور 1400 برگزار می‌شود.

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هوای این استان طی روزهای آینده به ویژه روزهای پنجشنبه و جمعه /8 و 9 خرداد ماه /، گرم‌تر خواهد شد.

اراک - ایرنا - استادیار بخش تحقیقات علوم دامی، مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: طرح مطالعاتی پیشگیری از کمبود ید در دام در این مرکز تحقیقات کشاورزی انجام شد.

سمنان - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان گفت: مطابق اعتبار طرح‌های مصوب بخش میراث فرهنگی در سفر دور دوم رئیس جمهوری به استان سمنان، 20 میلیارد ریال اعتبار به منظور ساماندهی و مرمت تپه حصار درنظر گرفته شد که هم‌اکنون تخصیص یافته است.

تهران - ایرنا - یک منتقد سینما معتقد است اگر سینما شکل آنلاین پیدا کند، تماشاگر سالن سینما کمتر شده ضمن این که متاسفانه چون در ایران مشکل قاچاق فیلم داریم و کپی رایت نداریم از این جهت فیلمسازان و تهیه کنندگان متضرر می‌شوند اما به هرحال باید نیاز اجتماعی و فرهنگی و سرگرمی مردم برآورده شود و بهترین شیوه موجود همین اکران آنلاین است.

تهران - ایرنا - بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: شهرآورد 75 بازی عجیبی بود، 2 بر صفر عقب افتادیم، 10 نفره شده بودیم، اما 10 دقیقه تا پایان مسابقه ورق برگشت و سه گل به استقلال زدیم. این پیروزی یک معجره واقعی بود که با چشمان خود دیدم.

تهران - ایرنا - ویروس کرونا با شاخص‌های ابتلا و انتقالی که دارد نه تنها سلامت جسمی فرد مبتلا را بلکه سلامت روح و روان را هم به دلیل تغییر نگاه اطرافیان دستخوش دگرگونی می‌کند و در نهایت نگاه‌هایی که از انگ زدن شروع و به طرد و کناره‌گیری منتهی می‌شود، زندگی فرد مبتلا را زیر و رو می‌کند.