شنبه 21 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه‌های استنفورد و پنسیلوانیا موفق به توسعه آزمایشی شده‌اند که احتمال ایجاد سنگ کلیه را در عرض کمتر از 30 دقیقه تشخیص می‌دهد.

کرمان - ایرنا - امام جمعه سیرجان با بیان اینکه ما همواره ثابت کرده‌ایم اگر با هم باشیم در همه مشکلات با وحدت و همراهی مردم و مسئولان موفق و پیروز می‌شویم گفت: نباید هرگز متکی به بیگانه شویم بلکه باید رونق و جهش تولید را همواره مد نظر قرار دهیم.

تهران - ایرنا - دولت که باقی‌مانده سهام خود را از پنج شرکت مالی به ارزش 23 هزار و 800 میلیارد تومان در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) واگذار کرد، منجر به موضع‌گیری‌های فراوانی مقابل این صندوق‌ها در میان کارشناسان و فعالان بازار سرمایه شد که برخی به نقص و برخی دیگر به مزایای آن اشاره کردند.

کرمانشاه - ایرنا - چند روزی است که مناطقی از شهر جوانرود و برخی از روستاهایی که از خط انتقال آب شهری تغذیه می‌کنند با مشکل کم آبی مواجه هستند، آنان از مسوولان انتظار دارند مشکل قطعی و افت فشار آب را برطرف کنند.

کابل - ایرنا - محمداشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در پیامی به مناسبت عید فطر خطاب به مردم افغانستان گفت که وزنه سیاسی طالبان نه در سنگر جنگ، بلکه پشت میز گفت وگوی صلح معلوم خواهد شد.

تهران - ایرنا - عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، با اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن بر وضعیت تولیدات تلویزیونی گفت: فکر می‌کنم تلویزیون موفق بوده است و برنامه‌های ماه رمضان امسال حکم آنتن پرکن نداشتند و توانسته‌اند مردم را پای برنامه نگه‌دارند؛ البته در این میان برنامه‌های بد هم داشتیم؛ مانند سریال سرباز که بیننده را از پای تلویزیون فراری می‌دهد.

تهران - ایرنا - میزان مصرف برق کشور روز گذشته (شنبه) به 48 هزار و 960 مگاوات رسید.

ارومیه - ایرنا - مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: در ماه مبارک رمضان امسال 15 هزار بسته معیشتی بین مددجویان این نهاد با همکاری ادارات مختلف در استان توزیع شد.

تهران - ایرنا - پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری گزارش استهلال ماه شوال المکرم 1441 ه. ق را مبتنی بر مشخصات نجومی هلال در شامگاه شنبه 3 خرداد ماه 1399 (29 رمضان 1441)، پیش‌بینی تقاویم و نظر کارشناسان رؤیت هلال و گزارش‌های رسیده منتشر کرد.

ایرنا - تهران - نماز عید فطر صبح یکشنبه در محیط باز مقابل مساجد چهارده معصوم و حمزه در محله امامزاده حسن (ع) در منطقه 17 تهران در محیط باز مقابل مساجد برگزار شد.

مشهد - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: با موافقت ستاد مبارزه با کرونا در استان از عصر دیروز تمامی تاسیسات گردشگری در استان پس از سه ماه تعطیلی به دلیل شیوع بیماری کرونا، فعالیت خود را آغاز کردند.

قزوین - ایرنا - ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان 16 تن چوب قاچاق را هنگام خروج از استان قزوین کشف و ضبط کردند.

تهران - ایرنا - نمازگزاران فلسطینی با رعایت توصیه‌های پزشکی و تحت تدابیر پیشگیرانه جنبش حماس در نوار غزه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، نماز عید فطر را در مساجد این منطقه برگزار کردند.

ایرنا - یزد - نماز عید سعید فطر به امامت حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی امام جمعه مهریز و حضور مردم با رعایت موازین بهداشتی در فضای معنوی در حسینیه اعظم مزویر آباد این شهرستان برگزار شد. عکس: کاظم سبحان‌زاده

زنجان - ایرنا - سرپرست مخابرات منطقه زنجان گفت: مخابرات این منطقه، اقدامات اثربخشی در جهت ارائه خدمات و اینترنت به شهروندان انجام داده که در نتیجه آن، 54 درصد سرویس اینترنت مشترکان استان زنجان توسط مخابرات عرضه می‌شود.

ایرنا - یزد - نماز عید فطر با حضور اقشار مختلف مردم و در فضای باز امامزاده سید جعفر محمد (ع) (بلوار جمهوری اسلامی) یزد توسط آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد اقامه شد. عکس: مسعودمیرجلیلی